Πέμπτη 8 Ιουνίου 2017

Δοκιμή: Νέο Honda Civic 1,5 turbo

Το νέο Civic στις πηγές του Αροάνιου ποταμού

Η Honda επιτέλους τοποθετεί μικρούς υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες στο ολοκαίνουργιο Civic.

Το Honda Civic είναι ένα αυτοκίνητο σταθμός στην ιστορία της Ιαπωνικής εταιρείας.Ξεκίνησε να παράγεται το 1972 και σήμερα έχουμε φτάσει αισίως στην 10η γενιά. Το νέο Civic υπάρχει σε 4θυρη και 5θυρη έκδοση. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την 5θυρη έκδοση. Η πανελλήνια παρουσίαση έγινε στα χωριά της ορεινής Αρκαδίας που αυτή την εποχή είναι καταπράσινα. 

Το αμάξωμα του νέου Civic είναι αεροδυναμικό, σφηνοειδές αποτυπώνει τη νέα σχεδιαστική γραμμή της εταιρείας και προσδίδει έναν ισχυρό σπορ χαρακτήρα. Οι έντονες γραμμές συμβάλλουν στο αεροδυναμικό πακέτο υπάρχει ακόμη και επίπεδο κάλυμμα στο πάτωμα για μείωση των στροβιλισμών και κατ’ επέκταση μείωση των αντιστάσεων/κατανάλωσης. Το νέο Civic είναι 30 mm φαρδύτερο, 136 mm μακρύτερο και 20 mm χαμηλότερο από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Οι πλούσιες διαστάσεις προάγουν την ξεχωριστή σχεδίαση και το σπορ στυλ, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη συναρπαστική δυναμική συμπεριφορά και την αυξημένη ευρυχωρία του εσωτερικού. Νέοι μεγαλύτεροι και φαρδύτεροι τροχοί και ελαστικά τονίζουν το μεγάλο πλάτος, ενώ το αυξημένο μεταξόνιο, οι κοντοί πρόβολοι και η σφηνοειδής εμφάνιση δημιουργούν σπορ προσδοκίες. 



Το Civic παρότι μοιάζει κουπέ, δεν στερείται καθόλου σε χώρους, αντίθετα μπαίνοντας στο εσωτερικό ακόμη και για μεγαλόσωμο οδηγό η θέση είναι εξαιρετικά άνετη. Ρυθμίζοντας το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μας ( 1.85cm, 100kg) καθίσαμε άνετα πίσω αριστερά έχοντας και χώρο για τα πόδια. Η αίσθηση αυτή συνεχίζεται στο χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 478lt και φτάνει σε διθέσια διαμόρφωση τα 1267lt. Εντυπωσιάζει ο τρόπος που έλυσαν οι Ιάπωνες το πάγιο σε όλα τα 5θυρα αυτοκίνητα πρόβλημα της εταζιέρας. Η οποία είναι πηγή τριγμών, προβλημάτων μπαίνει κα βγαίνει δύσκολα και δεν έχεις που να την αποθηκεύσεις. Την κατάργησαν λοιπόν με δυο μαλακά καλύμματα. Το ένα βρίσκεται στην πόρτα του πορτμπαγκάζ και ανασηκώνεται μαζί της, το άλλο μαζεύεται αν θέλεις στη δεξιά άκρη. 



Η εξαιρετικά ισχυρή και άκαμπτη πλατφόρμα με τη φιλοσοφία ‘All Directions Collision Safety’ (Ασφάλεια σε Συγκρούσεις Όλων των Κατευθύνσεων) αποτελεί βάση για την παθητική ασφάλεια Η σχεδίαση ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) χρησιμοποιεί ένα δικτύωμα για ομοιόμορφη κατανομή της ενέργειας κρούσης. Αυτή η δομική σχεδίαση βοηθά στη μείωση των δυνάμεων που μεταφέρονται στον κλωβό των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης, προσφέροντας υψηλή αντοχή σε εμπρόσθιες, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις. Οι 6 αερόσακοι προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης και περιλαμβάνουν τεχνολογίες i-SRS Airbag και i_Side Airbag τεχνολογίες.



Στο εσωτερικό δεσπόζουν δυο μεγάλες οθόνες με την κεντρική να είναι 7 ιντσών, την ίδια διάσταση έχει και αυτή του πίνακα οργάνων. Μέσω της κεντρικής οθόνης μπορείς να χειριστείς το σύστημα Honda Connect που βασίζεται σε έναν υψηλών επιδόσεων 4πύρηνο επεξεργαστή Nvidia Tegra 3 που υποστηρίζει και την ζωντανή απεικόνιση γραφικών και κειμένων στην οθόνη αφής TFT-LCD. Περιλαμβάνονται για πρώτη φορά Apple CarPlay και Android Auto και οι χρήστες μπορούν να επιδρούν με το Honda Connect στο λειτουργικό σύστημα του smartphone.



Ας πάρουμε για παράδειγμα το Apple Car Play το Honda Connect 2 προσθέτει τη λειτουργικότητα ενός iPhone στην οδηγική εμπειρία. Οι οδηγοί μπορούν να λαμβάνουν οδηγίες, να τηλεφωνούν, να στέλνουν και να λαμβάνουν μηνύματα και να ακούνε μουσική από την οθόνη αφής ή μέσω φωνητικού ελέγχου χρησιμοποιώντας εντολές Siri της Apple. Οι υποστηριζόμενες εφαρμογές του CarPlay περιλαμβάνουν Τηλέφωνο, Μηνύματα, Χάρτες, Μουσική και άλλα συμβατά προγράμματα τρίτων. Το CarPlay είναι συμβατό με iOS 8.4 ή μεταγενέστερη έκδοση και iPhone 5 ή μεταγενέστερη έκδοση.



Η οθόνη αφής επτά ιντσών του Honda Connect υιοθετεί τεχνολογία In-Place-Switching(IPS). Αυτή προσφέρει ανώτερη ποιότητα εικόνας και αναλογία αντιθέσεων που πετυχαίνουν μεγαλύτερη ακρίβεια και συνοχή στην απεικόνιση των χρωμάτων και πιο ευρυγώνια απεικόνιση σε σχέση με τις συμβατικές οθόνες LCD – έως 178 μοιρών – διασφαλίζοντας ότι οδηγός και επιβάτες μπορούν να διαβάζουν την οθόνη χωρίς να πρέπει να τεντωθούν από τη θέση τους. Για πρώτη φορά, το Honda Connect προσφέρει έλεγχο ρυθμίσεων του συστήματος κλιματισμού (A/C), που βοηθά στην ελαχιστοποίηση του αριθμού διακοπτών στην απέριττη κεντρική κονσόλα. Επίσης παρέχεται πρόσβαση σε διαδικτυακές υπηρεσίες όπως web browsing, πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, ειδήσεις και καιρό, social media, και διαδικτυακοί μουσικοί σταθμοί. Περιλαμβάνει προ-εγκατεστημένες εφαρμογές, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κατεβάσουν και άλλες από το Honda App Centre για πλήρη εξατομίκευση της εμπειρίας τους. Η προ-εγκατεστημένη εφαρμογή ‘Aha’ παρέχει ασύρματη πρόσβαση σε χιλιάδες ραδιοφωνικούς σταθμούς – με μουσική, ειδήσεις, podcasts και audio books – καθώς και social media feeds και υπηρεσίες που βασίζονται στον εντοπισμό θέσης. 



Turbo βενζινοκινητήρες!
Είναι αλήθεια πως η Toyota και η Ηοnda άργησαν ν’ αντιδράσουν στο φαινόμενο TSI που έφερε στο προσκήνιο πριν από 12 χρόνια τους μικρούς υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες. Η Honda εξοπλίζει το νέο Civic που είναι προσθιοκίνητο με έναν 3κυλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0lt απόδοσης 129PS και έναν 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5lt απόδοσης 189PS. Οι εν λόγω κινητήρες συνδυάζονται είτε με 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με CVT. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο τον μικρό όσο και το μεγαλύτερο κινητήρα με μηχανικό κιβώτιο.



Η κεντρική οθόνη 7 ιντσών του Honda Connect.

Ξεκινάμε από τον 1.0lt που έχει απόδοση 129PS. Οδηγήσαμε το νέο Civic από την Αθήνα προς την Τρίπολη και από εκεί περάσαμε από το πανέμορφο Λεβίδι (σ.σ: αν δεν παινέψεις τον τόπο σου...) και καταλήξαμε στην Κλειτορία. Το μοτέρ είναι γραμμικό με άριστη αίσθηση έχει περίσσεια ροπής παντού, δεν αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα μικρού κυβισμού. Έχεις την αίσθηση πως πρόκειται για καλό δίλιτρο ατμοσφαιρικό. Πουθενά δε σου λείπει η δύναμη και μπορείς άνετα να διατηρήσεις υψηλή μ.ω.τ. με την κατανάλωση στα 7lt/100km. Οφείλουμε να τονίσουμε ότι πιέζαμε αρκετά το γκάζι ενώ ήταν συνεχή και η χρήση του κλιματισμού (σ.σ: καλοκαίριασε απότομα). Στον αυτοκινητόδρομο η απουσία θορύβων στο εσωτερικό, η ποιότητα κύλισης και η άνεση της ανάρτησης φροντίζουν για ένα άνετο ταξίδι. Σ’ αυτό συνεπικουρούν και τα παχιά καθίσματα. Στον επαρχιακό δρόμο με στροφές, το Civic κινείται γρήγορα, πατάει καλά και εμπνέει σιγουριά στον οδηγό. Η ανάρτηση (σ.σ: γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να πλέει, το σετάρισμα είναι επικεντρωμένο στην άνεση και το μεταξόνιο των 2.7m επιτρέπει στο Civic να «συγχωρεί». Προσοχή δεν πρόκειται για σπορ αυτοκίνητο, το θυμίζει μάλιστα έντονα αν παρασυρθείς. Στο ίδιο μήκος κύματος και το κιβώτιο, άψογο (σ.σ: έχει παράδοση η Honda) στην νορμάλ οδήγηση, δεν ακολουθεί με ακρίβεια όταν αποφασίσεις να κινηθείς με γρήγορες αλλαγές στον κόφτη. 



