Πριν καλά-καλά τεθεί σε ισχύ ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, η αύξηση του ΦΠΑ αλλά και η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα το οικονομικό επιτελείο έχει ήδη «ανοίξει» το επόμενο κεφάλαιο φορολόγησης των αυτοκινήτων που αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας, νέα αύξηση στα καύσιμα ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και το περίφημο Περιουσιολόγιο που αφορά άμεσα τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που τα έχουν σε φορολογική ακινησία δηλαδή με κατατεθειμένες τις πινακίδες κυκλοφορίας.
Ειδικότερα ο Αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης μέσω συνέντευξης που παραχώρησε στην Ημερησία προανήγγειλε το «άνοιγμα» του θέματος των Τελών Κυκλοφορίας 2017 και την σύνδεσή τους με νέα αύξηση στα καύσιμα.
Να υπενθυμίσουμε πως η σύνδεση των Τελών Κυκλοφορίας με την περαιτέρω αύξηση στα καύσιμα έχει και στο παρελθόν συζητηθεί με την υιοθέτηση των περίφημων τσιπ αλλά το υπέρογκο κόστος απόκτησής τους που υπολογίζεται σε πάνω από 80 εκατ. ευρώ ακύρωσε ακόμη και την εξέταση του μέτρου.
Από την άλλη μεριά η μείωση των Τελών Κυκλοφορίας με την ταυτόχρονη αύξηση στα καύσιμα που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο προωθείται ώστε να «πιαστούν» και όσοι δεν καταβάλουν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας οι οποίοι ανέρχονται σε περίπου 870.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που χρωστούν 225 εκατ. ευρώ!
Ωστόσο στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως μια νέα αύξηση στα καύσιμα με την ταυτόχρονη μείωση των Τελών Κυκλοφορίας δεν θα αποφέρει τα προσδοκώμενα έσοδα αλλά αντίθετα θα τα μειώσει με απρόσμενες συνέπειες για τον κρατικό προϋπολογισμό.
Ο λόγος, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, αφορά στην πολύ πιθανή μείωση της χρήσης των οχημάτων η οποία θα μειώσει κατά πολύ τα λίτρα που καταναλώνονται κάθε μήνα όπως επίσης και τα φορολογικά έσοδα αντίστοιχα. Παράλληλα οι περίπου 870.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να αυξηθούν καθώς θα διαπιστώσουν πως δεν υπάρχει κίνδυνος κατάσχεσης από την εφορία…
Επίσης το μεγαλύτερο «αγκάθι» στη σύνδεση των Τελών Κυκλοφορίας με τα καύσιμα έχει να κάνει με τις μεταφορές που το κόστος τους θα γίνει υπέρογκο και θα αποτελέσει καίριο πλήγμα για τις επιχειρήσεις αλλά και την ελληνική οικονομία.
Πάντως σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο το οικονομικό επιτελείο επιθυμούσε να μειώσει τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας το 2017 σε ποσοστό 50% κάτι το οποίο μεταφράζεται σε ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας για όλους από 50 έως και 300 ευρώ.
Ωστόσο για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο το Ειδικό Τέλος που θα επιβληθεί στα καύσιμα θα πρέπει να κυμαίνεται σε 0,23 ευρώ στην αμόλυβδη και 0,19 ευρώ στο πετρέλαιο κίνησης.
Αλλά το οικονομικό επιτελείο με την αύξηση στα καύσιμα και την ταυτόχρονη μείωση των Τελών Κυκλοφορίας εκτιμά πως θα αρθούν από το καθεστώς «ακινησίας» πάνω από 500.000 αυτοκίνητα ενώ παράλληλα θα αναγκαστούν να πληρώνουν και οι περίπου 870.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που τα κινούν χωρίς να έχουν καταβάλει Τέλη Κυκλοφορίας.
Αν επιτευχθεί ο στόχος του ΥΠΟΙΚ τότε θα αναγκαστούν να πληρώνουν Τέλη κυκλοφορίας αλλά και καύσιμα πάνω από 1,3 εκατ. οχήματα γεγονός που θα αυξήσει τα έσοδα.
Επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας 2017 με βάση τις εκπομπές CO2
Το δεύτερο σενάριο που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 είναι η επέκταση του τρόπου υπολογισμού τους με βάση τις εκπομπές CO2 σε αυτοκίνητα με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2003 αντί της 1/11/2010 που ισχύει σήμερα.
Αν τελικά υιοθετηθεί η συγκεκριμένη πρόταση περίπου 3 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα δουν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 να «απογειώνονται» καθώς οι εκπομπές ρύπων στα συγκεκριμένα οχήματα είναι πολύ υψηλές.
Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις οι αυξήσεις ξεπερνούν ακόμη και το 250% και αφορούν σε μοντέλα με κινητήρες μικρού κυβισμού αλλά υψηλούς ρύπους. Βέβαια καταγράφονται και μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 σε αυτοκίνητα με ηλικία πάνω από 10 έτη αλλά αφορούν κυρίως οχήματα μεγάλου κυβισμού…
Ωστόσο υπάρχει ακόμη μία ενδιάμεση πρόταση που περιλαμβάνει την επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας 2017 με βάση τις εκπομπές CO2 στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1/1/2006 ώστε να μειωθεί σε 1,3 εκατ. ο αριθμός των οχημάτων που αυξάνεται το κόστος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Υψηλό το ρίσκο
Η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 αποτελεί μία κίνηση με πολύ υψηλό ρίσκο για το οικονομικό επιτελείο καθώς σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οι καταθέσεις των πινακίδων κυκλοφορίας θα δημιουργήσει μεγάλο έλλειμμα στον προϋπολογισμό καθώς κανένας ιδιοκτήτης ΙΧ που πληρώνει Τέλη Κυκλοφορίας 135 ευρώ για ένα μοντέλο με κινητήρα 1.250 κ.εκ. να καταβάλει το 2017 Τέλη Κυκλοφορίας που ανέρχονται σε 485 ευρώ!
Παράλληλα η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς όλα τα εγχώρια μεταχειρισμένα ΙΧ θα χάσουν την αξία τους και οι εμπορίες αυτοκινήτων θα υποστούν τεράστιες ζημίες.
Να υπενθυμίσουμε πως αυτή τη στιγμή στις εφορίες βρίσκονται πάνω από 750.000 πινακίδες κυκλοφορίας κατατεθειμένες.
Περιουσιολόγιο
«Παγίδα» για περισσότερους από 750.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αναμένεται να αποτελέσει το Περιουσιολόγιο καθώς τα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία θα αποτελούν φορολογητέα ύλη για την εφορία ασχέτως αν έχουν κατατεθειμένες οι ιδιοκτήτες τους τις πινακίδες κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr τα αυτοκίνητα όπως και άλλα περιουσιακά στοιχεία θα αποτελούν πάγια περιουσιακά στοιχεία με συγκεκριμένη αξία τα οποία θα φορολογούνται ακόμη και αν βρίσκονται σε φορολογική ακινησία.
Τεκμήρια – Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης
Ένα ακόμη πεδίο που το οικονομικό επιτελείο θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα αφορά στα Τεκμήρια Διαβίωσης και κατ’ επέκταση στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Ειδικότερα το ΥΠΟΙΚ εξετάζει να αποσυνδέσει τα τεκμήρια διαβίωσης από τον κυβισμό του οχήματος και να τον συνδέσει με την Αξία Λιανικής των οχημάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα τεκμήρια διαβίωσης είναι «τσουχτερά» για αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής προ Φόρων πάνω από 17.000 ευρώ όπως επίσης και το Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 3-5% ενώ στα αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων πάνω από 20.001 ευρώ το ποσοστό εξετάζεται να ανέλθει μεταξύ 8-10%.
Επίσης στο «στόχαστρο» του ΥΠΟΙΚ έχουν εισέλθει και τα εταιρικά αυτοκίνητα, όσον αφορά στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης τα οποία μέχρι σήμερα σε ένα στόλο οχημάτων που διαθέτει μια εταιρεία επιβάλλεται ο συγκεκριμένος φόρος μόνο σε ένα από οχήματα που διαθέτει τον μεγαλύτερο κυβισμό και όχι στο σύνολο των οχημάτων που κανονικά θα έπρεπε να επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
Οσον αφορά στις μειώσεις των ποσών τόσο για τα Τεκμήρια Διαβίωσης όσο και για το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να μειώνεται κάθε χρόνο σε ποσοστό από 10% έως και 20% ανάλογα με την Αξία Λιανικής και σε βάθος 5ετίας ή 8ετίας να μην επιβάλλεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!