Τα υδροπλάνα κάνουν check-in για το καλοκαίρι

Δυνατότητα απόκτησης άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου θα έχουν δημόσιοι φορείς ή ΟΤΑ και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, των οποίων την πλειονότητα των μετοχών ανήκει το Δημόσιο, ενώ η άδεια λειτουργίας

Σε αγώνα δρόμου προκειμένου να μη χαθεί ακόμα μία τουριστική περίοδος για τα υδροπλάνα έχει αποδυθεί το υπουργείο Μεταφορών, καθώς μετά τις πολύμηνες καθυστερήσεις το σχέδιο νόμου για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή στις αρχές του νέου χρόνου.
Αν και η διαβούλευση για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, παραμένει ακόμα στα συρτάρια του υπουργείου καθώς, σύμφωνα με στελέχη του, έπρεπε να εναρμονιστεί με τον νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί προς ψήφιση παραμένει η πρόβλεψη βάσει της οποίας δυνατότητα απόκτησης άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου έχουν μόνο δημόσιος φορέας ή ΟΤΑ Α' και Β' βαθμού και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, των οποίων την πλειονότητα των μετοχών έχει το Δημόσιο. Πηγές του υπουργείου σημειώνουν ότι παρά τις αντιδράσεις η άδεια ίδρυσης δεν θα μπορούσε να χορηγείται σε εταιρεία, ενώ αντίθετα η άδεια λειτουργίας προβλέπεται ότι μπορεί να χορηγηθεί στον ιδιωτικό τομέα.
Τέσσερις αλλαγές
Στο υπό κατάθεση σχέδιο νόμου έχουν προβλεφθεί, πάντως, τέσσερις βασικές αλλαγές, σύμφωνα με τις οποίες:
1. Η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίων, η οποία στο κείμενο της διαβούλευσης είχε πενταετή διάρκεια με δυνατότητα ανανέωσης, θα μετατραπεί τελικώς σε αορίστου χρόνου υπό την προϋπόθεση ότι οι εγκαταστάσεις περνούν επιτυχώς τις προβλεπόμενες επιθεωρήσεις.
2. Η άδεια λειτουργίας θα χορηγείται για διάστημα που δεν θα μπορεί να είναι μικρότερο από τα 3 χρόνια. Δεν θα έχει συγκεκριμένη διάρκεια, αλλά θα προβλεφθούν προϋποθέσεις για τη διατήρησή της, στις οποίες θα περιλαμβάνεται το επιτυχές αποτέλεσμα στις επιθεωρήσεις αλλά και η εκτέλεση πτητικού έργου.
3. Σε περίπτωση που υπάρχουν μεταβολές προς έγκριση θα αρκεί η προσκόμιση στοιχείων για ό,τι μεταβάλλεται και δεν θα χρειάζεται να υποβάλλεται εκ νέου το σύνολο του φακέλου.
4. Θα προβλεφθούν βελτιωτικές κινήσεις απλοποίησης της αδειοδότησης των υδατοδρομίων, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος.
