Πώς πρέπει να χρησιμοποιούμε το cruise control;

Πώς πρέπει να χρησιμοποιούμε το cruise control;

Μέσα στις επόμενες δεκαετίες σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα θα έχουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης. Το πρώτο τεχνολογικά στοιχείο που οδηγεί προς αυτή την… κατεύθυνση είναι το cruise control, το σύστημα για σταθερή ταχύτητα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.

Ακόμη πιο εξελιγμένο είναι το Adaptive Cruise Control, με αποστολή να ρυθμίζει την ταχύτητα με βάση αυτή του προπορευόμενου οχήματος, διατηρώντας έτσι σταθερή την μεταξύ τους απόσταση.

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Γνωρίζουμε όμως πώς να το χρησιμοποιούμε σωστά, ώστε να προσφέρει αυτά για τα οποία προορίζεται, στους τομείς της άνεσης και της εξοικονόμησης καυσίμου;

Τώρα το καλοκαίρι αρκετοί από εμάς θα κάνουμε μεγάλα ταξίδια προς το εξοχικό ή τον προορισμό που επιλέξαμε για τις διακοπές μας. Εφόσον το αυτοκίνητό μας είναι εφοδιασμένο με cruise control πρέπει να το ενεργοποιήσουμε και πότε;

Καταρχάς, το Adaptive Cruise Control (ACC) δεν είναι αυτόματος πιλότος. Δεν σημαίνει ότι βγάζουμε τα χέρια από το τιμόνι, κάνουμε… σταυροπόδι ή κοιτάμε αλλού, ακόμη και αν το αυτοκίνητό μας διαθέτει σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας. Αν αντιληφθούμε ότι η προσοχή μας δεν είναι 100% στο δρόμο, το απενεργοποιούμε αμέσως.


Δεδομένου ότι στα περισσότερα σημεία των ελληνικών εθνικών οδών υπάρχουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας (η ΛΕΑ δεν είναι για να… προσπερνάμε από δεξιά), ταξιδεύουμε στη δεξιά λωρίδα και βγαίνουμε στην αριστερή για να προσπεράσουμε οχήματα που κινούνται με χαμηλές ταχύτητες.

Επιλέγουμε στο cruise control ταχύτητα κοντά στο όριο ταχύτητας (110-130 km/h) και παραμένουμε στη δεξιά λωρίδα, καθώς αριστερά υπάρχουν οδηγοί που κινούνται με πολύ υψηλές ταχύτητες.

Προσπαθούμε να παρατηρούμε τη ροή της κυκλοφορίας σε μεγάλη απόσταση μπροστά μας. Αν διαπιστώσουμε ότι υπάρχει κάποιο φορτηγό, λεωφορείο ή κάποιο αυτοκίνητο που κινείται με χαμηλή ταχύτητα, δεν περιμένουμε να κολλήσουμε πίσω του για να προσπεράσουμε στη συνέχεια.

Δεν περιμένουμε να “κολλήσουμε” πίσω από φορτηγά για να επιχειρήσουμε προσπέραση.

Ελέγχουμε ότι η αριστερή λωρίδα είναι ελεύθερη, βρίσκουμε την κατάλληλη στιγμή και προσπερνάμε χωρίς να αλλάξουμε ταχύτητα στο cruise control. Στη συνέχεια επιστρέφουμε στη δεξιά λωρίδα. Έτσι γλυτώνουμε χρόνο και χρήμα. Μην ξεχνάμε ότι η κατανάλωση αυξάνεται όταν επιβραδύνουμε και επιταχύνουμε έντονα.

Και μην ξεχνάμε ότι σε περίπτωση ανάγκης, πατάμε το φρένο και το cruise control απενεργοποιείται αυτόματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις