Η BMW γιορτάζει τα 100 χρόνια της και τιμά την ιστορική R5

Η BMW γιορτάζει τα 100 χρόνια της και τιμά την ιστορική R5

H BMW μόλις παρουσίασε ένα απίστευτο επετειακό πρωτότυπο με αερόψυκτο δικύλινδρο κινητήρα μπόξερ τον οποίο τροφοδοτεί ένας υπερσυμπιεστής, τιμώντας ένα ιστορικό μοντέλο της: το R5 του 1936.

Το μοντέλο εποχής ονομάζεται R5 Hommage (φόρος τιμής) και παρουσιάστηκε στην ετήσια συνάθροιση κύρους Concorso d’Eleganza Villa d’Este (Διαγωνισμό Φινέτσας της Βίλας του Εστε), στην Λίμνη Κόμο της βόρειας Ιταλίας. Στην ίδια διοργάνωση έχει παρουσιάσει στο παρελθόν η γερμανική εταιρεία άλλες τρεις μοτοσυκλέτες, τις Concept 6, Concept 101, Concept Roadster και Concept Ninety.

Η καρδιά της R5 Hommage χτυπάει στον αυθεντικό αερόψυκτο μπόξερ με τα 500 κυβικά, ανακατασκευασμένο εξ αρχής, αφού είχε φθαρεί πολύ από τους αγώνες που είχε συμμετάσχει.


Την ανακατασκευή ανέλαβαν οι αδερφοί Ρόνυ και Μπένυ Νόρεν, σύμφωνα με τα σχέδια που τους έδωσε η BMW από το Μόναχο. Πολλά από τα μέρη του κινητήρα έπρεπε να κατασκευαστούν εξαρχής από ένα ακατέργαστο «κύβο» μετάλλου, χαρίζοντάς του αναγκαστικά ένα σύγχρονο φινίρισμα.

Συνοδεύεται από τα ανάλογα πλαίσιο και ρεζερβουάρ, σχεδιασμένα κι αυτά σαν σύγχρονες «διασκευές» των αυθεντικών του 1936. Τα καπάκια των κυλίνδρων και το εμπρός τμήμα του στροφαλοθάλαμου φτιάχτηκαν επίσης εξαρχής, ακολουθώντας πάντα την σχεδιαστική ορθότητα του αυθεντικού R5.


Για την ώρα πρόκειται μόνον για ένα πρωτότυπο, την απόδοση μιας ιδέας των σχεδιαστών της BMW. Όμως αναλογιστείτε σε πόσον κόπο μπήκαν οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί του project. Ενας μοναδικός υπερτροφοδότης, πιρούνια με σύγχρονα εσωτερικά μέρη, φρένα που δείχνουν αρχαία με τις μανέτες στα άκρα του τιμονιού, όμως είναι απόλυτα σύγχρονα σε λειτουργία όπως διακρίνει κανείς από τους δίσκους και τις ακτινικές δαγκάνες.

Όλα αυτά μάς υποψιάζουν ότι ένα τιμητικό μοντέλο παραγωγής δεν θα πρέπει να απέχει πολύ. Ίσως κάτι με τον αεροελαιόψυκτο κινητήρα των 1170 κ.εκ. που κινεί το R nineT και την παρέα του.


Ο Αρχισχεδιαστής της BMW Motorrad, Edgar Heinrich, δήλωσε: «Η R5 ήταν στην εποχή της ένα αριστούργημα. Η καθαρότητα των γραμμών της και η κομψότητα των αναλογιών της έδιναν στη μοτοσυκλέτα εκείνη ένα ιδιαίτερο προφίλ χάρη στο οποίο ξεχώριζε από οτιδήποτε είχε να προσφέρει ο ανταγωνισμός. Είναι μία από τις ομορφότερες μοτοσυκλέτες στην ιστορία της.»

Τα προηγούμενα χρόνια η BMW παρουσίασε μέσω της ίδιας οδού το Concept 90 που βγήκε στην παραγωγή σαν R nineT, το Concept Roadster που μετουσιώθηκε στο νέο R1200R και πέρυσι το Concept 101 το οποίο θα αποτελέσει τη βάση ενός μοντέλου 2017.



Το μόνο πρόσφατο πρωτότυπο που δεν πέρασε με κάποιο τρόπο στην παραγωγή ήταν το Concept 6, ένα θηριώδες Superbike με τον εξακύλινδρο εν σειρά των 1300 κ.εκ. που φορούν οι μεγάλες τουριστικές «Κ».










Θανάσης Χούντρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις