Ζημιές 34 εκατ. ευρώ για τον Ομιλο ΟΑΣΑ το εννεάμηνο του 2016

Στα 190 εκατ. ευρώ υπολογίζει τις απλήρωτες υποχρεώσεις των δύο εταιρειών συγκοινωνιών η διοίκηση του ΟΑΣΑ

Στην αύξηση του ΦΠΑ, στις συσσωρευμένες απλήρωτες υποχρεώσεις, στην επαναπρόσληψη 2014 εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ αλλά και στην ελεύθερη διακίνηση ευπαθών ομάδων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποδίδει η διοίκηση του ΟΑΣΑ τα ελλείμματα των δύο εταιρειών αστικών συγκοινωνιών, τα οποία ωστόσο προαναγγέλλει ότι θα είναι λιγότερα από αυτά που προέβλεπε ο προϋπολογισμός (77 εκατ. ευρώ).
Σε μία προσπάθεια να ανατρέψει την εικόνα που έχει δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα κυρίως για την ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) όπου τα δρομολόγια καθυστερούν σημαντικά και εκατοντάδες λεωφορεία σαπίζουν στα αμαξοστάσια λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, η διοίκηση του ΟΑΣΑ διατύπωσε τρεις λόγους για τη συσσώρευση ελλειμμάτων. Μάλιστα έσπευσε να διαπιστώσει «ότι για τη διαμόρφωση του προϋπολογισμού του 2016 ελήφθησαν υπόψη νέα δεδομένα τα οποία δεν ίσχυαν για τον προϋπολογισμό του 2015 και επομένως δεν μπορούν να γίνουν άμεσες συγκρίσεις μεταξύ δύο προϋπολογισμών που αφορούν ανόμοιες καταστάσεις και έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά». Ειδικότερα αναφέρει ως βασικούς λόγους της αρνητικής πορεία του ΟΑΣΑ:
1. Την αύξηση του ΦΠΑ που επιβαρύνει τον Όμιλο καθ’ όλο το έτος 2016. «Ο όμιλος ΟΑΣΑ απορρόφησε για ολόκληρο το 2016 την αύξηση του ΦΠΑ κατά δέκα μονάδες αρχικά και κατά 11 μονάδες στη συνέχεια (από 13% στο 24%), ενώ αυτό ίσχυσε το 2015 μόνο για τέσσερις μήνες. Η απορρόφηση αυτή αποτελεί σημαντικό μέγεθος για την κατάρτιση του προϋπολογισμού, καθώς αυτό το ποσό αφαιρείται από τα έσοδα του Ομίλου», επισημαίνει.
2. Τη διεύρυνση της κοινωνικής πολιτικής. «Ο όμιλος ΟΑΣΑ επωμίστηκε για ολόκληρο το 2016 τη διευρυμένη κοινωνική πολιτική για ελεύθερη μετακίνηση ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, όπως για παράδειγμα αυτή των ανέργων, που για το 2015 ίσχυσε μόνο από το δεύτερο εξάμηνο», αναφέρουν χαρακτηριστικά. Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι πέρσι δημιουργήθηκε για δύο εβδομάδες «μαύρη τρύπα» 10 εκατ. ευρώ που είχε κοστίσει η δωρεάν μετακίνηση όλων των επιβατών στη διάρκεια των capital cosntrols.
3. Η επανένταξη 204 εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ. «Aπό τον Σεπτέμβριο του 2015 στη ΣΤΑΣΥ επανεντάχθηκαν 204 άτομα, κατόπιν δικαστικών αποφάσεων, που επιβάρυναν τα λειτουργικά της έξοδα για ολόκληρο το 2016».
Η διοίκηση μάλιστα κάνει ιδιαίτερη αναφορά και στις συσσωρευμένες απλήρωτες υποχρεώσεις προς τρίτους της ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ στο τέλος του 2015 οι οποίες ανέρχονται σε 190 εκατ. ευρώ.
Οπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΟΑΣΑ «κληρονομήθηκαν από τη διαχείριση των προηγούμενων περιόδων συσσωρευμένες απλήρωτες υποχρεώσεις ετών προς τρίτους οι οποίες στις 31?12?2015 ανέρχονταν για την ΟΣΥ Α.Ε. στο ύψος των 112.329.617 ευρώ και για την ΣΤΑΣΥ Α.Ε. στο ύψος των 78.771.576 ευρώ, δηλαδή αθροιστικά σε ένα ποσόν που ξεπερνά τα 190 εκατ. ευρώ. Ενδεικτικά το χρέος της ΟΣΥ προς τη ΔΕΠΑ, αλλά και για προμήθειες πετρελαίου και ανταλλακτικών ανερχόταν σε 58 εκατ. ευρώ, προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία 9 εκατ. ευρώ, ενώ της ΣΤΑΣΥ μόνο προς τη ΔΕΗ σε 18,3 εκατ. ευρώ».
Η διοίκηση του ΟΑΣΑ μάλιστα χρησιμοποιώντας τις παραπάνω «ζημιές» αναφέρει ότι «κατά τα προηγούμενα χρόνια δημιουργήθηκαν συσσωρευμένα ελλείμματα και απαιτήσεις που δεν αντιμετωπίστηκαν κατά την προηγούμενη του 2016 περίοδο» καταλήγοντας μάλιστα στον συμπέρασμα ότι «δεν ευσταθούν απόψεις περί «κερδοφόρων» χρήσεων των περασμένων περιόδων».
Προκειμένου να «στηρίζουν» μάλιστα την πολιτική που εφαρμόζεται αναφέρθηκαν και στη σταδιακή μείωση της κρατικής επιδότησης η οποία έχει προαναγγελθεί εδώ και πάνω από πέντε χρόνια. Ειδικότερα αναφέρουν ότι το 2013 η επιδότηση ήταν 182 εκατ. ευρώ, το 2014 ήταν 100 εκατ. ευρώ, το 2015 ήταν 108 εκατ. ευρώ ενώ για το 2016: θα διαμορφωθεί στα 86 εκατ. ευρώ (πρόβλεψη).
Μάλιστα διευκρινίζουν ότι «αν ο Όμιλος ΟΑΣΑ λάμβανε το 2016 την επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό που έλαβε το 2013, τότε θα παρουσίαζε κέρδη άνω των 120 εκατ. ευρώ. Καταλήγοντας αναφέρουν ότι σύμφωνα με τα απολογιστικά οικονομικά μεγέθη του Οκταμήνου 2016 το έλλειμμα των εταιριών του Ομίλου ΟΑΣΑ διαμορφώνεται σε 34 εκατ. ευρώ, δηλαδή σε ποσοστό μόλις 44% επί του ετήσιου εγκεκριμένου στόχου (τα 77 εκατ. ευρώ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις