Η Cosco βρήκε λύση να παρακάμπτει τις απεργίες


Με τη διά θαλάσσης μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από τον Πειραιά στο λιμάνι Κόπερ της Σλοβενίας και την από εκεί σιδηροδρομική προώθησή τους «λύνει» η Cosco το πρόβλημα της απεργίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με τους ναύλους για τα μικρά πλοία που απατούνται για τέτοια δρομολόγια (feeder) σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, η κινεζική εταιρεία παρακάμπτει τον κεντρικό ελληνικό σιδηροδρομικό άξονα χωρίς ιδιαίτερες απώλειες ανταγωνιστικότητας.

Η εναλλακτική αυτή όδευση, που αποκαλύπτει η Καθημερινή, αποτελεί μέρος του σχεδιασμού της θυγατρικής της Cosco στην Ελλάδα ΣΕΠ Α.Ε. για την αντιμετώπιση απειλών στην ομαλή λειτουργία της και εντάσσεται στο ευρύτερο «business continuity planning» το οποίο έχει εκπονήσει και τώρα υλοποιεί. Αυτό περιλαμβάνει επίσης τη διά του κάθετου οδικού άξονα που συνδέει τον Πειραιά με τα ελληνοσκοπιανά σύνορα μεταφορά των υπόλοιπων εμπορευματοκιβωτίων που προορίζονται για την Κεντρική Ευρώπη και τη φόρτωσή τους σε συρμούς που ελέγχονται από τα Σκόπια.

Το ζήτημα αποκτά διαστάσεις εν μέσω των διεκδικήσεων που προβάλλουν οι εργαζόμενοι στους ελληνικούς σιδηροδρόμους εξαιτίας της εν εξελίξει αυτές τις ημέρες προσπάθειας αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και της επικείμενης μεταφοράς του ΟΣΕ στο χαρτοφυλάκιο του νέου υπερταμείου. Οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ απεργούν και σήμερα Τρίτη οπότε και αναμένεται να αποφασίσουν την περεταίρω στάση τους.

Ομως ήδη ο μοναδικός υποψήφιος που κατέθεσε δεσμευτική πρόταση στο ΤΑΙΠΕΔ για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι, εμφανίζονται έντονα ενοχλημένοι για το γεγονός πως κατά πληροφορίες εγκρίθηκαν αυξήσεις στους μηχανοδηγούς. Οχι μόνον διότι το κόστος αυτό δεν το είχαν συνυπολογίσει στην προσφορά τους αλλά και επειδή αντιλαμβάνονται πως μπορούν να βρεθούν προ τετελεσμένων.

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το εμπορευματικό φορτίο από τον Πειραιά αποτελεί σημαντικό αν όχι καθολικό μέρος των εσόδων της μη επιβατικής δραστηριότητας και η ύπαρξη εναλλακτικών όπως αυτή του Κόπερ στη Σλοβενία και, λίαν συντόμως, ανταγωνιστικών σιδηροδρομικών εταιρειών μειώνει την ελκυστικότητά της και τις προοπτικές ανάπτυξής της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις