Το πρώτο Opel το 1899 (το Patent Motor Car «System Lutzmann») ήταν cabrio. Ενώ το ανοιχτό αμάξωμα ήταν στάνταρ τα πρώτα χρόνια της αυτοκίνησης, αργότερα έγινε δείγμα πολυτέλειας και αριστοκρατικού lifestyle. Στο φετινό, 22ο ADAC Opel Classic Hessen-Thüringen rallye, πέντε κλασικά Opel cabriolet και ένα σύγχρονο cabrio αποτυπώνουν την εξέλιξη της open-top οδήγησης. Ο Αντιπρόεδρος Πωλήσεων & Aftersales της Opel, Peter Christian Küspert, συμμετέχει με ένα πανέμορφο Super 6 Gläser Cabriolet.
Το ράλι κλασικών αυτοκινήτων πραγματοποιείται στις 26 – 28 Μαΐου σε ένα ρομαντικό σκηνικό στην περιοχή Werratal που διασχίζει τα πρώην σύνορα Ανατολικής-Δυτικής Γερμανίας. Ιδιοκτήτες κλασικών και ιστορικών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ήδη εξερευνούν τις πιο όμορφες περιοχές της Έσσης και της Θουριγγίας από το 1995. Το επιχειρησιακό κέντρο του ράλι που καλύπτει μία διαδρομή 350 χλμ. είναι το Hessen-Hotelpark Hohenroda.
Πέντε ανοιχτά μοντέλα Opel συμμετέχουν στη φετινή δράση. Το 8/25 PS (1920) ήταν ένα σπορ tourer με τέσσερα καθίσματα, το Super 6 Gläser Cabriolet (1937) ένα premium, κομψό, σπορ διθέσιο.
Το 1950 Opel Olympia ως cabriolet sedan ήταν μία δημοφιλής έκδοση αμαξώματος, ενώ τα 1964 Rekord A και 1967 Rekord C αποτέλεσαν πρόκληση για τους σπεσιαλίστες του είδους: Ο κατασκευαστής αμαξωμάτων Deutsch μετέτρεψε τα sedan μαζικής παραγωγής σε καλλίγραμμα cabrio. Το Opel Cascada που πλαισιώνει τα κλασικά μοντέλα κατά τη διάρκεια του ιστορικού ράλι αυτοκινήτων μέσα από τα Βουνά Ρον και το Δάσος της Θουριγγίας ενσαρκώνει τη σύγχρονη εκδοχή του μεγάλου, πολυτελούς cabriolet με υφασμάτινη οροφή και χώρο για τέσσερα άτομα.
Η παράδοση της Opel στα ανοιχτά αυτοκίνητα χρονολογείται από αρχή της ιστορίας της μάρκας: Όπως όλα τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν στο ξεκίνημα της εποχής του αυτοκινήτου, το Opel PatentMotor Car, System Lutzmann του 1899 βασίστηκε σε παραδοσιακές σχεδιαστικές αρχές καρότσας, διαθέτοντας αμάξωμα χωρίς ενσωματωμένη οροφή.
Όταν το 8/25 hp με τη χαρακτηριστική ‘V’ εμπρός μάσκα κυκλοφόρησε 20 χρόνια αργότερα σαν ένα ανοιχτό, τετραθέσιο tourer, ήταν η επιτομή του σύγχρονου αυτοκινήτου. Διέθετε υφασμάτινη οροφή αλλά χωρίς πλαϊνά παράθυρα. Οι οδηγοί της εποχής μετά τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο φορούσαν τα κατάλληλα αδιάβροχα ρούχα. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του Opel 8/25 hp απέδιδε 25 hp στις 1.600 rpm από 2000 κυβ. εκ., αρκετά για μία τελική ταχύτητα 65 km/h. Η ονομασία του μοντέλου έδειχνε τη φορολογική κλάση και την ισχύ του: σύμφωνα με τον ομοσπονδιακό νόμο που εισήχθη το 1906 και ρύθμισε για πρώτη φορά τη φορολογία των αυτοκινήτων, με έναν ίππο ανά 500 κ.εκ. του κινητήρα.
Το 1937, στην επέτειο των 75 χρόνων της εταιρίας, παρουσιάστηκε το νέο Opel Super 6 που διέθετε ένα προηγμένο, υποτετράγωνο straight-six κινητήρα 2.5L, με βαλβίδες επικεφαλής και 55 hp που είχε ήδη τελική ταχύτητα 115 km/h. Ένα δίθυρο και ένα τετράθυρο sedan καθώς και μία έκδοση cabrio προσφέρονταν από το εργοστάσιο. Ειδικές επιθυμίες των πελατών εκπλήρωσαν κατασκευαστές αμαξωμάτων όπως οι Hebmüller, Autenrieth, Buhne, Deutsch και Gläser από τη Δρέσδη, που σχεδίασε ένα 2+2 θέσιο, cabrio τύπου roadster βασισμένο στο Super 6. Όποιος θέλει να κάνει βόλτα με το Gläser cabriolet που θα οδηγήσει ο κ. Peter Christian Küspert θα πρέπει να έχει ακροβατικές ικανότητες, αφού οι επιβάτες σκαρφαλώνουν στο πίσω κάθισμα από ένα μικρό σκαλοπάτι στο πλάι του αυτοκινήτου.
Το 1950 το Olympia υποσχόταν μία πιο άνετη οδηγική εμπειρία. Πλούσια διακοσμημένο με στοιχεία χρωμίου, ήταν σύμβολο της μεταπολεμικής ανοικοδόμησης και του οικονομικού θαύματος. Αλλά σαν ένα cabrio-sedan εξακολουθούσε να έχει προπολεμική εμφάνιση. Αντίθετα με ένα κανονικό cabrio, αυτό το ανοιχτό μοντέλο είχε σταθερά πλαίσια παραθύρων που ήταν συνδεδεμένα στο πλαίσιο του παρμπρίζ δημιουργώντας έτσι και τις κολώνες A, Β και C. Ανάμεσα τους η μεγάλη οροφή άνοιγε αφήνοντας να μπαίνει φως και αέρας. Το 1956, το τελευταίο αυτοκίνητο με τέτοια σχεδίαση, ένα μοντέλο Olympia Rekord έφυγε από τη γραμμή παραγωγής του Rüsselsheim.
Χρειάστηκε να περάσουν κάμποσα χρόνια και μόλις το 1976 η Opel εμφανίστηκε πάλι με εργοστασιακό μοντέλο cabrio. Στο ενδιάμεσο διάστημα των 20 χρόνων, κάποιοι καροσερίστες (όπως ο Karl Deutsch από την Κολωνία) έκαναν και πάλι το όνειρο των Opel cabrio πραγματικότητα. Κατόπιν παραγγελίας, ο Deutsch μετέτρεψε το Rekord A του 1963 σε cabrio, όπως έκανε και για το Rekord C το 1966. Οι αποκλειστικές δημιουργίες του Deutsch παραμένουν ελκυστικές, ξεχωριστές και σπάνιες, καθώς κατασκευάστηκαν μόνο περίπου 30 ανοιχτά μοντέλα Rekord A και B.
Περίπου 50 Rekord C και Commodore A (το σπορ αδερφάκι του Rekord) cabriolets κατασκευάστηκαν πριν από την αλλαγή του μοντέλου το 1972. Το κόκκινο Rekord C Deutsch cabriolet στην Opel Classic Collection οδηγεί ο πρώην οδηγός αγώνων, οδηγός στο Opel DTM και πρεσβευτής της μάρκας Joachim Winkelhock.
Σήμερα, το τετραθέσιο Cascada συνεχίζει τη σχεδόν 120χρονη κληρονομιά της Opel στην οδήγηση ανοιχτών αυτοκινήτων. Με το νέο Cascada, η Opel προσφέρει ένα ευρύχωρο τετραθέσιο με υψηλής ποιότητας soft-top (ανοίγει σε 17 δευτερόλεπτα ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητες έως 50 km/h), κάτι που μέχρι πρότινος ήταν αποκλειστικότητα premium μαρκών οχημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!