Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

Τέλος του χρόνου οι αποφάσεις για τον Ε65 - Από Μάρτιο δύο σταθμοί διοδίων

Τέλος του χρόνου οι αποφάσεις για τον Ε65 - Από Μάρτιο δύο σταθμοί διοδίων

Από την πορεία των απαλλοτριώσεων θα εξαρτηθεί ο χρόνος παράδοσης μέρους ή του συνόλου του Τρίκαλα-Ξυνιάδα μήκους 78 χιλιομέτρων, που κατασκευάζει η Τέρνα.

Το έργο βρίσκεται σε εντατική φάση κατασκευής, ωστόσο οι καθυστερήσεις στην παράδοση γης στα πρώτα 5 χιλιόμετρα, δεν αποκλείεται να οδηγήσουν ακόμη και στην κυκλοφορία του ενός σκέλους του αυτοκινητοδρόμου στα τέλη Μαρτίου με δυνατότητα μετακινήσεων διπλής κατεύθυνσης. Πρόκειται για το πιθανότερο σενάριο εάν δεν ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις το επόμενο διάστημα με το χειρότερο σενάριο να είναι να μην παραδοθούν τα πρώτα 5 χιλιόμετρα του έργου. Συνολικά, σε όλο τον αυτοκινητόδρομο εκκρεμούν απαλλοτριώσεις στο 12% του έργου που σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών λόγω της μίσθωσης γης από τον κατασκευαστή (850 στρέμματα), οι πραγματικές ανάγκες περιορίζονται στο 5%.

Εν αναμονή τελεί η κοινοπραξία για το αρχικό κομμάτι του Ε65 (Λαμία –Ξυνιάδα), το οποίο εξαιρέθηκε από την παραχώρηση ως αναβαλλόμενο έργο αλλά ήδη σε πολλά κομμάτια είχαν συντελεστεί εργασίες πριν το πάγωμα εργασιών. Για παράδειγμα από την Λαμία έως τον κόμβο Καρπενησίου λείπει μόνο μία στρώση πριν τα ασφαλτικά, επίσης έχουν διανοιχθεί 500 μέτρα από την σήραγγα Τ2. Ωστόσο υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες στο σύνολο του έργου στις απαλλοτριώσεις που αγγίζουν το 40%.

Το κομμάτι αυτό εξαιρέθηκε από την παραχώρηση στα τέλη του 2013, κατά την διαδικασία της επανεκκίνησης των έργων αλλά έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 310 εκ. ευρώ προκειμένου να κατασκευαστεί από την Τέρνα ως αναβαλλόμενο έργο. Εκκρεμεί η έγκριση του φακέλου από την ΕΕ, με την κοινοπραξία να εκτιμά ότι οι σχετικές αποφάσεις θα πρέπει να έχουν δοθεί ως το τέλος του χρόνου, προκειμένου να μην χαθούν πόροι του ΕΣΠΑ. Εάν το έργο ξεκινήσει να κατασκευάζεται στις αρχές του 2017, τότε υπολογίζεται ότι είναι εφικτό να είναι ολοκληρωμένο σε περίπου 2 χρόνια κατά την κοινοπραξία. Πρόκειται για μία θετική εξέλιξη που όπως σημειώνουν στελέχη του έργου, θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ομαλή μετάβαση όλων των εργαζομένων στο νέο τμήμα του Ε65.

Σε ότι αφορά το Βόρειο κομμάτι από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία, που η κοινοπραξία έχει υποβάλλει προς έγκριση νέα τεχνική λύση με λιγότερο κόστος και χωρίς σήραγγες, στελέχη της Κεντρικής Οδού αναφέρουν ότι καταβάλλεται προσπάθεια να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Τονίζουν δε ότι το βόρειο τμήμα αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ολοκλήρωση του Ε65 για αυτό και αν δεν κατασκευαστεί αφήνουν σαφώς να εννοηθεί ότι θα εγείρουν αποζημιώσεις. Ο χρόνος κατασκευής του έργου προσδιορίζεται σε τρία χρόνια από την περίοδο της ανάθεσης. Από το 111χλμ. έως το 136χλμ. η πρόοδος κατασκευής είναι στο 40%. Σε αυτό το υποτμήμα οι απαλλοτριώσεις είναι σχεδόν ολοκληρωμένες. Από το 136χλμ. έως το τέλος του έργου, λόγω νέας προτεινόμενης χάραξης δεν έχουν γίνει οι σχετικές ενέργειες.

Εφόσον ολοκληρωθεί το σύνολο του έργου μαζί με τον Νότιο (Λαμία Ξυνιάδα) και τον Βόρειο άξονα (Τρίκαλα-Εγνατία), τότε το Λαμία –Ξυνιάδα μήκους 190 χλμ θα γίνεται σε 1.30 ώρα από 3.30 ώρες που είναι σήμερα. «Είναι ένα αυτοκινητόδρομος που θα συμβάλλει στη ανάπτυξη της Θεσσαλίας και θα ενισχύσει την αγροτική παραγωγή της περιοχής. Ενώνει τρεις περιφέρειες και περνά από όλους τους νομούς ξεκινώντας από την Λαμία έως την Εγνατία» επισημαίνει ο επικεφαλής της Κεντρικής Οδού. κ. Στέλιος Πενθερουδάκης. Με την ολοκλήρωση του Ξυνιάδα-Τρίκαλα θα λειτουργήσουν δύο μετωπικοί σταθμοί σε Σοφάδες (Ξυνιάδα) και Τρίκαλα και τέσσερις πλευρικοί. Το κόστος για τα ΙΧ θα είναι στον μεν πρώτο 3,10 ευρώ στο δε δεύτερο 1,95 ευρώ. Οι σταθμοί προβλέπεται να έχουν λειτουργήσει ως το τέλος Μαρτίου.

Στην παραχώρηση έχει ενταχθεί και το Πέταλο του Μαλιακού που κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο μήκους 57 χιλ., και παραδόθηκε πριν 1,5 χρόνο, στο οποίο λειτουργούν άλλοι δύο σταθμοί. Στην Αγία Τριάδα και στην Μαυρομαντήλα με μέση κυκλοφορία αντίστοιχα τα 11.500 και 6.500 οχήματα αντίστοιχα.
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!