Δοκιμάζουμε το FIAT Fullback Double Cab 2.4L 180PS 4WD

img

Η FIAT περίµενε µάλλον την κατάλληλη στιγµή γι’ αυτή την κίνηση. Με µια δική της απολογητική διάθεση στο ερώτηµα «γιατί αυτό, γιατί τώρα» έρχεται η απάντηση.

Το νέο FIAT Fullback έρχεται «απευθυνόµενο σε νέες αγορές, όπως για παράδειγµα ο γεωργικός τοµέας. Η συγκεκριµένη κατηγορία στην περιοχή της ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική) συγκεντρώνει περίπου 650.000 οχήµατα που αντιστοιχούν στο 22% των συνολικών πωλήσεων στην αγορά επαγγελµατικών. Πρόκειται για έναν αγώνα στρατηγικής».

Στο ερώτηµα «γιατί αυτό το όνοµα;» να εξηγήσουµε ότι δεν σηµαίνει «φορτωµένη πλάτη» αλλά είναι «µια θέση-κλειδί στο αµερικανικό ποδόσφαιρο και στο ράγκµπι (ο τελευταίος άνθρωπος στην άµυνα ή επίσης και αµυντικός στην επίθεση) και προσδιορίζει έναν παίκτη ικανό να δώσει λύσεις σε οποιαδήποτε κατάσταση», κάτι σαν το σέντερ-µπακ του «δικού» µας ποδοσφαίρου και ίσως και λίγο…λίµπερο για τους έµπειρους.

Είναι προφανής κι εδώ η επιθυµία της FIAT να κοιτάξει και στην πέραν του Ατλαντικού αγορά των ΗΠΑ, όπου τα Pick-up πουλάνε σαν «ζεστά ψωµάκια» και η ίδια η µάρκα µε τον Δούρειο Ιππο «500» έχει εισβάλει για τα καλά στην εκεί αγορά. Αυτά είναι τα προφανή.

Η δεύτερη ανάγνωση και η πιο διερευνητική µατιά µας αποκαλύπτει τη συνεργασία της FIAT µε τη Mitsubishi για την εύκολη, γρήγορη και αξιόπιστη δηµιουργία του Fullback διαµέσου του... L200. Τώρα που το ιαπωνικό µοντέλο ξεπέρασε -µε την τρέχουσα γενιά του- τον χαρακτήρα του πρωτόλειου εργαλείου και άρχισε να µετασχηµατίζεται σε ένα πολυτελές, ασφαλές και ικανό (και στην άσφαλτο) Sport Utility Truck ήρθε η στιγµή να υιοθετήσει η FIAT αυτήν τη µεταστροφή και διαµέσου της συνεργασίας να γεννηθεί και το ιταλικό παράγωγο.

Κι αφού τελειώσαµε µε τα «κοσµοϊστορικά ερωτήµατα» περί της ύπαρξης του Fullback, ας περάσουµε στο προκείµενο.

Δείχνει FIAT;

Ναι. Οσο κι αν παραξενέψει κάποιον η ψηλή κορµοστασιά ενός διπλοκάµπινου τετράπορτου µε το σήµα της FIAT, η παραλλαγή στο ίδιο θέµα µε αυτό της Mitsubishi κρίνεται επιτυχηµένη µε όση ιταλική αισθητική είναι απαραίτητη για να µην έρχεται απευθείας στο µυαλό ο Ιάπων.

Κάτι η µάσκα, κάτι οι ζάντες και οι προφυλακτήρες και ιδού ένα πιάτο σούσι µε…µπαλσάµικο. Βεβαίως η είσοδος µε το σχετικό σκαρφάλωµα επιφυλάσσει τη θετική έκπληξη από την τετράπορτη λογική του αυτοκινήτου αλλά και ένα µικρό…πολιτισµικό σοκ. Κι αυτό επειδή µε εξαίρεση το σήµα της FIAT στο τιµόνι όλα τα υπόλοιπα στοιχεία διακόσµου είναι Mitsubishi.











Εδώ καλό θα ήταν να είχαµε γραµµατοσειρές FIAT για παράδειγµα στον πίνακα οργάνων ή ένα βέρο U-Connect σύστηµα. Βεβαίως η ιαπωνική προέλευση του αυτοκινήτου δεν είναι κακό πράγµα, καθώς στεκόµαστε στην πολύ υψηλή ποιότητα υλικών και κατασκευής αλλά και στις πάµπολλες θέσεις για µικροαντικείµενα που κάνουν την καθηµερινότητα πιο εύκολη.

Το Fullback πάντως είναι εξοπλισµένο µε όλα τα σύγχρονα συστήµατα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας όπως ABS µε EBD, ESP, Hill Holder, ASR, επτά αερόσακους κ.λπ. Ο εσωτερικός εξοπλισµός περιλαµβάνει µεταξύ άλλων καθίσµατα ρυθµιζόµενα καθ' ύψος, δερµάτινο τιµόνι µε χειριστήρια για ηχοσύστηµα & bluetooth, δερµάτινο επιλογέα ταχυτήτων, αυτόµατο κλιµατισµό κ.ά. Αυτά είναι µια λίστα από «καλούδια» που θα συναντούσατε σε οποιαδήποτε λιµουζίνα αλλά και στο Fullback.











Η φόρτωση στην καρότσα γίνεται τυπικά στα 850 mm από το έδαφος. Στο Double Cab λόγω καµπίνας δεν λογίζεται «χάος» αλλά µπορεί και σηκώνει πολύ καλό βάρος. Ολες οι εκδόσεις Fullback έχουν µέγιστο ύψος 1,78 m., πλάτος έως 1,81 m. και µεταξόνιο 3 m. Το συνολικό µήκος ποικίλλει ανάλογα µε τη διαµόρφωση της καµπίνας: 5,19 m (Extended Cab) και 5,28 m (Double Cab), ενώ το µήκος χώρου φόρτωσης κυµαίνεται στα 1,85 m (Extended Cab) και 1,52 m (Double Cab). Το ωφέλιµο φορτίο, ανάλογα µε τη διαµόρφωση, ανέρχεται περίπου στα 1.000 κιλά, ενώ µε ρυµούλκηση το ωφέλιµο υπερβαίνει τους τρεις τόνους.

Εργαλείο

Ενας άρτιος συνδυασµός κινητήρα/µετάδοσης είναι η καλύτερη εγγύηση για «επικίνδυνες αποστολές». Κατ' αρχάς το πλαίσιο είναι το κλασικό τύπου σκάλας, ενισχυµένο όµως για λιγότερες στρεβλώσεις.

Ο κινητήρας δεν είναι άλλος από τον αλουµινένιο τετρακύλινδρο κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 2.4 λίτρων, µε turbo µεταβλητής γεωµετρίας της Mitsubishi. Αποδίδει 150 ή 180 ίππους (εµείς ήµασταν οι τυχεροί µε τον πανίσχυρο 180άρη και µε 430 Nm ροπής να µας ιντριγκάρει κάτω από το καπό) ο οποίος συνδυάζεται µε ένα νέο 6τάχυτο µηχανικό κιβώτιο (υπάρχει και 5άρι αυτόµατο).





Στα της µετάδοσης το σύστηµα επιλεκτικής τετρακίνησης (4WD) παρέχει τη δυνατότητα επιλογής µεταξύ κίνησης στους δύο ή τους τέσσερις τροχούς αλλά και κίνηση στους τέσσερις τροχούς µε υποπολλαπλασιασµό των σχέσεων. Πιο αναλυτικά υπάρχει η λειτουργία «Part Time» για τις «απλές» εκδόσεις και η λειτουργία «Full Time» που είναι διαθέσιµη στις εκδόσεις LX όπως και στο αυτοκίνητο δοκιµής µας.

Στη Full Time µε τη χρήση ενός κεντρικού διαφορικού τύπου Torsen, και τρεις ηλεκτρονικά ελεγχόµενους συµπλέκτες, η ροπή µεταδίδεται στους τροχούς σε πραγµατικό χρόνο µε βάση τις οδικές συνθήκες και την ταχύτητα. Υπάρχουν τέσσερις θέσεις οδήγησης. Η «2H» για κίνηση στους πίσω τροχούς, η «4Η», που µπορεί να επιλεγεί σε ταχύτητες µέχρι 100 km/h και κατανέµει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, η θέση «4HLc» που κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό, µοιράζοντας τη ροπή ισόποσα στους εµπρός και στους πίσω τροχούς για να βελτιώσει την πρόσφυση σε χιονισµένο, αµµώδες ή λασπώδες οδόστρωµα.



Τέλος, η θέση «4LLc» που κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό, και ταυτόχρονα εµπλέκει αργές σχέσεις για εκτός δρόµου συνθήκες σε κακό ανάγλυφο. Υπάρχει και προαιρετικό κλείδωµα του πίσω διαφορικού που εµείς δεν είχαµε. Μικρό το κακό.

Στο δρόμο και στο χώμα...

Πώς να κρίνεις οδηγικά τούτο το αυτοκίνητο; Ως FIAT είναι κάπως δύσκολο µια και το µεγαλύτερο FIAT που έχουµε οδηγήσει προσφάτως είναι το Freemont.

Αρα το να είσαι στα πηδάλια ενός πεντάµετρου και βάλε «εργαλείου» µε το σήµα της FIAT δεν µπορεί να σου φέρει στο µυαλό ούτε καν το µικρό, ταπεινό Strada.

Εδώ όλα είναι... large. Ο ήχος του κινητήρα, η ισχύς, η ροπή το ταρακούνηµά του στα ξερόγκαζα, η αφ' υψηλού προοπτική... Στρίβεις, ελίσσεσαι και νιώθεις… άρχοντας.





Στον δρόµο (τον κανονικό, τον ασφάλτινο) η ποιότητα κύλισης θυµίζει κάπου επιβατικό και κάπου -κυρίως λόγω ελαστικών- µεγάλο, τετρακίνητο SUV. Αν µη τι άλλο κοµπλιµέντο είναι αυτό για ένα διπλοκάµπινο. Το ταξίδι µε ταχύτητα στα 130 km/h επιφυλάσσει ένα αποδεκτό επίπεδο θορύβου αλλά κάθε χιλιόµετρο παραπάνω αρχίζει και επιβαρύνει τα αυτιά των επιβατών.

Αν βγείτε παραπλεύρως, στον χωµατόδροµο µπορείτε να πάτε στη δουλειά σας (αγροτική/κτηνοτροφική/εργοδηγού κ.λπ.) ή για το hobby σας, µε πρωτόγνωρα ώριµη και καλά φιλτραρισµένη ποιότητα κύλισης. Κάποια τεµπέλικα rebound µπορεί να έρθουν σε µεγάλα εγκάρσια εµπόδια µε άδεια την καρότσα (διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκός στον µπροστινό άξονα, άκαµπτος πίσω άξονας µε ελλειπτικά φύλλα σούστας), αλλά αυτό είναι κάτι σύνηθες σε µια κατά τα άλλα δοκιµασµένη λύση που ευλαβικά τηρούν οι Ιάπωνες και υιοθετούν οι Ιταλοί.

Σε λάσπη, σε κροκάλες, σε φυτευτές, σε χαλίκι, σε γρασίδι κι όποιο άλλο φυσικό εµπόδιο το Fullback είναι ένα ικανό όχηµα µε µεγάλη απόσταση από το έδαφος στα 205 mm (γωνίες προσέγγισης/διαφυγής στις 22/30 µοίρες αντίστοιχα). Εδώ ανάλογα µε το ανάγλυφο, αρωγός σας θα είναι ο περιστροφικός επιλογέας κίνησης. Δεν µπορούµε να πούµε ότι ζοριστήκαµε κάπου, ακόµα και φορτωµένοι, ακόµα και σε κακό χωµατόδροµο σε λάσπη ή σε δύσβατα περάσµατα και κορυφές ανάµεσα στις δασικές εκτάσεις δυτικά της πόλης των Γρεβενών.





Τι κερδίζεις µε το Fullback; Μια µοναδική ικανότητα χάρη στα πληθωρικά του µεταφορικά χαρακτηριστικά, και σιγουριά ότι µπορείς να πας παραπέρα µε κάποια παραπάνω φινέτσα που προσδίδει το όνοµα FIAT.



Οσες ηµέρες το είχαµε κινούµενοι στα χωρία της κορυφογραµµής της Πίνδου, στο Δοτσικό, στους Φιλιππαίους, στη Σαµαρίνα, στο Πρόσβορο, στην Αλατόπετρα, στη Βασιλίτσα, το Fullback έκλεψε τις καρδιές πολλών σοβαρών επαγγελµατιών κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Κι αυτό είναι σίγουρα το καλύτερο διαβατήριο προς την επιτυχία του

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις