O πρωταθλητής και πρωτοπόρος της βαθμολογίας πήρε κεφάλι στην εκκίνηση και δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα. Σημείωσε την 6η του νίκη σε 7 αγώνες και διεύρυνε τη διαφορά του από το Rosberg στους 19 βαθμούς ενώ απομένουν 225 να μοιραστούν σε 9 αγώνες.
του Τάκη Πουρναράκη
Το Χόκενχαιμ υποδέχτηκε σήμερα ομάδες και οδηγούς με καιρό δροσερό, η θερμοκρασία στον αέρα ήταν στους 24 βαθμούς Κελσίου και στο οδόστρωμα στους 37 βαθμούς Κελσίου.
Οι κερκίδες κατάμεστες από Γερμανούς φιλάθλους ειδικά το Mercedes Arena στο Στάδιο ήταν γεμάτο από εργαζόμενους στη γερμανική εταιρεία. Παρών και ο πρόεδρος/διευθύνων σύμβουλος της Daimler AG Dieter Zetsche ενώ ξεχώρισε ανάμεσα στους καλεσμένους του ο γιός του Μ.Scumacher, Mick.
O γιος του Schumacher, Mick με το Sebastian Vettel, χτες στο Χόκενχαιμ.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Rosberg που εκκινούσε από την pole να χάνει πολύτιμο έδαφος. Έτσι τον πέρασαν τόσο ο Hamilton όσο και οι δυο Red Bull. Συνολικά όσοι ξεκινούσαν από αριστερά έχασαν έδαφος, ο Rosberg 3 θέσεις και οι Ricciardo, Raikkonen από μια από τους teammate τους. Έτσι μετά τον 1ο γύρο είχαμε: Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Rosberg, Vettel, Raikkonen. Ο Rosberg πίεσε ασφυκτικά στην αρχή το Ricciardo ωσότου από την ομάδα τον προτρέψουν να διαχειριστεί καλύτερα τα ελαστικά. Όλοι όσοι βρίσκονταν στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης είχαν στην αρχή την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli, υποχρεωτικά (σ.σ: μ’ αυτή είχαν πετύχει τον ταχύτερο χρόνο χτες στο Q2 των δοκιμών).
Στιγμιότυπο από την εκκίνηση.
Ο Hamilton άρχισε να σημειώνει ταχύτερους γύρους ακριβώς πριν ανοίξει ο χορός των pit stop. Από τους πρωτοπόρους πρώτοι στον 11ο γύρο μπήκαν οι Verstappen, Rosberg. Αμφότεροι διατήρησαν την πολύ μαλακή γόμα. Στον 13ο γύρο μπήκε ο Ricciardo, έβαλε τη μαλακή γόμα και κρατήθηκε μπροστά από το Rosberg. Ακολούθησαν οι Ferrari με το Raikkonen να καθυστερεί σημαντικά χάνοντας την 6η θέση καθώς βρέθηκε πίσω από το Grosjean. O Φινλανδός ζήτησε να του προσθέσουν κλίση στην εμπρός αεροτομή για να έχει καλύτερη κατευθυντικότητα εμπρός στις αλλαγές πορείας. Μετά το pit stop ρωτούσε το μηχανικό του αν όντως το έκαναν καθώς δεν ένιωθε διαφορά.
Σημαντική καθυστέρηση για το Raikkonen στα πιτ.
Ο Hamilton μπήκε στον 15ο γύρο και έβαλε τη μαλακή γόμα. Τόσο αυτός και ο Ricciardo όσο και οι Ferrari είχαν τη μαλακή γόμα σε αντίθεση με Rosberg, Verstappen.
Πλησιάζοντας στο μέσο του αγώνα στον 28ο γύρο ο Rosberg μπήκε στα πιτ για δεύτερη φορά όπου έβαλε για πρώτη φορά τη μαλακή γόμα. Βγαίνοντας βρέθηκε πίσω από το Raikkonen. Αμέσως αντέδρασαν από τη Red Bull βάζοντας το Verstappen στα πιτ (επίσης μαλακή γόμα) στον επόμενο γύρο για να καλύψουν το Rosberg και να διατηρήσουν τον Ολλανδό μπροστά του. Τα κατάφεραν οριακά. Καθώς απέμεναν 38 γύροι ήταν ερωτηματικό αν αμφότεροι θα χρειάζονταν ακόμη μια αλλαγή ελαστικών μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Rosberg πέρασε το Verstappen με πιεστικό τρόπο βγάζοντάς τον από την πίστα. Οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν ποινή 5 δευτερολέπτων γι’ αυτή την κίνηση.
