Εγνατία: Χαμηλότερες τιμές και δωρεάν διελεύσεις μέχρι να εγκριθούν τα νέα τιμολόγια

Εγνατία: Χαμηλότερες τιμές και δωρεάν διελεύσεις μέχρι να εγκριθούν τα νέα τιμολόγια

Από τις μελέτες της Εγνατίας και του ΤΑΙΠΕΔ και από την διαπραγμάτευση με τους ιδιώτες, θα εξαρτηθεί το μέλλον των απαλλαγών σε κατοίκους, ανέργους και άτομα με αναπηρία στον μεγάλο αυτοκινητόδρομο που αποφάσισε αιφνιδίως στα τέλη του προηγούμενου μήνα, ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης.

Ύστερα από πολλές περιπέτειες και συνεχείς αναβολές, το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζεται να ξεκινήσει εκτός απροόπτου τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας στις 26 Ιανουαρίου, με την έναρξη της πρώτης φάσης του διαγωνισμού που είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος. Όμως η πρόσκληση σε ιδιώτες γίνεται με πολλούς αστερίσκους αφού η σαλαμοποίηση της τιμολογιακής πολιτικής, οι εκκρεμότητες και οι διαφωνίες κορυφής δημιουργούν συνεχώς νέα επεισόδια στο πολύχρονο σήριαλ.

Η κοινωνική πολιτική του υπουργείου Υποδομών είναι ένα από τα τελευταία σημεία τριβής, το οποίο συναντά σοβαρές ενστάσεις από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων και τους θεσμούς. Ο υπουργός μειώνει τα διόδια την ώρα που το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να τα αυξήσει, αναπροσαρμόζοντας την χιλιομετρική χρέωση που σήμερα παραμένει στο χαμηλότερο επίπεδο (0,03 ευρώ).

Οι αντιρρήσεις που διατυπώνονται έχουν ενσωματωθεί και στο συμπληρωματικό μνημόνιο για την τρίτη αξιολόγηση, με την πρόβλεψη για αντικατάσταση της κοινής υπουργικής απόφασης που υπέγραψαν στις 27 Νοεμβρίου οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης. Στην απόφαση αυτή περιλαμβάνονται οι επίμαχες αλλαγές αλλά και η μείωση διοδίων σε ορισμένους σταθμούς της Εγνατίας.

Ο υπουργός Υποδομών προχώρησε τις προηγούμενες μέρες σε τροποποίηση της υπουργικής απόφασης που υπέγραψε στα τέλη Νοεμβρίου αναπροσαρμόζοντας την τιμολογιακή πολιτική στα διόδια. Σύμφωνα με το υπουργείο η εκπτωτική πολιτική αλλά και οι απαλλαγές στα διόδια δεν θα μεταβληθούν μέχρις ότου να τεθεί σε λειτουργία το νέο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων που σχεδιάζεται για τέλη του 2018 ή μέχρι να εγκριθεί η νέα τιμολογιακή πολιτική από την Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της ΕΕ που θα ισχύσει για όλο τον αυτοκινητόδρομο. «Αποτελεί ευθύνη του ΤΑΙΠΕΔ η διάρκεια της απαλλαγής από την πληρωμή διοδίων» σημειώνει ο κ. Σπίρτζης. Αν, όπως αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ «στο τεχνοοικονομικό μοντέλο που μελετά και στο διαγωνισμό που θα βγάλει, προβλέψει ότι πρέπει να υπάρχουν ελεύθερες διελεύσεις για τα άτομα με ειδική αναπηρία, για τους ανέργους και για τους κατοίκους που μένουν σε περιοχές που είναι ακριτικές και δεν έχουν εναλλακτικό οδικό δίκτυο, μπορεί να συνεχίσει να ισχύει. Αν δεν το προβλέψει στο μοντέλο του δεν θα ισχύει».

Όμως είναι σαφές ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν επιθυμεί να δεσμεύσει με απαλλαγές τον παραχωρησιούχο, για αυτό και η τύχη της κοινωνικής πολιτικής θα καθοριστεί από τους ιδιώτες. Παρά τις γκρίνιες από τις 14 Δεκεμβρίου, η Εγνατία έχει θέσει σε εφαρμογή το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών που προβλέπει τις ελεύθερες μετακινήσεις και περιλαμβάνει επίσης, την λειτουργία του σταθμού της Παμβώτιδας με κόστος για τα ΙΧ στο 1,20 ευρώ ενώ στα 2,10 ευρώ από 2,40 ευρώ αναπροσαρμόστηκαν οι τιμές στα Τύρια στην Θεσπρωτία και το Μαλακάσι στο Μέτσοβο. Από χθες 22 Δεκεμβρίου, ξεκίνησε η λειτουργία άλλων τριών σταθμών (Μέστης, Ιεροπηγής, Ευζώνων), τα οποία εκκρεμούν από τα τέλη Αυγούστου. Στην ίδια απόφαση προβλέπεται επίσης και η αναπροσαρμογή του διοδίου στον Ίασμο στην Κομοτηνή από 2,40 σε 1,90 ευρώ.

Έχει στοιχεία η Εγνατία σχετικά με τον αριθμό των ειδικών ομάδων πληθυσμού και των κατοίκων που δικαιούνται μη καταβολή διοδίων; Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Απόστολος Αντωνούδης, απαντά αρνητικά και αναφέρει ότι είναι σε εξέλιξη μελέτη της Εγνατίας για το προφίλ των χρηστών, δηλαδή ποιοι χρησιμοποιούν τα διόδια, σε τι βαθμό και με ποια συχνότητα ώστε να βγουν ασφαλή συμπεράσματα και για το κόστος των απαλλαγών.

Με βάση το συμπληρωματικό μνημόνιο, η τιμολογιακή πολιτική της Εγνατίας θα κατατεθεί για έγκριση (αφού συμφωνηθεί με το ΤΑΙΠΕΔ) στην DG Move. Επίσης, θα πρέπει έως τον Απρίλιο του 2018 να εκδοθεί υπουργική απόφαση με μεταβατική ισχύ για τα τιμολόγια στους σταθμούς που έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Στα προαπαιτούμενα της ιδιωτικοποίησης, περιλαμβάνονται η δημοπράτηση των συμβάσεων συντήρησης του άξονα, ως τον προσεχή Φεβρουάριο η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του σταθμού διοδίων στην Ασπροβάλτα και η έναρξη λειτουργίας του υπό κατασκευή, πλευρικού σταθμού διοδίων στο Ωραιόκαστρο.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις