Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016

Το... τελευταίο δρομολόγιο του ΟΑΣΘ


Την πρώτη εβδομάδα κιόλας του νέου έτους ο υπουργός αναμένεται στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να ενημερώσει και επισήμως την Περιφερειακή Ενωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ/ΚΜ) για τα σχέδιά του | EUROKINISSI
Συντάκτης:
Η πλήρης επιβεβαίωση του ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.» για το τέλος του ΟΑΣΘ μέσα στους επόμενους έξι μήνες δόθηκε χθες και επισήμως διά στόματος του προέδρου της Εγνατίας Οδού Α.Ε., Απόστολου Αντωνούδη, ο οποίος είχε πάρει μέρος στη σύσκεψη του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη με δημάρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Την πρώτη εβδομάδα κιόλας του νέου έτους ο υπουργός αναμένεται στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να ενημερώσει και επισήμως την Περιφερειακή Ενωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ/ΚΜ) για τα σχέδιά του, ενώ μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2017 το υπουργείο θα καταθέσει και το σχετικό νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει από την αρχή όλα τα συγκοινωνιακά ζητήματα της πόλης.

Το σχετικό νομοσχέδιο θα μπει στη διαβούλευση και το πρώτο εξάμηνο του 2017 η εικόνα στους δρόμους της πόλης θα είναι διαφορετική.

«Ο ΟΑΣΘ τέλος», είπε κατηγορηματικά χθες ο κ. Αντωνούδης σε δηλώσεις που έκανε στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης 93.4», περιγράφοντας όσα σε γενικές γραμμές περιλαμβάνει το σχέδιο του υπουργείου για την επόμενη μέρα.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός στους δημάρχους που πήραν μέρος στη σύσκεψη -Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης, Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος, Θερμαϊκού Γιάννης Μαυρομάτης, Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης- θα δημιουργηθούν δύο φορείς, ένας που θα αναλάβει τον σχεδιασμό των συγκοινωνιών και ένας που θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας του νέου φορέα ο οποίος θα είναι απολύτως δημόσιος και διευρυμένος με συμμετοχή κατ’ αρχήν των δήμων που επιθυμούν να συμμετάσχουν και οι οποίοι από ό,τι φαίνεται δεν θα είναι μόνο όσοι συμμετείχαν στη σύσκεψη, καθώς το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, αφού αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα της νέας κατάστασης που θα δημιουργηθεί.

Η συμμετοχή τους, μάλιστα, δεν είναι απλώς συμβολική αλλά και ουσιαστική: αφενός θα αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στους πολίτες, αφετέρου αυτή η συμμετοχή διευκολύνει τεχνικά ζητήματα, όπως για παράδειγμα την εύρεση χώρων που θα χρησιμοποιηθούν για αμαξοστάσια του νέου οργανισμού.
Συνολική ρύθμιση

«Η βούληση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει σε συνολική ρύθμιση των συγκοινωνιακών ζητημάτων της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο κ. Αντωνούδης, σημειώνοντας ότι «θα υπάρχει πρόβλεψη για ολοκληρωμένο σχεδιασμό όλων των μέσων, των λεωφορείων, του μετρό που θα ολοκληρωθεί, της θαλάσσιας συγκοινωνίας, ακόμη και σχεδιασμό για τραμ, ενώ η Εγνατία Οδός και η Αττικό Μετρό θα συμβάλουν με τις γνώσεις τους στον σχεδιασμό και την εποπτεία».

Ο ίδιος, επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.», σημείωσε ότι υπάρχει σχεδιασμός για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και για νέα λεωφορεία που θα αξιοποιηθούν με τη μέθοδο leasing, αφού, όπως έχουν δείξει οι μελέτες, με τα χρήματα της συντήρησης τριών χρόνων για ένα λεωφορείο μπορείς να αγοράσεις ένα καινούργιο.

Κατηγορηματικός είναι ο κ. Αντωνούδης και σε ό,τι αφορά τις πιθανές εμπλοκές με τη σύμβαση που έχει σήμερα ο ΟΑΣΘ, καθώς, όπως τόνισε, «όσα λέγονται είναι απολύτως ασαφή, εμείς φεύγουμε από αυτή τη λογική της σύμβασης και δεν θα περιμένουμε σε καμιά περίπτωση το τέλος της», το οποίο προσδιορίζεται στα δύο χρόνια από την ολοκλήρωση του μετρό.

Οσον αφορά την περίπτωση να υπάρξουν προβλήματα και ενστάσεις από την πλευρά των δανειστών, ο ίδιος σημείωσε ότι «και εκεί έχουν γίνει βήματα, διότι απλά αυτό που θα προταθεί θα κοστίζει λιγότερα στο κράτος», ενώ δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει πως το εισιτήριο για τις νέες συγκοινωνίες θα μείνει στα σημερινά επίπεδα.

Τέλος, χαρακτήρισε το κλίμα της άτυπης σύσκεψης του υπουργού με τους δημάρχους «εξαιρετικό», ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι «για τους σημερινούς εργαζόμενους του ΟΑΣΘ υπάρχει δέσμευση ότι δεν θα απολυθεί κανένας».

Μετέωρο βέβαια μένει για την ώρα αν η δέσμευση αυτή ισχύει και για όσους είναι και μέτοχοι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!