Τρίτη 12 Απριλίου 2016

ΣΕΒΕ: Καμία καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης



Ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος με σημερινή επιστολή του στον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιο Πιτσιόρλα τον συγχαίρει για την υπογραφή της συμφωνίας πώλησης του 67% της ΟΛΠ στην China Cosco Shipping Corporation Limited, με την οποία ολοκληρώνεται η σχετική διαδικασία που θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του εμπορικού λιμανιού αλλά και άλλων δραστηριοτήτων καθώς και στον εκσυγχρονισμό των υποδομών της ακτοπλοΐας.

"Μια συμφωνία που δίνει πράγματι το μήνυμα ότι η Ελλάδα έχει μεγάλες προοπτικές και μπορεί να προσελκύσει ξένους επενδυτές", αναφέρει ο ΣΕΒΕ.

Επιπλέον, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του, "σειρά έχει πλέον το λιμάνι Θεσσαλονίκης και η παραχώρηση του ΟΛΘ, η οποία πρέπει να επιταχυνθεί με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών το συντομότερο και το αργότερο μέχρι τον Ιούλιο. Ούτως ή άλλως η όλη διαδικασία έχει καθυστερήσει σημαντικά, με άμεσο κίνδυνο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να απειλείται με μαρασμό".

"Ελλάδα δεν είναι μόνο το λεκανοπέδιο", αναφέρει ο ΣΕΒΕ στην ανακοίνωση και προσθέτει: "Θα πρέπει να διασφαλισθεί η ισονομία και η ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη. Ιδιαίτερα για την Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα ευρύτερα η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός του λιμανιού της Θεσσαλονίκης επείγουν και μάλιστα ακόμη περισσότερο μετά τις τελευταίες εξελίξεις στον Πειραιά. Θα πρέπει να ασκηθεί κάθε δυνατή πίεση για την παραχώρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε διεθνή πάροχο που θα προχωρήσει στις αναγκαίες επενδύσεις και θα προσελκύσει διεθνείς ναυτιλιακές γραμμές. Διαφορετικά θα χαθεί και η τελευταία ευκαιρία για το λιμάνι Θεσσαλονίκης, το οποίο θα απαξιωθεί πλήρως και θα παραμείνει, συνεχώς αποδυναμωμένο, ένα περιφερειακό λιμάνι ήσσονος σημασίας για τη Μεσόγειο.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην προσπάθεια της Βόρειας Ελλάδας, και δη της Θεσσαλονίκης, να εδραιωθεί ως οικονομικό σταυροδρόμι στην Ανατολική Μεσόγειο και αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία των επιχειρήσεών της περιοχής, εξαγωγικών και μη. Η ανάπτυξη του λιμανιού θα αλλάξει την μελλοντική οικονομική ιστορία της περιοχής. Διότι δεν υπάρχει άλλο λιμάνι με τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα και την ενδοχώρα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης που φτάνει στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Ιδιαίτερα μετά την έλευση της Cosco στον Πειραιά, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει να προλάβει να εδραιώσει την θέση που δικαιούται λόγω της γεωγραφικής του θέσης και να δημιουργήσει συνθήκες ανταγωνισμού μέσω της έλευσης και ενός δεύτερου διεθνούς port operator στην χώρα. Έτσι θα μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και να καταστήσουμε την χώρα γέφυρα Ανατολής και Δύσης. Ιστορικά όταν συνέβη αυτό, η χώρα ευημέρησε".

Στην επιστολή του στον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, ο ΣΕΒΕ ζητά να γίνει αντιληπτή από όλους η κρισιμότητα της κατάστασης για το λιμάνι Θεσσαλονίκης και το ρόλο του για την τοπική και περιφερειακή οικονομία, την παραγωγή, τις εξαγωγές, τις μεταφορές-logistics και την απασχόληση και να προχωρήσει άμεσα η αναπτυξιακή διαδικασία.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!