Παρασκευή 4 Αυγούστου 2017

Ιόνια οδός: Δείτε φωτογραφίες από τον νέο αυτοκινητόδρομο

Ιόνια οδός: Δείτε φωτογραφίες από τον νέο αυτοκινητόδρομο

Δείτε φωτογραφίες από την παράδοση του τελευταίου τμήματος της Ιόνιας οδού, από Πέρδικα Ιωαννίνων έως Εγνατία Οδό, που ενώνει πια Αθήνα με Γιάννενα σε 3,5 ώρες και Αντίρριο με Γιάννενα σε 1 ώρα και 40 λεπτά - Το σύνολο του έργου θα εγκαινιάσει τον Σεπτέμβριο ο Αλέξης Τσίπρας

Στην κυκλοφορία δόθηκε επιτέλους το τελευταίο βόρειο τμήμα της Ιόνιας οδού που περιλαμβάνει, όπως και το σύνολο των 196χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, ενώ στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του συναντάμε τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς μήκους 900 μ., τη Γέφυρα του Κρυβοφού μήκους 280 μ., 11 άνω και κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετούς.

Κατά την ομιλία του, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ανέφερε ότι στις αρχές του Σεπτέμβρη θα εγκαινιάσει το σύνολο του έργου, «ο Ηπειρώτης πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας».




Τώρα πια, με την παράδοση του τμήματος, Πέρδικα Ιωαννίνων έως την Εγνατία Οδό, μήκους 14 χιλιομέτρων, ολοκληρώνεται ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα της χώρας που ενώνει το Αντίρριο με τα Γιάννενα σε 1 ώρα και 40 λεπτά και την Αθήνα με τα Γιάννενα σε 3,5 ώρες. Η Ιόνια Οδός περιλαμβάνει 196 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου που κατασκεύασε η ΓΕΚ-Τέρνα, υπερπηδώντας τα μεγάλα εμπόδια των απαλλοτριώσεων με μισθώσεις πάνω από 2.000 στρεμμάτων. 



Σπίρτζης: Μεγάλο στοίχημα για τη χώρα η παραγωγική ανασυγκρότηση

Η παραγωγική ανασυγκρότηση της Ελλάδας, παράλληλα με την έξοδο στις αγορές, είναι το μεγάλο στοίχημα για τη χώρα, τόνισε κατά την ομιλία του ο υπουργός Yποδομών, Mεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, στην παράδοση το μεσημέρι, του τελευταίου τμήματος της Ιόνιας Οδού, από την Πέρδικα Ιωαννίνων μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο, που ενώνει τον νέο αυτοκινητόδρομο με την Εγνατία Οδό και έχει μήκος, περίπου 14 χιλιόμετρα.

«Πιστεύω, ότι είναι κοινός τόπος και κοινός στόχος όλων, να περάσουμε την κρίση, σε έναν χρόνο να βγούμε από τα μνημόνια. Για να το πετύχουμε αυτό, να είμαστε συνεπείς στις δεσμεύσεις μας, αλλά να το περάσουμε πιο ανώδυνα, δεν φτάνει η έξοδος στις αγορές, πρέπει να φτιάξουμε τη δική μας αγορά, να κάνουμε την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει την δική του αξία για να το πετύχουμε αυτό. Κινούμαστε στον στρατηγικό σχεδιασμό υποδομών για να υπηρετήσουμε την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας» τόνισε χαρακτηριστικά. Μάλιστα υπογράμμισε ότι η Δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος έχουν όλα τα πλεονεκτήματα, για να έχουν ένα μεγάλο ποσοστό, σε αυτό το παραγωγικό κομμάτι της χώρας, με πρώτο το ανθρώπινο δυναμικό τους.
Σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις του έργου Ιόνια Οδός, η περίοδος κατασκευής τελειώνει στις 30 Αυγούστου. Όπως είπε ο υπουργός, στις αρχές του Σεπτέμβρη θα εγκαινιάσει το σύνολο του έργου, «ο Ηπειρώτης πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας».

Ο κ. Σπίρτζης, ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές των έργων, ιδιαίτερα τους εργαζόμενους στην κατασκευή του, λέγοντας ότι η ολοκλήρωσή του, «δεν σημαίνει κάτι για τις θέσεις εργασίας», αλλά σηματοδοτεί το άνοιγμα νέων και διευκρίνισε: «Νέα έργα, νέα μέτωπα, τόσο στον Ε65, όσο στα έργα που ακολουθούν την Εγνατία , δηλαδή συνδέσεις με τα αστικά κέντρα που δεν έχουν ολοκληρωθεί, στην Παραιόνια και βέβαια στην ωρίμανση και στην έναρξη του έργου σύνδεση Ιόνιας και Εγνατίας με την Αλβανία», ενώ πρόσθεσε: «Είναι κάτι που το χρωστάμε και στην Ήπειρο και στην ολοκλήρωση των οδικών αξόνων, που επιτέλους μπορούμε να λέμε σαν χώρα, πως έχουμε ένα στοιχειώδες, ένα ικανό σε εύρος δίκτυο, ώστε να κινούμαστε με ασφάλεια και να αναβαθμίσουμε και τις αστικές και τις εμπορευματικές μεταφορές».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ευχαρίστησε όλους τους δημόσιους λειτουργούς, τους νομικούς συμβούλους, την υπηρεσία, τους τεχνικούς συμβούλους που συνέβαλαν στην ολοκλήρωση του έργου, αλλά και τους φορείς της πόλης για τη διαχρονική συμβολή τους. «Είναι πολλά στελέχη και της εταιρείας και του ΤΕΕ Ηπείρου, που από άλλες θέσεις που υπηρέτησαν έχουν συμβάλει με τις προτάσεις τους, στον σχεδιασμό και στο να κρατηθούν τα έργα ζωντανά όταν είχαν προβλήματα» ανέφερε.

Ο Χρήστος Σπίρτζης ευχαρίστησε και τον πρώην υπουργό Σταύρο Καλογιάννη που ήταν παρών στην εκδήλωση, για τη συμβολή του στο στάδιο των προτάσεων και της έναρξης του έργου. «Μπορεί να διαφωνούμε στο σύστημα των έργων και σε πολλά πολιτικά» είπε, για να τονίσει: «Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν πρωθυπουργό, σε κανέναν περιφερειάρχη ή δήμαρχο, ανήκουν στον ελληνικό λαό που πληρώνει. Όλοι, όσοι περάσαμε σε αυτές τις θέσεις κρινόμαστε και συμβάλουμε για την ολοκλήρωση των έργων».

Στον χαιρετισμό του ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης ανέφερε χαρακτηριστικά, πως «σήμερα είναι μια άλλη μέρα για την Ήπειρο». Στην παράδοση του έργου παραβρέθηκαν οι Γενικοί Γραμματείς του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, βουλευτές, δήμαρχοι της Ηπείρου καθώς και εκπρόσωποι φορέων.




Τι περιλαμβάνει το έργο της Ιόνιας οδού

Το τμήμα που παραδίδεται σε κυκλοφορία διαθέτει ανά κατεύθυνση, όπως και το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού, δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), ενώ στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του συναντάμε τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς μήκους 900 μ., τη Γέφυρα του Κρυβοφού μήκους 280 μ., 11 άνω & κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετούς.

Στα 14 αυτά χιλιόμετρα θα λειτουργούν δυο Ανισόπεδοι Κόμβοι: i) Α/Κ Αβγού στο 192,7ο χλμ. για να συνδέει την Ιόνια Οδό με τους κύριους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή και ii) Α/Κ Εγνατίας στο 201ο χλμ. μεταξύ των χωριών Κοσμιρά και Πεδινά, ανατολικά της σήραγγας Δωδώνης της Εγνατίας Οδού. Με την παράδοση τους σε κυκλοφορία, η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων έως την Εγνατία Οδό στο κόμβο Ιωαννίνων, μειώνεται στο μισό και δε θα ξεπερνά τα δέκα λεπτά.

Η κατασκευή της Ιόνιας Οδού, πέραν από απαίτηση ετών με στόχο την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Ελλάδας και την παύση της απομόνωσης της Ηπείρου, υπήρξε μια τεράστια κατασκευαστική πρόκληση για την ΤΕΡΝΑ, καθώς πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, σε ένα περιβάλλον με ιδιαίτερες γεωλογικές συνθήκες, έντονο ανάγλυφο και υψηλές γεωτεχνικές προκλήσεις.

Συνολικά όλος ο αυτοκινητόδρομος των 196 χλμ. περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα:

Ø 4 σήραγγες διπλής κατεύθυνσης, συνολικού μήκους 11,2 χλμ.

Ø 24 γέφυρες, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.

Ø 77 κάτω & 24 άνω διαβάσεις

Ø 3 Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης

Η Ιόνια Οδός, είναι ένας σύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος ο οποίος διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς και με την ολοκλήρωσή του:

Ø Συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο.

Ø Προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.

Ø Συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής βελτιώνοντας την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον.

Οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων που θα συναντούν οι οδηγοί στην Ιόνια Οδό, στη διαδρομή από Αντίρριο έως Ιωάννινα είναι στην παρούσα φάση δυο: α) Κλόκοβας και β) Αγγελοκάστρου, καθώς επί της ουσίας, έχουν τεθεί σε εφαρμογή οι 2 από τις συνολικά 4 ζώνες χρέωσης του αυτοκινητοδρόμου.

Μέσα στο επόμενο διάστημα, με τη λειτουργία των μετωπικών σταθμών Μενιδίου και Τερόβου και των πλευρικών Γαβρολίμνης, Άρτας και Γοργόμυλου θα ολοκληρωθεί το σύστημα χρέωσης της Ιόνιας Οδού.

Κλείνοντας επισημαίνουμε, ότι εξαρχής η Νέα Οδός προσφέρει σε κάθε οδηγό, σε όλο το μήκος της Ιόνιας Οδού που βρίσκεται σε κυκλοφορία, μια σειρά υπηρεσιών οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης όπως:

Α) 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας

Β) 4ψήφιο αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075

Γ) Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 2641 306 306

Δ) Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!