Εφόσον το σχέδιο νόμου ψηφιστεί σχετικά σύντομα, οι υπεύθυνοι της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», της μίας από τις δύο που δραστηριοποιούνται στον χώρο, δηλώνουν έτοιμοι να ξεκινήσουν τις πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα ακόμα και από την άνοιξη του 2017, υπό την προϋπόθεση να έχει δημιουργηθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων. Γυρίστε σελίδα
«ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ»
Τα σχέδια για δίκτυο με 31 προορισμούς
Σήμερα από τα υδατοδρόμια των οποίων την αδειοδότηση είχε αναλάβει η εταιρεία, πλήρως αδειοδοτημένα είναι δύο, αυτά της Κέρκυρας και των Παξών, ενώ σε τελικό στάδιο βρίσκεται και αυτό της Πάτρας. Στον προγραμματισμό της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» είναι και η αδειοδότηση των εγκαταστάσεων σε Ερείκουσα, Οθωνούς, Ρέθυμνο, Λαύριο, Ηράκλειο, Χερσόνησο, Χανιά, λίμνη Βεγορίτιδα, Αγ. Μαρίνα - Ραφήνα, Σίφνο, Πόρο, Ιο, Κατάκολο, Σύρο, Αγία Γαλήνη, Κάλυμνο, Λέρο, Λειψούς, Νάξο, Αμοργό, Ρόδο, Σύμη, Καστελόριζο, Κάρπαθο, Χάλκη, Πύλο, Καβάλα και Λουτράκι.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Αναστάσιο Γκόβα, ο παράγοντας που θα «κλειδώσει» τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος θα είναι η δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στην Αττική: «Εμείς κινούμαστε στην κατεύθυνση της αδειοδότησης 31 υδατοδρομίων, καθώς η ύπαρξη δικτύου αποτελεί προϋπόθεση για την εκτέλεση πτήσεων. Θεωρούμε όμως αρκετά σημαντική την ίδρυση υδατοδρομίου στην Αττική, εκτιμώντας ότι καταλληλότερος χώρος είναι ο φαληρικός όρμος. Είμαστε σε επικοινωνία με την Περιφέρεια Αττικής τόσο γι’ αυτό όσο και για την εξυπηρέτηση του Αργοσαρωνικού» σημειώνει.
Οσο για το κόστος του εισιτηρίου, σύμφωνα με τον ίδιο, εξαρτάται άμεσα από τη διάρκεια της πτήσης, τις ώρες που θα πετάει ένα υδροπλάνο (θα είναι 19 θέσεων) και άλλους παράγοντες, αλλά υπολογίζεται ότι για πτήση μιας κατεύθυνσης από την Πάτρα έως την Κέρκυρα διάρκειας μίας ώρας το εισιτήριο θα κοστίζει περίπου 100 ευρώ.
Αναταράξεις, πάντως, εξακολουθεί να προκαλεί στη δεύτερη εταιρεία του κλάδου, την Hellenic Seaplanes, η πρόβλεψη για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης μόνο σε φορέα του Δημοσίου, με τον πρόεδρο και ιδρυτή της, Νικόλα Χαραλάμπους, να επιμένει ότι «ακυρώνει όλα τα ιδιωτικά υδατοδρόμια και απομακρύνει τους επενδυτές».
Η εταιρεία, η οποία προωθεί την αδειοδότηση υδατοδρομίων σε Αμφιλοχία, Αιδηψό, Κύμη, Κάρυστο, Οινούσσες, Πάτμο, Ψαρά, Σάμο, Σητεία, Σκύρο, Σποράδες, Τήνο, Χαλκίδα και Χίο, βρίσκεται αυτήν την περίοδο σε συνεργασία με ορισμένες περιφέρειες προκειμένου να προχωρήσει η αδειοδότηση των υδατοδρομίων. Περισσότερο προχωρημένες φαίνεται να είναι οι συζητήσεις με τις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου και Στερεάς Ελλάδας, ενώ σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους σημαντικό είναι να ρυθμιστεί και το ζήτημα των διεθνών πτήσεων.
Οι πρώτες απόπειρες
Οι πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα στην Ελλάδα έγιναν το 2004 όταν η εταιρεία Air SeaLines ξεκίνησε δρομολόγια συνδέοντας την Κέρκυρα με τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, τα Γιάννενα, το Μπρίντιζι και την Πάτρα για ένα διάστημα. Για μικρότερη χρονική περίοδο τα υδροπλάνα πραγματοποίησαν δρομολόγια και από το Λαύριο προς την Ιο, την Πάτμο και την Κάλυμνο. Η εταιρεία, η οποία διέκοψε τα δρομολόγιά της το 2008, είχε πραγματοποιήσει συνολικά περίπου 10.000 πτήσεις μεταφέροντας πάνω από 180.000 επιβάτες με 4 υδροπλάνα.
Πτήσεις για συντομότερο χρονικό διάστημα έκανε και η Argo Airways, η οποία πετούσε από τον Βόλο προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις