Σάββατο 25 Ιουνίου 2016

«Σοκ» στην έδρα της Nissan M. Βρετανίας από το Brexit

Σοκ στην έδρα της Nissan M. Βρετανίας από το Brexit


Ακόμη και αν ορισμένοι περίμεναν οριακή επικράτηση της εξόδου της Μεγάλης Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο χθεσινό δημοψήφισμα κανείς δεν φανταζόταν το αποτέλεσμα στο Σάντερλαντ. Το 61,3% των κατοίκων της πόλης στη βορειοανατολική Αγγλία ψήφισε υπέρ του Brexit, κάτι αναπάντεχο, καθώς η οικονομία της εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από ξένες εταιρείες, με σημαντικότερη τη Nissan.

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Η Nissan είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στη Γηραιά Αλβιώνα, πίσω μόνο από την Jaguar Land Rover. Στα εργοστάσια αλλά και τα σχεδιαστικά της κέντρα στη Μ. Βρετανία απασχολεί περίπου 8.000 άτομα (6.700 στο Σάντερλαντ), ενώ άλλοι 32.000 άνθρωποι εργάζονται σε αντιπροσωπείες και εταιρείες που προμηθεύουν τη Nissan με εξαρτήματα.

Περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που παράγονται κάθε χρόνο στο εργοστάσιο του Σάντερλαντ (περίπου 250.000 από τα συνολικά 500.000) εξάγονται στα άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ. Εκεί κατασκευάζονται σήμερα τα Qashqai, Note, Juke, το ηλεκτρικό Leaf, αλλά πλέον και τα Infiniti Q30/QX30. Είναι άγνωστο πώς η ψήφος των Βρετανών θα επηρεάσει τις εξαγωγές της Nissan UK στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.


Ο υπό παραίτηση Πρωθυπουργός της Βρετανίας, David Cameron, κατά τη διάρκεια παλαιότερης επίσκεψής του στο εργοστάσιο του Σάντερλαντ.

Η πρώτη αντίδραση από την αυτοκινητοβιομηχανία ήρθε από τον Mike Hawes, επικεφαλής της Ένωσης Κατασκευαστών και Αντιπροσώπων της Μ. Βρετανίας (SMMT), η οποία είχε ταχθεί υπέρ της παραμονής στην ΕΕ: «Ο βρετανικός λαός επέλεξε ένα νέο μέλλον έξω από την Ευρώπη. Η κυβέρνηση θα πρέπει τώρα να διατηρήσει οικονομική σταθερότητα και να έρθει σε συμφωνία με την ΕΕ, η οποία θα εξασφαλίζει τα οφέλη της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Βρετανία. Αυτή περιλαμβάνει πρόσβαση χωρίς δασμούς στην ευρωπαϊκή και τις υπόλοιπες αγορές, ελευθερία στην πρόσληψη ταλέντων του χώρου από την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο και η μεταμόρφωση της Μ. Βρετανίας στο πιο ανταγωνιστικό μέρος για επενδύσεις στο χώρο του αυτοκινήτου».

Ο κλάδος του αυτοκινήτου αντιπροσωπεύει στη Μ. Βρετανία 800.000 θέσεις εργασίας και συμβάλλει ετησίως 15,5 δισ. λίρες στην οικονομία. Το 80% των αυτοκινήτων που παράγονται στη χώρα εξάγονται και από αυτά περισσότερα από τα μισά (57,5% προορίζονται για τα υπόλοιπα κράτη της ΕΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!