Στον αέρα η ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού

Στον αέρα η ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού

Παγώνει την ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Η τροπολογία που κατέθεσε, ο υπουργός σε σχέδιο νόμου για την κύρωση συμφωνίας μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ιράκ.


Σύμφωνα με το capital.gr, η συμφωνία:

-δεν επιτρέπεται η δημιουργία νέων μετωπικών σταθμών διοδίων σε εθνικές οδικές αρτηρίες και υπό παραχώρηση αυτοκινητοδρόμους εφόσον η χρέωση δεν ανταποκρίνεται σε πραγματική χρήση του κάθε ενός οχήματος χωριστά που διέρχεται το οδικό δίκτυο. Ουσιαστικά, δεν είναι δυνατή η κατασκευή νέων μετωπικών σταθμών διοδίων στις εθνικές οδούς, μέχρι να τοποθετηθεί και να λειτουργήσει το νέο ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμής διοδίων. Με άλλα λόγια, δεδομένου ότι το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων βρίσκεται στα χαρτιά, η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας δεν μπορεί να προχωρήσει, δεδομένου ότι, εάν ισχύσει η τροπολογία, νέοι σταθμοί διοδίων, όπως προβλέπεται από τους δείκτες αποδοτικότητας της επένδυσης, δεν μπορούν να εγκατασταθούν στους αυτοκινητοδρόμους που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους Έβρου. Σήμερα στον άξονα λειτουργούν έξι σταθμοί διοδίων συμπεριλαμβανομένου αυτού στα Μάλγαρα.

Όλα αυτά όταν το δ.σ. της Εγνατίας Οδού ενέκρινε κοινή υπουργική απόφαση Χρυσοχοϊδη -δημοσιευμένη από τον Νοέμβριο του 2015- βάσει της οποίας προβλέπεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης των νέων σταθμών διοδίων. Η εν λόγω κοινή υπουργική απόφαση προέβλεπε την λειτουργία άλλων 11 σταθμών διοδίων.

Η τροπολογία αυτή, εάν και εφόσον ισχύσει, τινάζει στον αέρα την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, την στιγμή που προωθούνταν η πρόσληψη χρηματοοικονομικών συμβούλων για την πώληση του αυτοκινητοδρόμου.

Να σημειωθεί ότι βάσει του αναθεωρημένου προσχεδίου συμφωνίας με τους δανειστές, η κυβέρνηση πρέπει να εγκρίνει την ΚΥΑ για την τιμολογιακή πολιτική των σταθμών διοδίων στον Προμαχώνα και να εκκινήσει τις διαπραγματεύσεις μεταξύ Εγνατίας Οδού και Τράπεζας Πειραιώς για την αναθεώρηση του ομολογιακού δανείου της εταιρείας.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις