Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2016

Στα «χέρια» της Fraport Greece τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Η νέα μακέτα του αεροδρομίου «Μακεδονία» μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεων από την Fraport Greece

Σε περίπου ένα μήνα αναμένεται η ελληνογερμανική κοινοπραξία να αναλάβει τη διαχείριση των αερολιμένων
H ελληνογερμανική εταιρεία έχει ήδη «εγκατασταθεί» σε ορισμένα αεροδρόμια, έχει προκηρύξει διαγωνισμούς για ασφάλεια και καθαρισμό των αερολιμένων, έχει προσλάβει περίπου 500 εργαζόμενους -επί το πλείστον Έλληνες- και έχει ολοκληρώσει το σχεδιασμό ανακατασκευής των μεγαλύτερων αεροδρομίων που θα διαχειρίζεται.
Στα περιφερειακά αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Άκτιου, Καβάλας, Χανίων, Κέρκυρας, Κεφαλλονιάς, Κω, Μύκόνου, Μυτιλήνης, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου και Ζακύνθου που αλλάζουν ... χέρια έχουν ήδη προγραμματιστεί σημαντικές παρεμβάσεις με δύο βασικούς στόχους: την αύξηση της επιβατικής κίνησης μέσω της αύξησης της χωρητικότητας και της βελτίωσης των συνθηκών και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Τα 14 αυτά αεροδρόμια υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2015 παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 6%. Το 73% αυτών των επιβατών αποτελούν διεθνείς ταξιδιώτες. Για την ίδια χρονιά στα 14 αεροδρόμια καταγράφηκαν 192.900 κινήσεις αεροσκαφών.
Το επενδυτικό πλάνο
Το πρώτο κύμα των έργων εκσυγχρονισμού, ύψους 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2017. Ωστόσο ο προϋπολογισμός των επενδύσεων αυτών έχει αναθεωρηθεί προς τα πάνω στα 400 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης τα έργα θα ξεπεράσουν το ύψος των 1,6 δισ. ευρώ. Αυτό καταγράφηκε και στην περίπτωση του αεροδρομίου Μακεδονία, με το κόστος επέκτασης του αεροσταθμού να αυξάνεται τελικά στα 95 εκατομμύρια ευρώ. Συνολικά εντός των πρώτων τεσσάρων ετών θα γίνουν οι ανακαινίσεις των 190.000 τετραγωνικών μέτρων των αεροσταθμών, καθώς και επεκτάσεις αεροσταθμών κατά 125.000 τετραγωνικών μέτρων. Στη συνέχεια υπάρχουν προβλέψεις για περαιτέρω επεκτάσεις 138.000 τ.μ., με το σύνολο των επεκτάσεων να φθάνει τα 263.000 τ.μ.
Προβλέπεται μάλιστα πλήρης αναδιοργάνωση των εμπορικών χώρων με αύξηση των τετραγωνικών μέτρων κατά 100.000 με σκοπό τη λειτουργική εξυπηρέτηση των χρηστών.
Οι άμεσες παρεμβάσεις
Η εταιρεία έχει προχωρήσει σε πλήρη καταγραφή των αναγκών και από την πρώτη μέρα ανάληψής τους θα ξεκινήσουν έργα άμεσης ανάγκης από μικρά συνεργεία.
Για κάθε αεροδρόμιο έχει διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο project plan που περιλαμβάνει πλήθος ηλεκτρομηχανικών και κτηριακών παρεμβάσεων, το οποίο και θα εξελίσσεται στη συνέχεια, ανάλογα με τη μακροπρόθεσμη πρόβλεψη της αεροπορικής-επιβατικής κίνησης.
Τα εργοτάξια των πιο μεγάλων έργων και επεκτάσεων των αεροδρομίων που θα ξεκινήσουν άμεσα, θα εξασφαλίσουν εγκαταστάσεις τερματικών σταθμών μεγέθους 10.000 τ.μ. για κάθε 1 εκατομμύριο επιβάτες. Ειδικότερα προτεραιότητα θα δοθεί σε εργασίες που θα επιτρέψουν στα περιφερειακά αεροδρόμια να καταστούν συμβατά με τις προδιαγραφές της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) για την εξυπηρέτηση και κυκλοφορία των επιβατών. Πρόκειται για εργασίες εξορθολογισμού των υφιστάμενων εγκαταστάσεων έτσι ώστε να παρέχεται περισσότερος χώρος για την κυκλοφορία των επιβατών, έργα επέκτασης των αεροσταθμών και ενίσχυσης των εμπορικών επιφανειών των αεροδρομίων. Πέραν αυτών θα γίνουν κατάλληλες επιδιορθώσεις, επισκευές και ανακατασκευές των προβληματικών αεροδιαδρόμων, καθώς και των πάρκινγκ και των χώρων ελιγμών των αεροσκαφών.
Η ασφάλεια των αεροδρομίων
Στις ελληνικές θυγατρικές δύο πολυεθνικών ομίλων περνάει το έργο της ασφάλειας και της φύλαξης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων έπειτα από σχετικό διαγωνισμό που διενήργησε η παραχωρησιούχος Fraport Greece. Η επιλογή τους έγινε μεταξύ πολλών υποψηφίων και πρόκειται, κατά πληροφορίες, για μια αμερικανική και μια γαλλική επιχείρηση που θα αναλάβουν από επτά αεροδρόμια η καθεμιά. Το έργο τους δεν υποκαθιστά βέβαια αυτό των ελληνικών σωμάτων ασφαλείας.
Παράλληλα η Fraport Greece έχει σε εξέλιξη διαγωνισμό για τη διαχείριση των εγκαταστάσεων (facility management) των περιφερειακών αεροδρομίων. Και αυτός ο διαγωνισμός έχει σπάσει σε δύο ομάδες των επτά αεροδρομίων.
Οι σχετικές πληροφορίες αναφέρουν πως οι συμβάσεις θα είναι ετήσιες με δυνατότητα ανανέωσης για δύο ακόμα χρόνια με παρατάσεις ανά έτος. Η διαγωνιστική διαδικασία δεν βασίζεται σε συγκεκριμένο προϋπολογισμό της Fraport Greece, αλλά αντιθέτως η κοινοπραξία θα δεχθεί προτάσεις-προσφορές από τους ενδιαφερόμενους και θα τις συναξιολογήσει με το πλήρες εύρος των υπηρεσιών και της ποιότητας που θα περιγράφονται σε κάθε πρόταση. Οι Γερμανοί αναμένεται να έχουν επιλέξει μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου τις δύο εταιρείες, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια που περιγράφονται στο τεύχος του διαγωνισμού.
Το προσωπικό
Αναμένονται 18.000 άμεσες και έμμεσες προσλήψεις πολλών ειδικοτήτων έως τις αρχές του καλοκαιριού. Οι προσλήψεις αφορούν κάθε είδους προσωπικό και εξειδίκευση, από διευθυντικό έως διοικητικό και τεχνικό όλων των επιπέδων, για να εξασφαλιστεί η δυνατότητα απρόσκοπτης λειτουργίας των αεροδρομίων σε εικοσιτετράωρη βάση.
Πάνω από το 50% του προσωπικού που θα στελεχώσει τα αεροδρόμια (550 άτομα συνολικά) έχει ήδη προσληφθεί και εκπαιδεύεται, ενώ βάσει των συμβατικών υποχρεώσεων, σε εξέλιξη βρίσκεται η συγκρότηση πυροσβεστικού σώματος με 500 άτομα που θα αναλάβει η Πυροσβεστική, με τη γερμανική εταιρεία να είναι εκείνη που καλύπτει κόστος μισθοδοσίας και εξοπλισμού.
Κάθε αεροδρόμιο θα διαθέτει ειδική ομάδα διαχείρισης, που θα είναι εξειδικευμένη στη λειτουργία και στα τεχνικά θέματα των αεροδρομίων, με επικεφαλής διευθυντή αεροδρομίου, ο οποίος θα έχει την πλήρη ευθύνη για το εκάστοτε αεροδρόμιο και θα ενεργεί ως εκπρόσωπος της κοινοπραξίας απέναντι στις τοπικές αρχές. Για την απρόσκοπτη λειτουργία των αεροδρομίων σε 24ωρη βάση θα υπάρχουν δύο διευθυντές επιχειρήσεων ανά βάρδια, οι οποίοι θα είναι και αναπληρωτές διευθυντές αεροδρομίου. Επίσης, θα υπάρχει ομάδα τεχνικών και μηχανικών σε ετοιμότητα επί τόπου. Εξωτερικοί συνεργάτες ή τρίτοι θα αναλάβουν υπηρεσίες διάσωσης και πυρόσβεσης, ασφαλείας, εξυπηρέτησης εδάφους, ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κτλ. Στα κεντρικά γραφεία του Αμαρουσίου, θα απασχοληθούν 115 ? 120 άτομα. Το εντυπωσιακό είναι ότι, από τα 530 άτομα προσωπικό, μόλις τα 5 προέρχονται από το εξωτερικό (τα εν λόγω στελέχη απαρτίζουν το ανώτατο management).
Σε ακόμα μεγαλύτερο, «άνοιγμα» θέσεων εργασίας φιλοδοξούν οι τοπικές κοινωνίες, οι οποίες αγωνιούν για την αναμόρφωση και αναβάθμιση των αερολιμένων.
Η επένδυση θα ξεπεράσει τα 90 εκατ.
Το αεροδρόμιο Μακεδονία
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα παίζει το ρόλο του leading airport στην παραχώρηση και ήδη έχουν προγραμματιστεί παρεμβάσεις 95 εκατ. ευρώ, Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της. Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των επιβατών μπορεί να φτάσει σε 52 εκατομμύρια επιβάτες στο τέλος της περιόδου αυτής. Ωστόσο θεωρούν επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθούν εγκαίρως τα έργα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και να συμβάλλουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα στη λειτουργία του αεροδρομίου. Δεν είναι τυχαίο ότι η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που έχει ήδη τραβήξει τα βλέμματα επενδυτών με πολλές αεροπορικές εταιρείες να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη επένδυση.
Οι πρώτες συνεργασίες
Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται ο πρώτος γύρος συζητήσεων της Fraport Greece με ξένες αεροπορικές κρατικές και ιδιωτικές εταιρείες, αλλά και tour operators, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να ενισχύσει την επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια που παραλαμβάνει στις αρχές του 2017. Στο πλαίσιο αυτό στελέχη της εταιρείας βρέθηκαν στην Ατλάντα των ΗΠΑ στο 139ο IATA Slot Conference, διεθνές συνέδριο της βιομηχανίας μεταφορών, όπου σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από αεροπορικές εταιρείες να επενδύσουν στην αγορά της Ελλάδας και να επωφεληθούν από τις αυξημένες τουριστικές ροές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!