«Μπαράζ» φόρων σε βενζίνη, ρεύμα και φυσικό αέριο

«Μπαράζ» φόρων σε βενζίνη, ρεύμα και φυσικό αέριο

Ως μέτρο για την κάλυψη του δημοσιονομικού κενού - Πρόταση-σοκ από τους δανειστές για αύξηση του ΦΠΑ στο ρεύμα από το 13% στο 23%, την ώρα που οι πολίες αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ - Φήμες και για αύξηση του ΕΦΚ στο φυσικό αέριο

Λίγο θεωρούν, προφανώς, στο υπουργείο Οικονομικών, ότι το 70% της τελικής τιμής της βενζίνης είναι φόροι και γι' αυτό το λόγο σκέφτονται να τους αυξήσουν.

Η... φαεινή ιδέα που επεξεργάζονται στο οικονομικό επιτελείο επανέρχεται στο τραπέζι, προκειμένου να καλυφθεί μέρος της διαφοράς του δημοσιονομικού κενού, ενώ τις τελευταίες ώρες κυκλοφορεί η είδηση για πρόταση-σοκ από πλευράς των Θεσμών για αύξηση του ΦΠΑστο ρεύμα από το 13% στο 23%, παρά την έκρηξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών λόγω αδυναμίας των πολιτών να πληρώσουν τους λογαριασμούς.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας, η πρόταση για αύξηση του φόρου στο ρεύμα συναντά την αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία είχε εκφραστεί και στις διαπραγματεύσεις του Ιουνίου, με το επιχείρημα πως, με βάση τον τζίρο της ΔΕΗ στην ηλεκτρική ενέργεια για το 2014, θα μπορούσε να προκύψει ένα επιπλέον ποσό.

Με ΦΠΑ 13% το Δημόσιο είχε έσοδα 730 εκατ. ευρώ, ενώ με το συντελεστή 23% τα έσοδά του θα ανέρχονταν στα 1,3 δισ. ευρώ.

Ήδη, η βιομηχανία και παράγοντες της αγοράς βρίσκονται «στα κάγκελα», μετά τη φημολογία και για αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο φυσικό αέριο. Εκφράζουν τη σφοδρή αντίθεσή τους, εκτιμώντας ότι θα πληγεί η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών βιομηχανιών.

Σήμερα, στην τελική τιμή του φυσικού αερίου ο ειδικός φόρος κατανάλωσης αντιπροσωπεύει περίπου το 40%, ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες κυμαίνεται στο 10%. Θυμίζουμε μελέτη του ΙΟΒΕ, που υπολόγιζε πως, αν ο φόρος στο φυσικό αέριο περιοριζόταν στο ελάχιστο όριο που ορίζει η κοινοτική νομοθεσία, θα παράγονταν 754 εκατομμύρια «περισσότερο» ΑΕΠ το χρόνο, θα δημιουργούνταν 12.500 θέσεις εργασίας και θα οδηγούσε σε πτώση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος κατά 1,9% και των βιομηχανικών προϊόντων κατά 2,1%.

Σχετικά με τη βενζίνη, οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι μία αύξηση στο φόρο θα ανέβαζε πάλι τη μέση τιμή σε 1,5 ευρώ. Σήμερα, η τιμή βρίσκεται στα περίπου 1,329 ευρώ, που είναι ο μέσος όρος τιμής της βενζίνης πανελλαδικά και οι φόροι ισούνται με 93 λεπτά (70%).

Μάλιστα, σχετικά με την τιμή της αμόλυβδης, προ φόρων, η Ελλάδα είναι η 15η φθηνότερη στην Ευρώπη των «28», ενώ, μετά τις φορολογικές επιβαρύνσεις, φτάνει να είναι η 8η ακριβότερη στην Ευρώπη, υψηλότερη απ' ότι σε Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία, Λουξεμβούργο, με σαφώς άλλες μισθολογικές απολαβές.

Παράλληλα, μια ενδεχόμενη αύξηση στους φόρους εκτιμάται ότι θα μειώσει την κατανάλωση, άρα και τα εκτιμώμενα έσοδα για το κράτος.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις