Χωρίς ν’ απειληθεί σε κανένα σημείο του αγώνα ο πρωταθλητής πήρε την 4η φετινή του νίκη. Πίσω του οι Rosberg και Verstappen έδωσαν μάχη για τη 2η θέση, οι Mercedes έκαναν το 1-2. Πολύ άσχημο απόγευμα για τους οδηγούς της Ferrari. Ο Rosberg έχασε τη 2η θέση γιατί πήρε ποινή 10 sec για παράτυπη ενδοεπικοινωνία με τους μηχανικούς του.
του Τάκη Πουρναράκη
Καταιγίδα χτύπησε την περιοχή της πίστας λίγη ώρα πριν την εκκίνηση του αγώνα με αποτέλεσμα ο αλυτάρχης του αγώνα Τσάρλι Ουίτινγκ να επιβάλλει βρεγμένη εκκίνηση. Ήτοι εκκίνηση υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας με όλους τους οδηγούς να φορούν βρόχινα ελαστικά (σ.σ: τα μπλε Cinturato της Pirelli). Η πίστα του Σίλβερστον είχε κάποια κομμάτια βρεγμένα και κάποια άλλα πολύ πιο στεγνά, ο ορισμός των μεικτών συνθηκών.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στα πιτ στον 5ο γύρο και πίσω του έσπευσαν να βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά 10 από τους 22 οδηγούς. Ανάμεσά τους δεν ήταν οι πρωτοπόροι με το Hamilton να οδηγεί την κούρσα και τους Rosberg, Verstappen ν’ ακολουθούν. Στον 6ο γύρο ακολούθησαν οι υπόλοιποι οδηγοί με τους Ricciardo και Massa να πρωτοστατούν. Ο Pascal Wehrlein έχασε τον έλεγχο της Manor στην πρώτη στροφή λόγω υδρολίσθησης με τα ενδιάμεσα ελαστικά στον πρώτο γύρο που τα χρησιμοποίησε. Ο αλυτάρχης έθεσε τον αγώνα σε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και οι Mercedes άδραξαν την ευκαιρία για να βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά.
Τα δυο μονοθέσια βρέθηκαν το ένα πίσω από το άλλο στα πιτ και οι μηχανικοί της Mercedes έκαναν επίδειξη ικανοτήτων αλλάζοντας ταχύτατα ελαστικά χωρίς κανένα λάθος. Έτσι οι Hamilton και Rosberg κράτησαν το προβάδισμα ενώ πίσω τους ο Verstappen έχασε έδαφος και βρέθηκε 4 sec πίσω από το Rosberg.
Ο αγώνας άρχισε να βρίσκει ρυθμό με την πίστα να έχει αρκετά κομμάτια με λίγο νερό και κάποια με πολύ νερό. Οι μάχες για τις πιο πίσω θέσεις ήταν εντυπωσιακές με τα λάθη να διαδέχονται το ένα το άλλο. Ο Bottas πάτησε πάνω στο κερμπ αποσταθεροποιήθηκε και το τετακέ που ακολούθησε του κόστισε 5 θέσεις έπεσε από την 8η στην 13η θέση. Γύρο με το γύρο ο Verstappen εξαφάνισε τη διαφορά από το Rosberg και κόλλησε πίσω του. Εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Rosberg και τον πέρασε εντυπωσιακά στην έξοδο της Chapel.
Στον 17ο γύρο άρχισαν οι οδηγοί να βάζουν στεγνά ελαστικά. Εφόσον έχουν χρησιμοποιηθεί βρόχινα ελαστικά δεν υπάρχει υποχρέωση χρήσης 2 στεγνών γομών. Οι δυο Mercedes μπήκαν στον ίδιο γύρο και έβαλαν τη μέση γόμα. Το παράδειγμά τους ακολούθησε ο Ricciardo ενώ ο Verstappen βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα καθώς δεν είχε βάλει ακόμη στεγνά ελαστικά. Το έκανε τελικά δυο γύρους αργότερα και διατήρησε τη θέση του ανάμεσα στις Mercedes. Ο Rosberg αντέδρασε σημειώνοντας ταχύτερο γύρο δείχνοντας ότι έχει την πρόθεση ν’ ανακτήσει την 2η θέση. Ο Verstappen απάντησε επίσης με ταχύτερο γύρο δείχνοντας την πρόθεσή του για μάχη. Ο χρόνος του Ολλανδού ήταν 1.5sec ταχύτερος από τον αντίστοιχο του Hamilton στον συγκεκριμένο γύρο (20στο) με αποτέλεσμα να μειώνεται θεαματικά και η μεταξύ τους διαφορά. Ο Ηamilton αντέδρασε βελτιώνοντας το γύρο του κατά 3 sec. Ήταν σαφές πως οι δυο πρωτοπόροι ήταν σε άλλο ρυθμό σε σχέση με τους Rosberg, Ricciardo που ακολουθούσαν στο 1:40.5. Ο Verstappen έκανε λάθος, βγήκε εκτός πίστας και αυτό του κόστισε 5 sec με αποτέλεσμα η διαφορά του από το Rosberg να πέσει στα 2.5sec.
Αρκετά λάθη σ’ αυτό το σημείο του αγώνα από οδηγούς όπως οι Alonso, Raikkonen, Sainz καθώς η πίστα δεν είχε στεγνώσει ακόμη. Ο Rosberg συνέχιζε να μειώνει τη διαφορά του από το Verstappen εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα της Mercedes στο οδόστρωμα που στέγνωνε. Με την βοήθεια του DRS ο Rosberg άρχισε να πιέζει ενώ ο αγώνας πέρασε το μέσον του. Το βασικό θέμα ήταν αν θα άντεχε η μέση γόμα της Pirelli από τον 16ο γύρο που την έβαλαν οι πρωτοπόροι οδηγοί ως το τέλος. Ήτοι 34 γύρους τη στιγμή που η Pirelli έλεγε να μην περάσουν τους 28.
Ασφυκτική πίεση του Rosberg στον Verstappen, εξαίρετη άμυνα από το νεαρό Ολλανδό οδηγό της Red Bull.
Τελικά μετά από αρκετούς γύρους πίεση ο Rosberg κατάφερε να περάσει μπροστά εκμεταλλευόμενος τη φθορά των πίσω ελαστικών του Verstappen αλλά και το διευρυμένο πλάτος της πίστας καθώς στέγνωνε το οδόστρωμα. Αμέσως ο Γερμανός πέτυχε ταχύτερο γύρο και άρχισε την προσπάθεια να φτάσει το Hamilton. Πιο πίσω ο Vettel έπαιρνε ποινή γιατί ώθησε εκτός πίστας το Massa προσπαθώντας να τον περάσει, ενώ ο Raikkonen πάλευε να περάσει το Perez σε μια μάχη για την 5η θέση.
To πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τους αγωνοδίκες να ερευνούν τα μηνύματα της Mercedes προς το Rosberg και αν αυτά υπερέβησαν όσα προβλέπουν οι αυστηροί κανονισμοί για την επικοινωνία/βοήθεια που μπορεί να δεχτούν οι οδηγοί από τα πιτ και τους μηχανικούς. Ο Γερμανός είχε πρόβλημα με το κιβώτιο και ζήτησε βοήθεια από την ομάδα για να το διορθώσει. Έχασε έδαφος αλλά διατήρησε τη 2η θέση εντός πίστας.
Ο Hamilton πανηγύρισε τη νίκη στην πατρίδα του, 4η στο Σίλβερστον, 4η φέτος και πλέον η διαφορά του από το Rosberg στη βαθμολογία μειώθηκε στους 4 βαθμούς. Ενδεικτικό του τι έγινε στον αγώνα είναι πως οι 5 πρώτοι τερμάτισαν στην θέση από την οποία εκκινούσαν.
Στο βάθρο οι αποδοκιμασίες στο Rosberg ήταν σίγουρα εκτός κλίματος. Ο Verstappen ανέβηκε για 3η φορά στο βάθρο σε 6 αγώνες που τρέχει με τα χρώματα της Red Bull.
Update 20:25 Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να τιμωρήσουν τον Rosberg με ποινή 10 δευτερολέπτων, πράγμα που τον έριξε τρίτο, προβιβάζοντας τον Verstappen στη δεύτερη θέση!
Έτσι, συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση
|
Οδηγός
|
Ομάδα
|
Διαφορά
|
1
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes
|
1’34:55.831
|
2
|
Max Verstappen
|
Red Bull/Renault
|
8.250
|
3
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
16.911
|
4
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull/Renault
|
26.211
|
5
|
Kimi Raikkonen
|
Ferrari
|
1:09.743
|
6
|
Sergio Perez
|
Force India/Mercedes
|
1:16.941
|
7
|
Nico Hulkenberg
|
Force India/Mercedes
|
1:17.212
|
8
|
Carlos Sainz
|
Toro Rosso/Ferrari
|
1:25.858
|
9
|
Sebastian Vettel
|
Ferrari
|
1:31.654
|
10
|
Daniil Kvyat
|
Toro Rosso/Ferrari
|
1:32.600
|
11
|
Felipe Massa
|
Williams/Mercedes
|
1 γύρος
|
12
|
Jenson Button
|
McLaren/Honda
|
1 γύρος
|
13
|
Fernando Alonso
|
McLaren/Honda
|
1 γύρος
|
14
|
Valtteri Bottas
|
Williams/Mercedes
|
1 γύρος
|
15
|
Felipe Nasr
|
Sauber/Ferrari
|
1 γύρος
|
16
|
Esteban Gutierrez
|
Haas/Ferrari
|
1 γύρος
|
17
|
Kevin Magnussen
|
Renault
|
3 γύροι
|
–
|
Jolyon Palmer
|
Renault
|
Εγκατέλειψε
|
–
|
Rio Haryanto
|
Manor/Mercedes
|
Έξοδος
|
–
|
Romain Grosjean
|
Haas/Ferrari
|
Εγκατέλειψε
|
–
|
Marcus Ericsson
|
Sauber/Ferrari
|
Εγκατέλειψε
|
–
|
Pascal Wehrlein
|
Manor/Mercedes
|
Έξοδος
|
Βαθμολογία οδηγών
Θέση
|
Οδηγός
|
Βαθμοί
|
1
|
Nico Rosberg
|
168
|
2
|
Lewis Hamilton
|
167
|
3
|
Kimi Raikkonen
|
106
|
4
|
Daniel Ricciardo
|
100
|
5
|
Sebastian Vettel
|
98
|
6
|
Max Verstappen
|
90
|
7
|
Valtteri Bottas
|
54
|
8
|
Sergio Perez
|
47
|
9
|
Felipe Massa
|
38
|
10
|
Romain Grosjean
|
28
|
11
|
Nico Hulkenberg
|
26
|
12
|
Carlos Sainz
|
26
|
13
|
Daniil Kvyat
|
23
|
14
|
Fernando Alonso
|
18
|
15
|
Jenson Button
|
13
|
16
|
Kevin Magnussen
|
6
|
17
|
Pascal Wehrlein
|
1
|
18
|
Stoffel Vandoorne
|
1
|
19
|
Esteban Gutierrez
|
0
|
20
|
Jolyon Palmer
|
0
|
21
|
Marcus Ericsson
|
0
|
22
|
Felipe Nasr
|
0
|
23
|
Rio Haryanto
|
0
|
Βαθμολογία κατασκευαστών
Θέση
|
Κατασκευαστής
|
Βαθμοί
|
1
|
Mercedes
|
338
|
2
|
Ferrari
|
204
|
3
|
Red Bull/Renault
|
195
|
4
|
Williams/Mercedes
|
92
|
5
|
Force India/Mercedes
|
73
|
6
|
Toro Rosso/Ferrari
|
41
|
7
|
McLaren/Honda
|
32
|
8
|
Haas/Ferrari
|
28
|
9
|
Renault
|
6
|
10
|
Manor/Mercedes
|
1
|
11
|
Sauber/Ferrari
|
0
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!