Αύξηση των τιμολογίων του ΔΕΣΦΑ γύρω στο 30%-35% διαβλέπει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αισιοδοξεί ότι θα κλείσει το deal με τη Socar, εκτιμώντας ταυτόχρονα ότι η ιταλική Snam θα επιμείνει για αύξηση του μεριδίου της στον Διαχειριστή, γύρω στο 30%, από 17%, το ποσοστό που ήδη έχουν συμφωνήσει να αγοράσουν από τους Αζέρους.
Μετά τη νέα διάταξη που ψηφίστηκε στο νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα και τη σύντμηση του χρόνου ανάκτησης εσόδων του Διαχειριστή, η αύξηση στα τιμολόγια θα κυμανθεί ανάμεσα στο 30%-35%, έναντι του 23,2% που προέβλεπε η προηγούμενη εισήγηση του ΔΕΣΦΑ, ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου. Χωρίς τη νομοθετική παρέμβαση Σκουρλέτη τον Ιούλιο, που προκάλεσε και τη ρήξη με τη Socar, η αύξηση των τιμολογίων του ΔΕΣΦΑ θα έφθανε περίπου στο 68%, εκτιμά το υπουργείο. Αλλες πηγές πάντως θεωρούν ότι μία αύξηση της τάξης του 30%-35% δεν είναι ικανοποιητική για τους αγοραστές και δεν αποκλείουν να φθάσει κοντά στο 40%.
Αλλωστε η διαμόρφωση των τιμολογίων του Διαχειριστή, σύμφωνα με την Ημερησία, είναι το κορυφαίο ζήτημα με το οποίο θα ασχοληθεί η μεικτή ομάδα εργασίας, που αποφασίστηκε να συσταθεί μετά τη συνάντηση που είχε την Τρίτη ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τον πρόεδρο της Socar Ροβνάγκ Αμπντουλάγιεφ, προκειμένου να αρθεί το αδιέξοδο στη μεταβίβαση του ΔΕΣΦΑ.
Αρμόδια για τα νέα τιμολόγια του ΔΕΣΦΑ είναι η ΡΑΕ, η οποία θα πρέπει να αναμορφώσει τον σχετικό κανονισμό για την έκδοσή τους με βάση τη διάταξη που ψηφίστηκε στο πολυνομοσχέδιο.
Όσον αφορά στο ποσοστό που διεκδικεί η Snam, κύκλοι προσκείμενοι στον υπουργό Πάνο Σκουρλέτη, δηλώνουν ότι οι Ιταλοί ενδιαφέρονται για μεγαλύτερο μερίδιο από το 17%, το ποσοστό που ήδη έχουν συμφωνήσει να εξαγοράσουν από τη Socar, μόλις αποκτήσει το 66%.
Η μείωση του μεριδίου της Socar κάτω από το 50% και η παραμονή της στον Διαχειριστή με την ιδιότητα του παθητικού μετόχου, ήταν οι βασικοί όροι που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για να δώσει το «πράσινο» φως στην εξαγορά από τους Αζέρους.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι Ιταλοί, οι οποίοι θα αναλάβουν και το μάνατζμεντ, επιδιώκουν την εξαγορά ποσοστού «πάνω από 24%, κοντά στο 30%».
Η αγορά του 17% υπολογίζεται ότι θα κοστίσει στη Snam γύρω στα 100 εκατ. ευρώ.
Η Snam, η οποία διαχειρίζεται το δίκτυο αερίου της Ιταλίας, πρόκειται να εξαγοράσει σε συνεργασία με την Allianz, μερίδιο 49% του δικτύου αγωγών της Αυστρίας, Gas Connect Austria. To τίμημα της εξαγοράς ανέρχεται σε 601 εκατ. ευρώ και το deal αναμένεται να κλείσει ως το τέλος του χρόνου. Εξάλλου, από τον Οκτώβριο ο ΔΕΣΦΑ μπαίνει στην πλατφόρμα RBP, που σημαίνει ότι ιδιώτες θα μπορούν να εξασφαλίζουν μετά από δημοπράτηση τη διέλευση ποσοτήτων φυσικού αερίου, που θα διοχετεύονται στο ελληνικό σύστημα από το σημείο εισόδου Σιδηρόκαστρο, στα ελληνο-βουλγαρικά σύνορα. Για την ενημέρωση των χρηστών όσον αφορά στη λειτουργία του νέου συστήματος, ο ΔΕΣΦΑ διοργάνωσε διημερίδα που ολοκληρώθηκε χθες.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!