Ο Hamilton μπήκε για 2η φορά στα πιτ στον 35ο γύρο και έβαλε την πολύ μαλακή γόμα. Καθώς απέμεναν 32 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας και εδώ υπήρξαν ερωτηματικά για τον οδηγό της Mercedes παρότι η λογική έλεγε πως ήταν σε στρατηγική 3 πιτ στοπ. Όταν ο Ricciardo μπήκε στα πιτ βρέθηκε πίσω από τους Rosberg, Verstappen. Έχοντας όμως πλέον την πολύ μαλακή γόμα πέρασε σχετικά εύκολα το Verstappen που είχε τη μαλακή μετά τη 2η αλλαγή. Συνεχίζοντας να κινείται ταχύτερα απ’ όλους σ’ αυτό το σημείο, ο Ricciardo άρχισε να πλησιάζει το Rosberg. Την ίδια στιγμή ο Verstappen έχανε χρόνος διαμαρτυρόμενος για υποστροφή. O Ricciardo μάζευε ταχύτατα τη διαφορά από το Rosberg μέχρι ο Γερμανός να μπει στα πιτ (45ο γύρο σε σύνολο 67 γύρων). Εκεί αφού εξέτισε την ποινή των 5 δευτερολέπτων βγήκε πίσω από τις Ferrari για το τελευταίο μέρος του αγώνα. Ο Verstappen και πάλι μπήκε στον αμέσως επόμενο γύρο και βγήκε πίσω από τις Ferrari αλλά μπροστά από το Rosberg. Στον 47ο γύρο μπήκε ο Ricciardo έβαλε πάλι την πολύ μαλακή γόμα και βγήκε διατηρώντας την 2η θέση.
Ο Alonso δεν κατάφερε να πάρει βαθμούς για τη McLaren Honda.
Αμέσως στον επόμενο γύρο (48ο) μπήκε για 3η φορά και ο Hamilton που έβαλε τη μαλακή γόμα για να πάει ως το τέλος. Πίσω του έκανε το ίδιο και ο Raikkonen που βρέθηκε 6ος πίσω από το Vettel. Μετά τον 3ο γύρο pit stop είχαμε σχεδόν την ίδια κατάταξη στην κορυφή με τον πρώτο γύρο: Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Rosberg, Vettel, Raikkonen. Μόνη διαφορά η αλλαγή θέσεων ανάμεσα στις Red Bull καθώς η Αυστριακή ομάδα οριοθέτησε τη δυναμκή του Verstappen καλύπτοντας συνεχώς τις αλλαγές του Rosberg για να τον διατηρεί μπροστά του. Όλο αυτό είναι ενδεικτικό της ποιότητας του θεάματος ή της έλλειψής του για να ακριβολογούμε. Πιο πίσω οι Bottas, Hulkenberg, Alonso, Button έδιναν μάχη για τις υπόλοιπες 4 βαθμολογούμενες θέσεις. Τελικά στη μάχη της 7ης θέσης επικράτησε ο Hulkenberg με τη Force India. O Γερμανός ήταν ο μόνος που τερμάτισε στον ίδιο γύρο με τους πρωτοπόρους των Mercedes, Red Bull, Ferrari. O Bottas έκανε ένα πιτ στοπ λιγότερο (2 αλλαγές). Ήταν ο μόνος από τους 10 που βαθμολογήθηκαν με τέτοια στρατηγική.
Ο Hamilton πανηγυρίζει την 1η του νίκη για λογαριασμό της Mercedes, στο Χόκενχαιμ.
To πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τις Red Bull στο βάθρο να πλαισιώνουν το Hamilton. Είναι η πρώτη φορά που οι Ricciarco, Verstappen βρέθηκαν μαζί στο βάθρο. Ο Hamilton πήρε μια σημαντική νίκη μέσα στην έδρα του Rosberg τη στιγμή που ο Γερμανός δεν ανέβηκε καν στο βάθρο. Ο Hamilton που ήταν 43 βαθμούς πίσω είναι τώρα 19 εμπρός αυτή είναι μια διαφορά 62 βαθμών. Η ανατροπή ξεκίνησε αμέσως μετά το τρακάρισμα μεταξύ των Mercedes στην Ισπανία. Μετά απ’ αυτό το συμβάν ο Hamilton έχει κερδίσει 6 από τους 7 αγώνες. Μόνο στο Μπακού κέρδισε ο Rosberg. Πιο πίσω προβληματισμός στη Ferrari που όχι μόνο έχει πέσει στην 3η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών αλλά βλέπουν και τις McLaren να είναι σταθερά στους βαθμούς κερδίζοντας έδαφος. Ίσως σύντομα η Βρετανική ομάδα ν’ αποτελέσει μια ακόμη απειλή για τη παρακμάζουσα Ferrari.
Τώρα η F1 θα έχει μια καλοκαιρινή ανάπαυλα επόμενος αγώνας το Βελγικό GP στις 28/8. Αύριο στο Φιοράνο η Ferrari με την Pirelli θα κάνουν δοκιμές σε ελαστικά του 2017.
Συνολικά η τελική κατάταξη και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
ΘΕΣΗ
|
ΟΔΗΓΟΣ
|
ΟΜΑΔΑ
|
ΔΙΑΦΟΡΑ
|
---|---|---|---|
1
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes
|
1’30:44.200s
|
2
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull/Renault
|
6.996s
|
3
|
Max Verstappen
|
Red Bull/Renault
|
13.413s
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
15.845s
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Ferrari
|
32.570s
|
6
|
Kimi Raikkonen
|
Ferrari
|
37.023s
|
7
|
Nico Hulkenberg
|
Force India/Mercedes
|
1m10.049s
|
8
|
Jenson Button
|
McLaren/Honda
|
1 γύρο
|
9
|
Valtteri Bottas
|
Williams/Mercedes
|
1 γύρο
|
10
|
Sergio Perez
|
Force India/Mercedes
|
1 γύρο
|
11
|
Esteban Gutierrez
|
Haas/Ferrari
|
1 γύρο
|
12
|
Fernando Alonso
|
McLaren/Honda
|
1 γύρο
|
13
|
Romain Grosjean
|
Haas/Ferrari
|
1 γύρο
|
14
|
Carlos Sainz
|
Toro Rosso/Ferrari
|
1 γύρο
|
15
|
Daniil Kvyat
|
Toro Rosso/Ferrari
|
1 γύρο
|
16
|
Kevin Magnussen
|
Renault
|
1 γύρο
|
17
|
Pascal Wehrlein
|
Manor/Mercedes
|
2 γύρους
|
18
|
Marcus Ericsson
|
Sauber/Ferrari
|
2 γύρους
|
19
|
Jolyon Palmer
|
Renault
|
2 γύρους
|
20
|
Rio Haryanto
|
Manor/Mercedes
|
2 γύρους
|
–
|
Felipe Nasr
|
Sauber/Ferrari
|
Εγκατέλειψε
|
–
|
Felipe Massa
|
Williams/Mercedes
|
Εγκατέλειψε
|
Βαθμολογία οδηγών
θεση
|
οδηγοσ
|
βαθμοι
|
---|---|---|
1
|
Lewis Hamilton
|
217
|
2
|
Nico Rosberg
|
198
|
3
|
Daniel Ricciardo
|
133
|
4
|
Kimi Raikkonen
|
122
|
5
|
Sebastian Vettel
|
120
|
6
|
Max Verstappen
|
115
|
7
|
Valtteri Bottas
|
58
|
8
|
Sergio Perez
|
48
|
9
|
Felipe Massa
|
38
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
33
|
11
|
Carlos Sainz
|
30
|
12
|
Romain Grosjean
|
28
|
13
|
Fernando Alonso
|
24
|
14
|
Daniil Kvyat
|
23
|
15
|
Jenson Button
|
17
|
16
|
Kevin Magnussen
|
6
|
17
|
Pascal Wehrlein
|
1
|
18
|
Stoffel Vandoorne
|
1
|
19
|
Esteban Gutierrez
|
0
|
20
|
Jolyon Palmer
|
0
|
21
|
Marcus Ericsson
|
0
|
22
|
Felipe Nasr
|
0
|
23
|
Rio Haryanto
|
0
|
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
ΘΕΣΗ
|
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
ΒΑΘΜΟΙ
|
---|---|---|
1
|
Mercedes
|
415
|
2
|
Red Bull/Renault
|
256
|
3
|
Ferrari
|
242
|
4
|
Williams/Mercedes
|
96
|
5
|
Force India/Mercedes
|
81
|
6
|
Toro Rosso/Ferrari
|
45
|
7
|
McLaren/Honda
|
42
|
8
|
Haas/Ferrari
|
28
|
9
|
Renault
|
6
|
10
|
Manor/Mercedes
|
1
|
11
|
Sauber/Ferrari
|
0
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!