Μείωση κατανάλωσης καυσίμου μέσω ψεκασμού!

Η φάση ψεκασμού ατμού στην εισαγωγή του κυλίνδρου.

Η Bosch αξιοποιεί τον ψεκασμό νερού για να μειώσει την κατανάλωση του θερμικού κινητήρα και ταυτόχρονα να αυξήσει την απόδοσή του.

Ο θερμοδυναμικός κύκλος Otto έχει σημαντικούς περιορισμούς όσον αφορά στον τελικό βαθμό απόδοσης. Δεδομένου ότι οι βενζινοκινητήρες λειτουργούν με βάση τον κύκλο Otto από τη χημική ενέργεια του καυσίμου περίπου το 30% γίνεται κινητική ενέργεια. Το υπόλοιπο 70% είναι θερμικές απώλειες, είτε σε τριβές, είτε σε καυσαέρια, είτε σε ψύξη του κινητήρα. Ακόμη και οι πιο αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης χάνουν περίπου το ένα πέμπτο των καυσίμων τους σε ψύξη. Ειδικά υπό υψηλό φορτίου/θερμοκρασία το 20% του καυσίμου εξατμίζεται προκαλώντας ψύξη του θαλάμου καύσης αντί για καύση/ώθηση. Με το νέο σύστημα ψεκασμού νερού, η Bosch ψύχει το θάλαμο ώστε να μην εξατμίζεται τόσο πολύ το καύσιμο και μειώνει την κατανάλωση. Ακόμη και σε συνθήκες ταξιδιού ή γρήγορης οδήγησης, η νέα τεχνολογία που λανσάρει η Bosch καθιστά δυνατή τη μείωση ρύπων κατά 4% και τη κατανάλωση καυσίμων έως 13%. Η οικονομία καυσίμου που προσφέρει αυτή η τεχνολογία της Bosch επιτυγχάνεται κυρίως σε κινητήρες τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους. Με άλλα λόγια κινητήρες μικρής ή μεσαίας κατηγορίας αυτοκινήτων.

Αύξηση της ισχύος του κινητήρα
Η καινοτομία της Bosch δεν περιορίζεται μόνο στον τομέα της οικονομίας καυσίμου. Μπορεί ακόμα να βελτιώσει τη λειτουργία του κινητήρα. Ο ψεκασμός του νερού μπορεί να προσφέρει μία επιπλέον ώθηση σε κάθε υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα λόγω αύξησης της συμπίεσης. Με διαφοροποίηση του σημείου έναρξης ψεκασμού καυσίμου (λίγο αργότερα), ο κινητήρας λειτουργεί ακόμα πιο αποτελεσματικά. Σε αυτή την βάση οι μηχανολόγοι μπορούν να προσδώσουν επιπλέον ισχύ σε ένα κινητήρα, ακόμα και σε σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων. Η βάση αυτής της καινοτόμου τεχνολογίας του κινητήρα στηρίζεται σε ένα απλό γεγονός: ένας κινητήρας δεν πρέπει να υπερθερμανθεί. Για να αποφευχθεί η υπερθέρμανση ψεκάζεται μία πρόσθετη ποσότητα καυσίμου. Το καύσιμο εξατμίζεται μειώνοντας την θερμοκρασία του κινητήρα και των εξαρτημάτων του.

Με την χρήση ψεκασμού νερού, οι μηχανολόγοι της Bosch εκμεταλλεύονται αυτή την φυσική αρχή. Πριν γίνει ανάφλεξη του καυσίμου, ψεκάζεται στην πολλαπλή εισαγωγής μία ποσότητα νερού σε μορφή ατμού. Με την υψηλή θερμοκρασία των ατμών του νερού επιτυγχάνεται αποτελεσματική ψύξη.

Η BMW M4 GTS είναι το πρώτο όχημα που έχει παραχθεί με τη λειτουργία του καινοτόμου και πρωτοποριακού συστήματος ψεκασμού νερού. Ο εξακύλινδρος κινητήρας του οχήματος, προσφέρει βελτιωμένη απόδοση και κατανάλωση ακόμα και υπό πλήρες φορτίο. O ψεκασμός νερού δεν προκαλεί σκουριά στον κινητήρα, καθώς το νερό εξατμίζεται πριν γίνει η καύση στον κινητήρα. Όλο το νερό αποβάλλεται στο περιβάλλον, μαζί με τα καυσαέρια από την εξάτμιση. Ο ψεκασμός νερού απαιτεί μόνο μια μικρή ποσότητα του νερού, που πρέπει να διατηρείται επί του οχήματος. Κατά μέσο όρο, χρειάζεται γέμισμα κάθε 3.000 χιλιόμετρα. Η ξεχωριστή δεξαμενή νερού πρέπει να συμπληρώνεται με αποσταγμένο νερό. Όταν ο κινητήρας σβήνει, το νερό στη δεξαμενή μπορεί να παγώσει. Μετά την επανεκκίνηση του κινητήρα, το νερό ζεσταίνεται και πάλι. Η Bosch είναι η πρώτη εταιρεία που θα προμηθεύει τις αυτοκινητοβιομηχανίες με ανάλογη τεχνολογία ψεκασμού νερού.

Ο Όμιλος Bosch είναι ένας από τους κορυφαίους παγκοσμίως προμηθευτές τεχνολογίας και υπηρεσιών. Το οικονομικό έτος 2015 είχε πωλήσεις της τάξης των 70,6 δις ευρώ και απασχολούσε περίπου 375.000 υπαλλήλους .Οι δραστηριότητες του ομίλου χωρίζονται σε τέσσερις επιχειρηματικούς τομείς: Μobility Solutions, Βιομηχανικής Τεχνολογίας, Καταναλωτικών Αγαθών καθώς και Ενέργειας και Τεχνολογίας Κτηρίων. Η Bosch εκπροσωπείται σε 150 χώρες. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1886 στη Στουτγάρδη από τον Robert Bosch (1861-1942) με την ονομασία “Εργαστήριο Μηχανικής Ακριβείας και Ηλεκτρικής Μηχανολογίας”.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις