Με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση αλλά και ιδιωτικά κεφάλαια αναμένεται να υλοποιηθούν τρία σημαντικά έργα συνδυασμένων μεταφορών συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,5 δισ. ευρώ στη χώρα μας, που θα αλλάξουν τα δεδομένα στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θάνο Βούρδα στο forum με θέμα: «Χρηματοδότηση και ελληνική επιχειρηματικότητα» στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την υλοποίηση έργων του ευρωπαϊκού πακέτου Γιούνκερ τα έργα αυτά μπορούν να υλοποιηθούν με μορφή ΣΔΙΤ.
«Είναι απαραίτητη η συμμέτοχη ιδιωτικών κεφαλαίων με ποσοστό που δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το 50% του κάθε έργου. Σε κάθε περίπτωση όμως, σε όλες τις επενδύσεις το Δημόσιο διασφαλίζει έσοδα, διότι δεν μιλάμε για ιδιωτικοποιήσεις αλλά για συνεκμετάλλευση των έργων», είπε χαρακτηριστικά. Μάλιστα μιλώντας στους ξένους επενδυτές αναφέρθηκε στο συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας λόγω της γεωπολιτικής της θέσης, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στις μεταφορές για το κομμάτι του νοτίου δρόμου του Ευρωπαϊκού Σιδηροδρόμου.
Μάλιστα υποστήριξε ότι βασικός στρατηγικός στόχος της χώρας αποτελεί η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου με σύγχρονα πρότυπα, η ανατροπή του σημερινού ισοζυγίου ανάμεσα σε σιδηροδρομικά και οδικά έργα προς όφελος των πολιτών, της επιχειρηματικότητας και του περιβάλλοντος και η διασφάλιση της ορθής αξιοποίησης ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων. Τόνισε ότι το 2018 αναμένεται η ολοκλήρωση της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Αθήνα - Αίγιο, ενώ το 2022 θα ολοκληρωθεί το τμήμα Αίγιο-Πάτρα.
Πρόκειται για διπλή ηλεκτροκινoύμενη γραμμή υψηλών ταχυτήτων με σύγχρονη σηματοδότηση / τηλεδιοίκηση και τηλεπικοινωνίες και προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς καθώς, όπως επεσήμανε, έχουν ξεμπλοκάρει τα χρηματοδοτικά εργαλεία και αναμένεται να περαιωθούν εντός χρονοδιαγραμμάτων. Παράλληλα παρουσίασε τα τρία έργα που έχει προτείνει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ για ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ. Πρόκειται για:
Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα
Το πρώτο έργο που κατατέθηκε είναι ο εκσυγχρονισμός της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα, ένα έργο που συνδυάζει τον σιδηρόδρομο με λιμάνια κρουαζιέρας (Κυλλήνη, Κατάκολο, Καλαμάτα και Ζάκυνθο) και το οδικό έργο Τσακώνα-Καλό Νερό. Το σιδηροδρομικό κομμάτι του έργου περιλαμβάνει την κανονικοποίηση, ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής, από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα και από το Κατάκολο μέχρι την Ολυμπία. To συνολικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε 850 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 600 εκατομμύρια ευρώ αφορούν στο σιδηροδρομικό μέρος, τα 140 στο λιμενικό και τα 110 εκατομμύρια στο οδικό μέρος του ευρύτερου έργου.
Η γραμμή στην Δυτική Πελοπόννησο, σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, συνδυάζει ένα ισχυρό τουριστικό προορισμό που είναι η Αρχαία Ολυμπία με λιμάνια Κρουαζιέρας. Τα έσοδα θα είναι σημαντικά για το επενδυτικό σχήμα, καθώς ο τουρισμός αποτελεί την βαριά βιομηχανία της χώρας.
Σημαντικός όμως, όπως ανέφερε, είναι και ο φόρτος των εμπορευματικών μεταφορών καθώς, για παράδειγμα, ο Νομός Ηλείας έχει μεγάλη παράγωγη νωπών προϊόντων που διακινούνται για τις αγορές του εξωτερικού.
Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο
Το δεύτερο έργο είναι ένα έργο συνδυασμού εμπορευματικού και προαστιακού σιδηροδρόμου και άφορα την αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής από την Αλεξανδρούπολη ως το Ορμένιο με παράλληλη αναβάθμιση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης. Το έργο περιλαμβάνει τον ανασχεδιασμό και κατασκευή των απαραίτητων λιμενικών και χερσαίων έργων για τη λειτουργική αναβάθμιση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης, ηλεκτροδότηση, σηματοδότηση και στοχευμένη αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής από το λιμένα Αλεξανδρούπολης στο Ορμένιο, αναβάθμιση των υφιστάμενων οδικών συνδέσεων του λιμένα.
Έχει συνολικό εκτιμώμενο προϋπολογισμό περί τα 276 εκατ. Τα έργα αναβάθμισης λιμένα είναι 55 εκατ. και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο αναμένεται να κοστίσει 171 εκατ. Τέλος η αναβάθμιση οδικών συνδέσεων υπολογίζεται σε 50 εκατ. Για την γραμμή στην Αλεξανδρούπολη τα έσοδα μπορούν να προκύψουν και από την εκμετάλλευση του Λιμένα (κατασκευή αποθηκευτικού χώρου LNG) και από την λειτουργία της γραμμής ως προαστιακού. «Kυρίως όμως, το όφελος που προκύπτει για το επενδυτικό σχήμα αλλά και για τη χώρα, είναι η οικονομικότερη διαδρομή, παρακάμπτοντας το Βόσπορο και ενώνοντας εμπορευματικά τη Μεσόγειο με το Μπουργκάς», επισήμανε.
Επέκταση του προαστιακού
Προς αναβάθμιση του Λαυρίου
Το τρίτο έργο που κατατέθηκε για ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ είναι η σιδηροδρομική σύνδεση Κορωπί-Λαύριο, με παράλληλη αναβάθμιση του Λιμένα Λαυρίου, αλλά και η μετεξέλιξη της οδικής σύνδεσης σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει τον ανασχεδιασμό και κατασκευή των απαραίτητων λιμενικών και χερσαίων έργων για τη λειτουργική αναβάθμιση του Λιμένα Λαυρίου, την επέκταση κατασκευή του προαστιακού σιδηρόδρομου από το Κορωπί στο Λαύριο, την αναβάθμιση της υφιστάμενης λεωφόρου από την Αττική Οδό (Μαρκόπουλο) στο λιμένα Λαυρίου σε αυτοκινητόδρομο.
Η σημασία του Λιμένα Λαυρίου, ως κόμβος επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών και ως λιμένας κρουαζιέρας, συνδυασμένου με προαστιακό σιδηρόδρομο και πρόσβαση σε αυτοκινητόδρομο, δημιουργεί συνέργειες και προσθέτει αξία στο συνολικό έργο, κάνοντάς το ικανό να προσελκύσει επενδυτές από διάφορους τομείς της οικονομίας, όπως ο τομέας των κατασκευών ή της τουριστικής βιομηχανίας ή και οι δύο.
Τέλος θα δώσει υποστήριξη στην οικιστική ανάπτυξη της περιοχής. Στόχος είναι από το λιμάνι του Λαυρίου να εξυπηρετούνται τα επιβατηγά πλοία από το Βόρειο και Κεντρικό Αιγαίο, καθώς και να φιλοξενεί κρουαζιερόπλοια. Η απόσταση ως το κέντρο της Αθήνας θα είναι 15 λεπτά μικρότερη σε σύγκριση με τη διαδρομή από τον Πειραιά. Το σιδηροδρομικό κόστος ανέρχεται σε 160 εκατ. ευρώ και το ύψος του συνολικού έργου σε 350 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!