Φέρνει... αγωγό στη βαλίτσα του ο Βλ. Πούτιν

Φέρνει... αγωγό στη βαλίτσα του ο Βλ. Πούτιν

H Ρωσία δείχνει να επιμένει στην κατασκευή ενός αγωγού που θα μεταφέρει αέριο απ’ ευθείας στη Νότιο Ευρώπη και κατά την επικείμενη επίσκεψή του στην Αθήνα ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν αναμένεται να θέσει στο τραπέζι το πρότζεκτ, που ανακοινώθηκε πριν από περίπου δύο μήνες στη Ρώμη, με τη συνεργασία ΔΕΠΑ, Edison και Gazprom για αγωγό που θα καταλήγει στην Ιταλία.

Ο κ. Πούτιν θα επισκεφθεί τη χώρα μας στις 28 Μαΐου. Ο υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας Σεργκέι Λαβρόφ επιβεβαίωσε το σχέδιο κατασκευής ενός αγωγού που θα παραδίδει φυσικό αέριο στη νότιο Ευρώπη, διασχίζοντας τη Μαύρη Θάλασσα.

«Ο Nότιος Διάδρομος δεν έχει παραγραφεί. Τον Φεβρουάριο η Gazprom υπέγραψε Μνημόνιο Αμοιβαίας Κατανόησης με την ιταλική Edison και την ελληνική ΔΕΠΑ για τη διερεύνηση της δυνατότητας παράδοσης αερίου σε τρίτες χώρες μέσω της Μαύρης Θάλασσας, στην Ελλάδα και την Ιταλία», δήλωσε ο κ. Λαφρόφ στο Sputnik. Η ενδιάμεση χώρα στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας δεν έχει κατονομαστεί, επίσημα εκτιμάται όμως ότι θα είναι η Βουλγαρία.

Με Τουρκία
Πρόκειται για το τελευταίο πρότζεκτ που ανακοινώνουν οι Ρώσοι μετά τη ματαίωση του αγωγού South Stream, εξ αιτίας της παρέμβασης της Ε.Ε. και το πάγωμα του Turkish Stream, λόγω της ραγδαίας επιδείνωσης των σχέσεων με την Τουρκία, εξ αιτίας του συριακού ζητήματος.

Η τρίτη απόπειρα των Ρώσων να περάσουν αγωγό από τη Νότιο Ευρώπη, που να παρακάμπτει την Ουκρανία, συναντά βέβαια και πάλι την έντονη αντίθεση των Βρυξελλών και της Ουάσιγκτον αλλά και τον ανταγωνισμό από ένα άλλο, πιο προχωρημένο σχέδιο της Μόσχας και του Βερολίνου, για τον αγωγό Nord Stream II, δηλαδή την επέκταση του υφιστάμενου αγωγού Ρωσίας- Γερμανίας «Nord Stream» με διπλασιασμό της χωρητικότητάς του.

Οι περισσότεροι αναλυτές εκτιμούν ότι αν κατασκευαστούν και οι δύο αγωγοί, η ποσότητα του αερίου που θα μπορούν να μεταφέρουν θα είναι τόσο μεγάλη, που θα ξεπερνά τη ζήτηση. Ωστόσο οι Ρώσοι επιμένουν στον «South Stream II» όπως αποκαλείται το νέο έργο, ενώ την ίδια επιμονή φαίνεται πως εκφράζει και η Ιταλία.

Είναι γνωστή η έντονη δυσφορία του Ιταλού πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι για το ότι οι Βρυξέλλες, παρά τις κατά καιρούς περί του αντιθέτου δηλώσεις, κάνουν «τα στραβά μάτια» στο Βερολίνο όσον αφορά στον Nord Stream ΙΙ, ενώ με τις πράξεις τους οδήγησαν στη ματαίωση έργων ιταλικού ενδιαφέροντος (και ελληνικού), όπως ο « πρώτος» South Stream. Στο συγκεκριμένο έργο μάλιστα συνεργαζόταν η ιταλική εταιρεία Saipem, η οποία εξειδικεύεται στις υποδομές αερίου και είχε αναλάβει την εγκατάσταση στη Μαύρη Θάλασσα του υποβρύχιου αγωγού Ρωσίας ? Bουλγαρίας.

Συμφωνία
Πρόσφατα το Bloomberg έγραψε ότι η Ρωσία σκοπεύει να αναθέσει στη Saipem την κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού στη Βαλτική, βασικού τμήματος στο Nord Stream II, στο πλαίσιο διακανονισμού απαίτησης 760 εκατ. ευρώ, που διεκδικεί η ιταλική εταιρεία για την ακύρωση του προηγούμενου έργου. Μάλιστα η συμφωνία αναμένεται να υπογραφεί στο πλαίσιο του διεθνούς οικονομικού φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης στις 16-18 Ιουνίου, όπου έχει κληθεί ο Ματέο Ρέντσι.

Ηταν τον Ιούνιο του 2015, στο ίδιο φόρουμ στην Αγία Πετρούπολη, που η Gazprom ανακοίνωνε την κατ’ αρχήν συμφωνία με εταιρείες όπως οι γερμανικές Ε.ΟΝ και Wintershall, η Shell, η αυστριακή OMV και η γαλλική Engie για τον Nord Stream II. Την ίδια στιγμή σε κάποια άλλη αίθουσα του φόρουμ ο πρώην υπουργός Περιβάλλοντος- Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης υπέγραφε με τους Ρώσους το Μνημόνιο για τον αγωγό «ΝΕΑ»-Νότιος Ευρωπαϊκός Αγωγός- γνωστός και ως η ελληνική επέκταση του αγωγού Turkish Stream. (Ρωσία-Τουρκία- Ελλάδα-Βαλκάνια και Ιταλία).

Τώρα ο South Steam II έρχεται στο φως της δημοσιότητας με την επίσκεψη Πούτιν. Λίγες ημέρες πριν, στις 17 Μαΐου, θα έχουν πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη τα επίσημα εγκαίνια εργασιών για τον, ανταγωνιστικό προς τα ρωσικά συμφέροντα, αγωγό Τransadriatic Pipeline, TAΡ. Ταυτόχρονα, οι Αμερικανοί προετοιμάζονται να εισέλθουν στην αγορά των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μέσω δύο πλωτών τερματικών LNG στην Αλεξανδρούπολη και το νησί Krk της Κροατίας, καθώς και του αγωγού Ελλάδας - Βουλγαρίας (ICGB).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις