Τρίτη 19 Ιουλίου 2016

Με κατεπείγουσα διαδικασία η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη Βουλή

Με κατεπείγουσα διαδικασία η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη Βουλή

Το τίμημα για την αποκρατικοποίηση έχει προκαλέσει αντιδράσεις από την αντιπολίτευση - Η ΝΔ σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για «απαξίωση της περιουσίας του Δημοσίου»

Με εξπρές διαδικασίες αναμένεται να κυρωθεί από την Βουλή η ευρωπαϊκή οδηγία για την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων λίγες ημέρες μετά την αποδοχή από το ΤΑΙΠΕΔ της οικονομικής προσφοράς που κατέθεσε η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane SpA για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες το νομοσχέδιο θα εισαχθεί στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή την ερχόμενη Πέμπτη και θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια την επόμενη ημέρα.

Να σημειωθεί ότι η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με το ευρωπαϊκό δίκαιο αποτελεί υποχρέωση της χώρας που δεν συνδέεται άμεσα με την παραχώρηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Υπενθυμίζεται πάντως, ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη αποδεχθεί την προσφορά 45 εκατ. ευρώ που έχει καταθέσει η κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ιταλίας.

Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούσε υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης όχι μόνο στα πλαίσια του μνημονίου αλλά και στα πλαίσια της προ ετών συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών επιδοτήσεων που η Ε.Ε. έκρινε ότι έχουν χορηγηθεί στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.

Πάντως, το τίμημα για την αποκρατικοποίηση έχει προκαλέσει αντιδράσεις από την αντιπολίτευση. Η ΝΔ σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για «απαξίωση της περιουσίας του Δημοσίου» και υπενθυμίζει ότι «Το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε "ξεπούλημα" τις 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μετά από 18 μήνες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό».

Επίσης το Ποτάμι σχολίασε ότι «Πριν από δύο χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατ. ευρώ. Σήμερα και αφού οι διάφορες επιδοτήσεις έχουν στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατ. ευρώ, η εταιρεία πωλείται για 45 εκατ. ευρώ. Ποιος πληρώνει τη διαφορά των επιδοτήσεων που δόθηκαν και των 245 εκατομμυρίων που δεν εισπράχθηκαν; Όχι φυσικά, τα στελέχη της κυβέρνησης, αλλά αυτοί που πληρώνουν πάντα. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ο μόνος τρόπος ανάπτυξης της εταιρείας. Κι αν είχε γίνει στο χρόνο που έπρεπε τα οφέλη θα ήταν πολύ μεγαλύτερα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!