Μετά τον ΟΛΠ, σειρά παίρνει ο ΟΛΘ


Στην τελική ευθεία, εντός του Φθινοπώρου το πιθανότερο, αναμένεται να εισέλθει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης



Όπως αναφέρει το capital.gr, η εκτίμηση των επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ και των συμβούλων τοποθετεί την έναρξη της διαδικασίας κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές στα τέλη Σεπτεμβρίου – αρχές Οκτωβρίου, δίχως να αποκλείεται ελαφρά καθυστέρηση, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη συγκεκριμένες διεργασίες και διαβουλεύσεις αναφορικά με όρους και δεσμεύσεις που αυτοί θα αναλάβουν.

Συγκεκριμένα, βάσει της σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού προσδιορίζεται και το ακριβές ύψος των επενδύσεων που θα αναλάβει να υλοποιήσει ο παραχωρησιούχος. Σύμφωνα με το το Σχέδιο της Σύμβασης Παραχώρησης του ΟΛΘ οι υποχρεωτικές επενδύσεις ανέρχονται στο επίπεδο των 220 εκατ.ευρώ για τον εκσυχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων, έναντι του αρχικού πλάνου των 300 εκατ. ευρώ για το ύψος του οποίου υπήρξαν ενστάσεις από τους ενδιαφερόμενους. Ουσιαστικά, το επενδυτικό βάρος πέφτει στην επέκταση του 6ου προβλήτα, στην η ανανέωση του μηχανικού εξοπλισμού αλλά και των συστημάτων διαχείρισης των φορτίων.

Υπενθυμίζεται πως στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του 67% του ΟΛΘ είχαν περάσει οκτώ όμιλοι: η APM Terminals, θυγατρική της δανέζικης Maersk, η γερμανική επενδυτική εταιρεία Deutsche Invest, η Duferco Particiption Holding SA με έδρα την Ελβετία, η Ιnternational Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες, η ιαπωνική Mitsui, η βρετανική P&O Steam Navigation Company του ομίλου της Dubai Ports, το σχήμα των ρωσικών σιδηροδρόμων RZD με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.

Το ενδιαφέρον ορισμένων εκ των εταιρειών, πάντως, έχει ατονήσει και εκτιμάται ότι δε θα συμμετάσχουν στην επόμενη φάση, ενώ εμφανίζεται να υπάρχει κινητικότητα για πιθανές συνεργασίες και με έτερους παίκτες.

Κέντρο logistics

Πέρα από τη διαχείριση του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, με στρατηγική γεωγραφικά θέση σε ότι αφορά και σε μεγάλα ενεργειακά project που θα υλοποιηθούν στην ευρύτερη περιοχή της Β. Ελλάδος, το ενδιαφέρον των επενδυτών εστιάζεται και στην προοπτική δημιουργίας εμπορευματικού κέντρου στο λιμάνι.

Πρόκειται για ένα σχέδιο που "τρέχει" παράλληλα με την ιδιωτικοποίηση και αφορά στην αξιοποίηση, σε συνεργασία με τη ΓΑΙΟΣΕ, της έκτασης στο στρατόπεδο Γκόνου, η οποία διαθέτει το πλεονέκτημα σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η συγκεκριμένη αξιοποίηση, πάντως, συζητείται και δρομολογείται εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον, ενώ έχει υπάρξει σειρά μελετών αξιοποίησης, χωρίς όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα μέχρι σήμερα.

Πηγή: capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις