Μία νέα μπαταρία λιθίου-οξυγόνου φέρνει την επανάσταση


Ερευνητές υποστηρίζουν ότι δημιούργησαν μια νέα τεχνολογία στις μπαταρίες, αυτή του λιθίου-οξυγόνου, η οποία θα μπορούσε να παρέχει περισσότερη αυτονομία στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και τις φορητές συσκευές.

Σύμφωνα με το περιοδικό τεχνολογίας Wired, οι συγκεκριμένες μπαταρίες είναι περίπου 5 με 15 φορές πιο αποτελεσματικές από τις ήδη υπάρχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα, ωστόσο οι ερευνητές έχουν αντιμετωπίσει μια σειρά από τεχνολογικές προκλήσεις οι οποίες εμποδίζουν την πρόοδό τους. Δύο από τα σημαντικότερα εμπόδια είναι το γεγονός ότι περίπου το ένα τρίτο της ενέργειας σπαταλάται ως θερμότητα και η διάρκεια ζωής τους δεν είναι μεγάλη.

Ο καθηγητής πυρηνικών επιστημών και μηχανικής του πανεπιστημίου MIT Τζου Λι ήταν επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας η οποία απαρτιζόταν από 6 ακόμα επιστήμονες.

Η νέα αυτή προσέγγιση, η οποία περιγράφεται αναλυτικά στο περιοδικό Nature, είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη ενός νέου είδους μπαταρίας, αυτό της «νανολίθιας καθόδου».

Οι υπάρχουσες μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου τραβούν τον αέρα ώστε να προκληθεί μια χημική αντίδραση -ταυτόχρονα με τη χρήση της μπαταρίας- η οποία στη συνέχεια απελευθερώνεται προκειμένου να αντιστρέψει και πάλι τη δράση για την επαναφόρτιση της μπαταρίας.



Αυτή η προϋπόθεση του να υπάρχει εσωτερική και εξωτερική ροή του αέρα είναι που επιτρέπει την είσοδο του διοξειδίου του άνθρακα και του νερού. Για να παρακάμψουν αυτό το στάδιο, οι ερευνητές ανέπτυξαν μια μέθοδο αποφόρτισης και επαναφόρτισης της μπαταρίας, η οποία δεν απαιτεί την επιστροφή του οξυγόνου στην αέρια μορφή του, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχει πλέον η ανάγκη για χρήση αντλιών ή μεμβρανών.

«Αντ' αυτού, το οξυγόνο παραμένει σταθερό και μετασχηματίζεται απευθείας μεταξύ των τριών οξειδοαναγωγικών φάσεών του, ενώ παράλληλα παραμένει δεσμευμένο υπό τη μορφή τριών διαφορετικών στερεών χημικών ενώσεων, Li2O, Li2O2 και LiO2, οι οποίες αναμειγνύονται μαζί με τη μορφή του γυαλιού», αναφέρει η ομάδα στην έκθεσή της. «Αυτό μειώνει την απώλεια τάσης , από τα 1,2 στα 0,24 volt, οπότε μόνο το 8% της ηλεκτρικής ενέργειας μετατρέπεται σε θερμότητα».

Το τελικό αποτέλεσμα σημαίνει ταχύτερη φόρτιση και πιο αποτελεσματικές μπαταρίες εξαιτίας της μικρότερης σπατάλης της θερμότητας. Ο Λι υποστηρίζει επίσης ότι οι μπαταρίες πιθανόν αποδειχτεί ότι θα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με τις υπάρχουσες ιόντων λιθίου, καθώς προστατεύονται από την υπερφόρτιση μέσα από τη φυσική διαδικασία της χημικής αντίδρασης.

«Υπερφορτίσαμε την μπαταρία για περίοδο 15 ημερών, ωστόσο δεν διαπιστώθηκε η παραμικρή βλάβη», δήλωσε ο Λι σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Η ερευνητική ομάδα επιδιώκει να δημιουργήσει ένα πρακτικό πρωτότυπο μοντέλο μπαταρίας μέσα σε διάστημα ενός έτους και το οποίο θα φτάσει στα χέρια των κατασκευαστών μέσα στους επόμενους 18 μήνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις