Test Drive: Volkswagen Polo 1.4 diesel (105 PS)

Test Drive: Volkswagen Polo 1.4 diesel (105 PS)

Οι όροι, Polo και πετρέλαιο, μας παραπέμπουν απευθείας σε μια σίγουρη επιλογή χωρίς δεύτερες σκέψεις, για όποιον φυσικά δεν θέλει να το ψάξει πολύ στην κατηγορία Β, αλλά παράλληλα, επιθυμεί να έχει το κεφάλι του ήσυχο από πολλές απόψεις.

Σε αυτή τη δεύτερη κατηγορία οχημάτων, υπάρχουν καλώς ή κακώς δυο σταθερές εδώ και πολλές δεκαετίες. Μεταλαμπαδεύονται από γενιά σε γενιά, από στόμα σε στόμα, από άνδρα σε γυναίκα και το ανάποδο

ΔΟΚΙΜΗ: Γιάννης Τσιρογιάννης (giannistsirogiannis@hotmail.com)

Ποιες είναι αυτές οι σταθερές; Αφενός, όσοι νέοι έμαθαν να οδηγούν σε κάποιο μικρό Toyota, το επιλέγουν και μετά την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Αφετέρου, όταν η εντριβή τους με αυτό περάσει σε μια πιο ώριμη φάση, συνήθως, η επόμενη και πιο ενδεδειγμένη επιλογή τους, είναι το Polo της VW. Εννοείται, με τους ακόλουθους συνειρμούς που έχουν να κάνουν με την δεδομένη ποιότητα και ασφάλεια, εδώ και πολλά χρόνια, αναλογικά με την κατηγορία. 

Ένα Polo που δεν αποτέλεσε ποτέ το οδηγικό ερωτικό σκίρτημα, ή το αισθητικό τοτέμ και των δυο φύλων. Χαρακτήρισε όμως και εξακολουθεί να το κάνει έως σήμερα, την μετάβαση από την εποχή του εισαγωγικού αυτοκινήτου, σε ένα μεγαλύτερο πιο ολοκληρωμένο (με βάση τις διαστάσεις του) μέσο, που όχι μόνο μπορεί να διατελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μέσα στην οικογένεια, αλλά και να κλέψει κάτι από τη λάμψη των μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Σχεδιαστική συνέχεια χωρίς εκπλήξεις, διακριτική αισθητική ανανέωση και καλά κρατά η κολόνια… 

Ανοίγεις την πόρτα και εισέρχεσαι στην καμπίνα. Φιλόξενη, μελετημένη, καλοφτιαγμένη, άκρως ποιοτική σε υλικά, τουλάχιστον επάνω στο ταμπλό. Εδώ θα βρείτε έναν από τους μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους στην κατηγορία, σε ότι έχει να κάνει με επιβάτες και αποσκευές. Πιθανότατα την ευκολότερη εργονομία σε διακόπτες και χειριστήρια, αλλά και μια καλή θέση οδήγησης, έτοιμη να υιοθετήσει πολλών ειδών σωματότυπα. Ικανοποιητικές είναι οι θήκες για τα μικροαντικείμενα, τόσο κεντρικά, όσο και στο εσωτερικό των θυρών. 



Ο 1.4 TDI είναι ο ισχυρότερος της σειράς, αποδίδει 105 ίππους και 250 Nm μόλις στις 2.500 rpm. Με τρικύλινδρη λογική, την οποία στη θυμίζει πυκνά συχνά ηχητικά, είτε στο ρελαντί είτε όταν τον πιέζεις. Όταν ξεπεράσεις την αρχική νωθρότητα στο τράβηγμα μέχρι δηλαδή τις 1.600 rpm και εισέλθεις στην ωφέλιμη περιοχή, τότε όλα εξελίσσονται αρμονικά, με το Polo να δείχνει τα δόντια στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις και να ικανοποιεί απόλυτα. Οι αριθμοί από μόνοι τους προϊδεάζουν για το πόσο κεφάτα μπορεί να συμπεριφερθεί. Το κιβώτιο είναι εύχρηστο, με την κλασική αραιή διάταξη στην κλιμάκωση των πέντε σχέσεων, η οποία περιορίζει ευεργετικά την μέση κατανάλωση καυσίμου (6,5 lt/100 km). 

Στο δρόμο, διακρίνουμε γι άλλη μια φορά το καλό διαχρονικό κλασικό πρόσωπο του Polo. Πως ερμηνεύεται αυτό; Με σίγουρο πάτημα, ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης, σταθερότητα αλλά και το γνωστό «λοξοκοίταγμα» στο μεγαλύτερο Golf. Εδώ ανήκει η μια από τις δυο πρώτες θέσεις, στη δεύτερη κατηγορία αυτοκινήτων, σε ότι αφορά την άνεση, την κύλιση, τη σιγουριά με την οποία αντιμετωπίζονται οι νόμοι της φυσικής. Στον αντίποδα, ναι όντως, το Polo ποτέ δεν ήταν, όπως συμβαίνει και τώρα δηλαδή, ο μετρ της πληροφορίας, ο υμνητής της ακρίβειας, το φετίχ σε επίπεδο αίσθησης και δεσίματος με τον οδηγό του. Το main stream που υπηρετεί πιστά, εμπεριέχει στο ημερολόγιό του, απολύτως δικαιολογημένα και κάποιες κλίσεις του αμαξώματος, όχι σε βαθμό ανησυχητικό, απόρροια της άνεσης, στην οποία σκύβει με τρόπο επάνω της η ρύθμιση της ανάρτησης. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα συμπληρώνουν μια θετική unisex οδική εικόνα, η οποία εκτιμάται ακόμη περισσότερο όσο περνά ο καιρός, παρότι δεν αποτυπώνεται στη σκέψη σου. 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 
Κινητήρας: 1.422 cc 
Ισχύς: 105 PS/3.750rpm 
Ροπή: 250 Nm/1.750-2500 rpm 
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,9 sec 
Τελική ταχύτητα: 194 km/h 
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6,5 lt (δοκιμής) 
Εκπομπές CO2: 90 gr/km 
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων 
Βάρος: 1.170 kg 
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.972/1.682/1.453 mm 
Χώρος αποσκευών: 280 lt 
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ 
Τιμή: 15.980 ευρώ 



Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις