Προ των πυλών βρίσκεται η εφαρμογή του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στον δήμο Θεσσαλονίκης. Σε πιλοτική φάση το καινούργιο σύστημα θα ξεκινήσει στις 13 Νοεμβρίου, από την περιοχή της Άνω Πόλης, καθώς και από ορισμένους κεντρικούς δρόμους όπως είναι οι Παύλου Μελά, Ερμού, Μητροπόλεως και Εθνικής Αμύνης.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, η αλλαγή στο κυκλοφοριακό της πόλης θα φανεί μέσα στο επόμενο εξάμηνο. «Η ζωή θα γίνει… ποδήλατο γι αυτούς που μόνιμα παραβατούν και είτε είναι διπλοπαρκαρισμένοι είτε σταθμεύουν σε ράμπες» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης. Υπογράμμισε δε πως ορισμένοι οδηγοί «μόνο στον Λευκό Πύργο δεν παρκάρουν ακόμη».
Ο δήμαρχος παραδέχτηκε πως από το νέο σύστημα θα υπάρξουν αρχικά αντιδράσεις. «Όποιο σύστημα πάει να βάλει μια ρέγουλα στο κυκλοφοριακό, οι παραβάτες κλοτσούν. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα υπάρχουν αντιδράσεις και ότι θα μας βρίζει ο κόσμος, όμως πρέπει να μπει μια τάξη» είπε.
Η αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Θεσσαλονίκης, Άννα Αγγελίδου, υποστήριξε πως είναι «ένα καινοτόμο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, φιλικό προς τον πολίτη που αποσκοπεί στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη. Θα σταματήσουν οι περιττοί κύκλοι στο κέντρο και θα προστατεύσει τους μόνιμους κατοίκους, καθώς διασφαλίζονται οι θέσεις τους».
Πώς θα λειτουργεί
Στο νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης οι μόνιμοι κάτοικοι θα έχουν τη δυνατότητα να παρκάρουν δωρεάν σε συνολικά 6.000 θέσεις (στις κοινότητες Α’, Γ’ και Ε’) με την μπλε διαγράμμιση. Τις υπόλοιπες 2.000 θέσεις με την άσπρη διαγράμμιση θα έχουν τη δυνατότητα να τις χρησιμοποιούν, έναντι αντιτίμου, οι επισκέπτες.
Τους ελέγχους και την επιβολή προστίμων στους παραβάτες θα τους πραγματοποιούν ελεγκτές και δημοτικοί αστυνομικοί που θα «περιφρουρούν» τους δρόμους στους οποίους θα εφαρμόζεται το νέο σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Από την πλευρά της αναδόχου εταιρείας Intrakat, ο Αλέξανδρος Αντύπας είπε πως «αυτό που αλλάζει στη Θεσσαλονίκη είναι ότι βελτιώνεται το υπάρχον σύστημα στάθμευσης. Το σύστημα είναι δίκαιο και θα το ζήσουν οι πολίτες. Θα αλλάξει η ζωή στο κυκλοφοριακό και στην ποιότητα ζωής στην κίνηση».
Σύμφωνα με τον κ. Αντύπα, το συγκεκριμένο σύστημα εφαρμόζεται με απόλυτη επιτυχία σε ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Λονδίνο και το Άμστερνταμ, ενώ στην Ελλάδα η αρχή θα γίνει από τη Θεσσαλονίκη.
Ώρες λειτουργίας και αντίτιμο
Η ελεγχόμενη στάθμευση στις αποκλειστικές θέσεις των επισκεπτών θα λειτουργεί τις καθημερινές από τις 8 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και το Σάββατο από τις 9 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα. Τις υπόλοιπες ώρες θα έχουν τη δυνατότητα τις συγκεκριμένες θέσεις να τις χρησιμοποιούν και οι μόνιμοι κάτοικοι χωρίς χρέωση.
Τα τέλη στάθμευσης έχουν καθοριστεί στο ύψος των 1,70 ευρώ ανά ώρα και η χρέωση θα γίνεται ανά λεπτό. Συγκεκριμένα, όταν ο ενδιαφερόμενος θα βρίσκει μια θέση ελεγχόμενης στάθμευσης θα μπαίνει από το κινητό του στην εφαρμογή (www.thesi.gr), θα πληκτρολογεί τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και θα ξεκινάει ο χρόνος παρκαρίσματος. Όσοι δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, θα μπορούν να προμηθευτούν τις ειδικές κάρτες με προπληρωμένο χρόνο από 400 σημεία πώλησης (περίπτερα, πρακτορεία ΟΠΑΠ και μίνι μάρκετ).
Με την online διασύνδεση όλων των λειτουργιών (χρήση υπηρεσίας, πληρωμή, έλεγχος, πληροφόρηση) το νέο σύστημα -σύμφωνα με την ανάδοχο εταιρεία- καταργεί τις κάρτες, εξασφαλίζει στον πολίτη άμεση πρόσβαση και εύκολη χρήση, απλοποιεί τη διαδικασία ελέγχου και διατήρηση της ομαλής κίνησης στην πόλη, συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και τη μείωση της ρύπανσης, ενώ διατηρεί τη μέριμνα για τις θέσεις ΑμεΑ.
Ενημέρωση από το δήμο Θεσσαλονίκης
Σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου Θεσσαλονίκης:
Το ΤHESi ξεκινά την εφαρμογή του στο σύνολο της Γ’ Δημοτικής Κοινότητας καθώς και σε τμήματα της Α΄ Δημοτικής Κοινότητας και συγκεκριμένα στις οδούς, όπου υπάρχει η ειδική πινακίδα σήμανσης THESi. Στο νέο σύστημα θα εντάσσονται συνεχώς νέοι δρόμοι της Α’ δημοτικής Κοινότητας, ενώ στην πλήρη του ανάπτυξη το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης θα εξυπηρετεί και την Ε’ Δημοτική Κοινότητα της πόλης.
Στο μεταβατικό διάστημα, από τις 13 Νοεμβρίου μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης θα λειτουργεί ως εξής:
– Από τις 13 Νοεμβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου οι μόνιμοι κάτοικοι θα εξακολουθούν να σταθμεύουν ελεύθερα στις θέσεις μόνιμων κατοίκων, καθώς η Δημοτική Αστυνομία θα αναγνωρίζει το σήμα «Θ» του παλαιού συστήματος. Παράλληλα, μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου θα πρέπει όλοι οι μόνιμοι κάτοικοι που επιθυμούν να εξακολουθήσουν να έχουν δωρεάν στάθμευση στην περιοχή τους, να έχουν προμηθευτεί την ειδική κάρτα μόνιμου κάτοικου του THESi.
– Έως τις 30 Νοεμβρίου οι μόνιμοι κάτοικοι, που θα σταθμεύουν σε θέσεις επισκεπτών, θα λαμβάνουν μία «προειδοποιητική – ενημερωτική» κλήση. Από την 1η Δεκεμβρίου οι μόνιμοι κάτοικοι, που θα σταθμεύουν σε θέσεις επισκεπτών, θα λαμβάνουν κανονική κλήση.
– Σε ό,τι αφορά τις θέσεις επισκεπτών, το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης θα λειτουργεί και θα αστυνομεύεται κανονικά από τη Δημοτική Αστυνομία από την έναρξη της λειτουργίας του.
Το THESi αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την αντιμετώπιση ενός σημαντικού παράγοντα του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης: την παράνομη στάθμευση, η οποία αναγνωρίζεται από τους ίδιους τους πολίτες ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για την καθημερινότητα της πόλης και την ποιότητα ζωής των κατοίκων και επισκεπτών του κέντρου.
Το THESi είναι μια ολοκληρωμένη και τεχνολογικά αναπτυγμένη λύση ηλεκτρονικής στάθμευσης (e-στάθμευση). Αυτό σημαίνει ότι ξεχνάμε τις ξυστές κάρτες, καθώς η αγορά του χρόνου στάθμευσης γίνεται μέσω POS σε οποιοδήποτε από τα 400 και πλέον σημεία πώλησης χρόνου στάθμευσης (περίπτερα, μίνι μάρκετ, πρακτορεία ΟΠΑΠ). Με το νέο σύστημα δεν προκύπτει ανάγκη επιστροφής του οδηγού στο αυτοκίνητο, για να τοποθετήσει ξυστή κάρτα. Το THESi βασίζει τη λειτουργία του στον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος, καθώς η χρέωση του χρόνου στάθμευσης αλλά και ο έλεγχος νομιμότητας ή μη της στάθμευσης γίνονται βάσει του αριθμού κυκλοφορίας.
Καινοτομία του νέου συστήματος στάθμευσης είναι η δυνατότητα εγγραφής στην εφαρμογή (app) ParkPal. Ο εγγεγραμμένος χρήστης έχει τη δυνατότητα πληρωμής ανά λεπτό στάθμευσης καθώς και τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διαφορετικούς τρόπους πληρωμής: με φωνητική κλήση, με sms, μέσω smartphone ή tablet.
Το THESi καθιστά τη στάθμευση απλή και γρήγορη διαδικασία για τον οδηγό. Για την ολοκληρωμένη διευκόλυνση των χρηστών, θα λειτουργεί τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Κοινού, παρέχοντας όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες υποστήριξης του συστήματος και των οδηγών, ενώ ταυτόχρονα θα λειτουργήσει και Γραφείο Υποστήριξης στο Δήμο Θεσσαλονίκης.
Συνολικά το THESi, εκτός από σύγχρονο, είναι και ένα δίκαιο σύστημα, εύχρηστο για όλους, με τη στάθμευση στη Θεσσαλονίκη να ψηφιοποιείται. Το THESi επίσης:
– Βελτιώνει τον τρόπο παροχής θέσεων στάθμευσης και αυξάνει το ρυθμό εναλλαγής τους.
-Αποτρέπει την παράνομη στάθμευση σε καίριους οδικούς άξονες.
-Περιορίζει την άσκοπη κυκλοφορία οχημάτων για την ανεύρεση χώρου στάθμευσης.
-Επιτυγχάνει σημαντικό περιβαλλοντικό όφελος.
-Βελτιώνει τη τουριστική εικόνα της Θεσσαλονίκης.
-Αξιοποιεί τη χρήση των νέων φιλικών επικοινωνιακών και πληροφοριακών δεδομένων.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!