Στο νέο Civic προσφέρεται και ασύρματη φόρτιση κινητού.

Περνώντας στο μεγάλο κινητήρα των 1.5lt σίγουρα υπάρχουν πολλά αποθέματα δύναμης. Προσοχή το Civic των 189PS δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, δεν ήρθε να κλέψει την δόξα του Type R. Για όσους έχουν άλλες ανησυχίες υπάρχει και έκδοση Si. Τούτων δοθέντων το Civic turbo των 189PS είναι ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο, που σου επιτρέπει να κινηθείς πολύ πάνω από τα νόμιμα όρια. Στον επαρχιακό δρόμο είναι απόλαυση, η ομοιογένεια, η ουδέτερη συμπεριφορά και το πεισματικό κράτημα της τροχιάς που έχεις χαράξει. Καιρό είχαμε να οδηγήσουμε τόσο καλό Honda στο δρόμο. 



Αμφότερα τα αυτοκίνητα φέρουν το ολοκληρωμένο πακέτο ενεργητικής ασφάλειας Ηοnda Sensing που περιλαμβάνει:

• Collision Mitigation Braking System : βοηθά στην επιβράδυνση ή και την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου εάν το σύστημα διαπιστώσει ότι η σύγκρουση με ένα προπορευόμενο όχημα είναι αναπόφευκτη. 
• Forward Collision Warning : ανιχνεύει το δρόμο εμπρός και προειδοποιεί τους οδηγούς για επικείμενη σύγκρουση. 
• Lane Departure Warning : ανιχνεύει κατά πόσον το αυτοκίνητο τείνει να βγει από τη λωρίδα που κινείται
• Road Departure Mitigation : χρησιμοποιεί δεδομένα από την κάμερα που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ για να διαπιστώσει κατά πόσο το όχημα εκτρέπεται από το δρόμο. Χρησιμοποιεί το Electric Power Steering (EPS) για διακριτικές παρεμβάσεις, που θα κρατήσουν το όχημα στη λωρίδα του, και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα πέδησης. 



• Lane Keeping Assist System : βοηθά να παραμείνει το όχημα στο κέντρο της τρέχουσας λωρίδας του, ανιχνεύοντας τις σημάνσεις του δρόμου.
• Adaptive Cruise Control : επιτρέπει στον οδηγό να ορίσει μία επιθυμητή ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. 
• Traffic Sign Recognition : ανιχνεύει και αναγνωρίζει αυτόματα τις πινακίδες οδικής κυκλοφορίας.
• Intelligent Speed Assistance : συνδυάζει το όριο ταχύτητας που έχει ορίσει ο οδηγός με το TSR για να ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος σύμφωνα με το τελευταίο όριο.
• Intelligent Adaptive Cruise Control : το i-ACC προβλέπει και αντιδρά αυτόματα όταν κάποιο όχημα κάνει ‘σφήνα’ σε αυτοκινητόδρομους πολλών λωρίδων. Χρησιμοποιεί κάμερα και ραντάρ για την ανίχνευση της θέσης των άλλων οχημάτων στο δρόμο και εφαρμόζει έναν αλγόριθμο – βασισμένο σε διεξοδική έρευνα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους – για να προβλέπει την πιθανότητα άλλων οχημάτων σε γειτονικές λωρίδες να κάνουν ‘σφήνα’. Με αυτό τον τρόπο, το νέο Civic μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητά του αυτόματα πριν άλλα οχήματα κάνουν σφήνα, για μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση στο ταξίδι.
• Blind Spot Information: χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ για την αυτόματη ανίχνευση και προειδοποίηση σχετικά με οχήματα που βρίσκονται στο τυφλό σημείο του οδηγού 
• Cross Traffic Monitor: χρησιμοποιεί αισθητήρες στο πίσω πλαϊνό τμήμα του οχήματος για να προειδοποιήσει τον οδηγό για τη διέλευση οχημάτων όταν κινείται με όπισθεν
• Πίσω κάμερα πολλαπλών γωνιών: προσφέρει στον οδηγό επιλογές για πλήρη ορατότητα στην οπισθοπορεία. Επίσης διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις το Vehicle Stability Assist (VSA®) με έλεγχο πρόσφυσης που αυξάνει τις δυνατότητες ελέγχου κατά τη επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το στρίψιμο, αλλά και το Indirect Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) – έμμεσο σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών.
 
 Εκδόσεις:
1.0 lt VTEC TURBO hatchback: S, Comfort, Elegance και Executive. 
1.5 lt VTEC TURBO hatchback: Sport, Sport Plus και Prestige. 

To 2018 θα υπάρξει και πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6lt με τον πετρελαιοκινητήρα υψηλής απόδοσης των 160PS. 

Για τις τιμές του νέου Honda Civic πατήστε εδώ...

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας:


1.5  litre VTEC TURBO
Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας
1.0-litre VTEC TURBO
Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας

6MT
CVT
6MT
CVT
Τύπος
βαλβίδες ανά κύλινδρο
βαλβίδες ανά κύλινδρο
Διάμετρος xδιαδρομή
73mm x 89.5mm
73mm x 78.7mm
Σχέση συμπίεσης
10.6:1
10.0:1
Ισχύς
182 PS
(134 kW) στις5,500 rpm
182 PS
(134 kW) στις 6,000 rpm
129 PS (95 kW) στις 5,500 rpm
Ροπή
240 Nm στις 1,900 - 5,000 rpm
220 Nm στις 1,700 - 5,500 rpm
200 Nm στις 2,250rpm
180 Nm στις 1,700 - 4,500 rpm
Κιβώτιο:


1.5 litre VTEC TURBO (βενζινοκινητήρας)
1.0-litre VTEC TURBO
(βενζινοκινητήρας)
Μηχανικό
ταχύτητες
ταχύτητες
CVT
Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων με 7 προεπιλεγμένες σχέσεις
Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων με 7 προεπιλεγμένες σχέσεις
Διαστάσεις:

Εξωτερικό
(mm)
Συνολικό μήκος
4,518
Συνολικό πλάτος
1,799
Συνολικό πλάτος (με εξωτερικούς καθρέπτες)
2,076
Συνολικό ύψος
1,434
Μεταξόνιο
2,697
Μετατρόχιο (εμπρός)
1,537
Μετατρόχιο (πίσω)
1,565
Βάρη:


Κιβώτιο
6MT
CVT
Έκδοση Εξοπλισμού
S
Comfort, Elegance, Executive
S
Comfort, Elegance, Executive
Απόβαρο (kg)
1,229 - 1,243
1,275 - 1,348
1,239 - 1,253
1,284 - 1,356
Μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο (kg)
1,645
1,775
1,655
1,775
Ωφέλιμο φορτίο (kg)
402 - 416
416 - 427
402 - 416
419 - 491
Επιδόσεις και κατανάλωση 1.5lt:

Κιβώτιο
6MT
CVT
Έκδοση Εξοπλισμού
Sport
Sport Plus
Prestige
Sport
Sport Plus
Prestige
Τελική ταχύτητα(km/h)
220
220
220
200
200
200
Επιτάχυνση 0-100 km/h (δευτ.)
8.2
8.3
8.4
8.2
8.4
8.5
Κατανάλωση στην πόλη (l/100 km)
7.4
7.9
Κατανάλωση εκτός πόλης (l/100km)
4.9
5.0
Κατανάλωση μικτού κύκλου (l/100 km)
5.8
6.1
Εκπομπές CO2στο μικτό κύκλο (g/km)
133
139
Eπιδόσεις και κατανάλωση 1.0lt:

Κιβώτιο
6MT
CVT
Έκδοση Εξοπλισμού
S
Comfort
Elegance
Executive
S
Comfort
Elegance
Executive
Τελική ταχύτητα(km/h)
203
203
203
203
200
200
200
200
Επιτάχυνση 0-100 km/h (δευτ.)
10.4
10.8
10.9
11.2
10.2
10.6
10.8
11.0
Κατανάλωση στην πόλη (l/100 km)
6.1
6.4
5.5
5.7
Κατανάλωση εκτός πόλης (l/100 km)
4.1
4.4
4.2
4.6
Κατανάλωση μικτού κύκλου (l/100 km)
4.8
5.1
4.7
5.0
Εκπομπές CO2στο μικτό κύκλο (g/km)
110
117
106
114
Σύστημα ανάρτησης και απόσβεσης:


Εμπρός
Γόνατα MacPherson
Πίσω
Πολλαπλών συνδέσμων
Προσαρμοζόμενος έλεγχος απόσβεσης (σε ορισμένες 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!