Της Εύης Κατσώλη
Ράλι στην τιμή της βενζίνης αναμένεται μέσα στον Ιούλιο. Οι ραγδαίες διεθνείς εξελίξεις με αποκορύφωμα την έκρυθμη κατάσταση στον Κόλπο του Ομάν και την ένταση μεταξύ ΗΠΑ- Ιράν, βάζουν... φωτιά και στις τιμές εντός της ελληνικής επικράτειας.
Τον περασμένο μήνα η τιμή του βαρελιού του αργού πετρελαίου ήταν στα 58 δολ. ενώ σήμερα βρίσκεται στα 67 δολ. Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), Γιώργος Ασμάτογλου, μιλώντας στο enikos.gr, η διαφορά αυτή των περίπου 10 δολ. επηρεάζει το 40% της συνολικής τιμής της βενζίνης στη χώρα μας- καθώς το υπόλοιπο 60% είναι φόροι. Άρα, τα 10 δολ. αντιστοιχούν σε μια αύξηση της τάξεως του 15% όσον αφορά στις διεθνείς τιμές πετρελαίου και ως εκ τούτου έχουμε και μια αύξηση 15% που επηρεάζει το 40% της τιμής στην Ελλάδα. Όπως επισημαίνει ο ίδιος, αν πριν από έναν μήνα η τιμή της βενζίνης ήταν στα 1,50 ευρώ σήμερα φτάνει τα 1,60 ευρώ το λίτρο.
Όπως τονίζει ο κ. Ασμάτογλου, "υπάρχει μια ανοδική τάση της τιμής καθώς επηρεάζεται από τις διεθνείς εξελίξεις". Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται αυτή να ξεπεράσει και τα 1,70 ευρώ το λίτρο ανάλογα με το πώς θα κινηθούν οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς.
Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ επισημαίνει επίσης, ότι λόγω του μεταφορικού ισοδύναμου, στα νησιά η τιμή της βενζίνης παραμένει κάτω από τα 2 ευρώ, χωρίς να επαναλαμβάνονται φαινόμενα που η τιμή "εκτινασσόταν" πάνω από αυτό το όριο άλλες χρονιές και δη κατά την τουριστική περίοδο.
Η Ελλάδα παραμένει μια από τις πιο ακριβές χώρες στην Ευρώπη ως προς τη βενζίνη γεγονός που οφείλεται και στους υψηλούς φόρους που έχουν επιβληθεί και δη στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ). Ο μέσος όρος πώλησης της βενζίνης στην Ελλάδα είναι 1,61 ευρώ το λίτρο, ενώ ακριβότερη χώρα σύμφωνα με το globalpetrolprices.com είναι η Νορβηγία με 1,73 ευρώ το λίτρο και ακολουθούν το Μονακό, η Ισλανδία και η Ολλανδία με 1,72, 1,67 και 1,65 ευρώ το λίτρο.
Σύμφωνα με τον κ. Ασμάτογλου "λόγω των οκτώ χρόνων μνημονίων η μείωση στις πωλήσεις της αμόλυβδης βενζίνης αγγίζει το 52% ενώ πτωτικά κινείται και το πετρέλαιο θέρμανσης καθώς τα νοικοκυριά δεν έχουν την αγοραστική δύναμη του παρελθόντος". Επίσης μεγάλο είναι το πλήγμα και για τα πρατήρια καυσίμων, καθώς πολλά από αυτά λόγω της κατακόρυφης μείωσης του κέρδους τους, έχουν οδηγηθεί στο "λουκέτο". Είναι χαρακτηριστικό ότι από 7.500 πρατήρια που υπήρχαν το 2008 πλέον υπάρχουν 5.500. Έχουν κλείσει δηλ. περίπου 2.000 πρατήρια.
Πάγιο αίτημα των πρατηριούχων είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), όπως υποστηρίζει και ο κ. Ασμάτογλου.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!