Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2016

Οι Ιταλοί περιμένουν σήμα για να «τρέξει» η επένδυση

Η κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane θα δώσει έμφαση, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη και του δικτύου του Προαστιακού. Στη φωτογραφία, ο επικεφαλής της, Πενάτο

Σημαντικές αλλαγές στην εγχώρια σιδηροδρομική αγορά φέρνει το 2017. Δεν είναι μόνο η απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane, αλλά και η είσοδος νέων «παικτών» στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.
Το πρώτο τρίμηνο του 2017 θα σφραγίσει η πώληση των ελληνικών σιδηροδρόμων στους Ιταλούς, καθώς εκκρεμεί η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μη επιβολή στην εταιρεία εντολής ανάκτησης της παράνομης κρατικής ενίσχυσης, όπως και το κλείσιμο του φακέλου της ΕΕ περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων, ενώ εντός του νέου έτους η εταιρεία θα λειτουργήσει για πρώτη φορά στην ιστορία της σε συνθήκες ανταγωνισμού.
Δύο νέοι παίκτες
Επίσης, μετά την Rail Cargo Lo­gistics Gol­dair, την κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων και της ελληνικής Goldair, μηχανές από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ζήτησε και η Piraeus Europe Asia Rail Logistics (Pearl), η οποία «ακούγεται» ότι είναι συμφερόντων της κινεζικής Cosco. Η Pearl, όπως και η Goldair, αιτήθηκε 2 ηλεκτράμαξες και 2 ντιζελάμαξες από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, κυριότητας του ελληνικού Δημοσίου. Αυτό σημαίνει ότι το 2017 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκτά δύο ανταγωνίστριες εταιρείες στις εμπορευματικές μεταφορές.
Οσον αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η υπόθεση βρίσκεται εδώ και καιρό στον προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, παρότι η δεσμευτική προσφορά των Ιταλών -45 εκατ. ευρώ- έχει γίνει αποδεκτή από τα μέσα του περασμένου Ιουλίου.
Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι έχει ζητηθεί ενημέρωση από τις Βρυξέλλες για την έκβαση της υπόθεσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μάλιστα, με επιστολή η αρμόδια επιτροπή της Κομισιόν ζητά ενημέρωση για το πότε αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, υπογραμμίζοντας πως μαζί με την υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών καθυστερεί και η διαγραφή των 750 εκατ. ευρώ και ζητά ένα πλάνο με τα επόμενα βήματα προκειμένου να κλείσει η συμφωνία, που να περιλαμβάνει και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υπογραφής της συμφωνίας αγοραπωλησίας μετοχών.
Στις Βρυξέλλες
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, αμέσως μόλις το Ελεγκτικό Συνέδριο δώσει το «πράσινο φως», κυβερνητικά στελέχη θα μεταβούν στις Βρυξέλλες προκειμένου να κλείσει ο φάκελος. Αν ωστόσο η Κομισιόν δεν ανάψει το τελικό «πράσινο φως» για τη διαγραφή των κρατικών ενισχύσεων, τότε, όπως διαμηνύουν οι Ιταλοί, δεν θα προχωρήσει το deal.
Η ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane ήταν η μόνη εταιρεία που τον Ιούλιο υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι προγραμματίζουν να επενδύσουν 94 δισ. ευρώ μέχρι το 2026, σε υποδομές και τεχνολογία για την ανάπτυξη του συνόλου των δικτύων τους. Στην Ελλάδα, η εταιρεία αναμένεται να δώσει έμφαση, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη και του δικτύου του Προαστιακού, ενώ εντοπίζουν ακόμη δυναμική ανάπτυξης στις εμπορευματικές μεταφορές από και προς τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, ενώ κομβικό ρόλο στο επενδυτικό πλάνο τους εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει το νέο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!