Αφροκεντρισμός και η διαστρέβλωση της ελληνικής ιστορίας












Ιωάννης
Κωτούλας, Ιστορικός
(μετάφραση στα αγγλικά από Αθαν).

Το Φεβρουάριο του 1993 στο Κολέγιο Wellesley της Μασαχουσέτης δόθηκε διάλεξη σχετικά με το αρχαίο αιγυπτιακό πολιτισμό. Ο ομιλητής, Yosef AA Ben Jochannan παρουσιάστηκε από τους διοργανωτές της εκδήλωσης ως "διακεκριμένος αιγυπτιολόγος". Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Jochannan περισσότερο ή λιγότερο υποστηρίζεται ότι οι αρχαίοι Έλληνες έκλεψαν ουσιαστικά τον πολιτισμό τους από την Αίγυπτο, ότι ο φιλόσοφος Αριστοτέλης πήγε στην Αλεξάνδρεια, μαζί με τον Μέγα Αλέξανδρο να επισκεφτούν τη βιβλιοθήκη που ο Αριστοτέλης λεηλάτησε για να συγγράψει τα έργα του.

Κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων η καθηγήτρια των κλασικών σπουδών Mary Lefkowitz ονομάζεται ρώτησε τον ομιλητή γιατί θα μπορούσε να ισχυριστεί κάτι τέτοιο, όταν η Αλεξάνδρεια απέκτησε την περίφημη βιβλιοθήκη της μετά τον θάνατο του Αριστοτέλη, και επιπλέον, ο Έλληνας φιλόσοφος ουδέποτε πήγε στην Αίγυπτο. Jochannan αρνήθηκε να απαντήσει, κατηγορώντας Lefkowitz για εμπάθεια και αρνητική στάση απέναντι στις απόψεις του μαύρου πληθυσμού. Μετά τη διάλεξη πολλοί σπουδαστές κατηγόρησαν Lefkowitz για ρατσισμό και μονομερή αντίληψη της ιστορίας. Πράγματι, τι συμβαίνει στα αμερικανικά πανεπιστήμια;

αφροκεντρισμός είναι μια ιδεολογική κίνηση με ιστορικές και πολιτικές προεκτάσεις, που έχει εξαπλωθεί μέσα από πολλά πανεπιστήμια σε όλο τον Ατλαντικό, ιδίως κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90. Είναι ένα υποκατάστημα της ένα νέο κύμα πολιτικής ορθότητας που σάρωσε την αμερικανική κοινωνία κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας.

Ο υποτιθέμενος βασικός πυρήνας των πεποιθήσεων του αφροκεντρισμού διαμορφώνεται ως εξής: Μητέρα του πολιτισμού - και ειδικότερα του Δυτικού - είναι .....
η ήπειρος της Αφρικής και φορείς του πολιτισμού τα μαύρα αφρικανικά έθνη. Πολλές κοινωνίες υψηλό επίπεδο σχηματίστηκαν στην Αφρική πολύ πριν τα λευκά έθνη εμφανίστηκαν στο προσκήνιο της ιστορίας. Η αρχαία Αίγυπτος ήταν, αλλά ένα μέρος της μαύρης Αφρικής πολιτισμού και οι ίδιοι οι Αιγύπτιοι ήταν μαύροι (Νέγκρος) από ανθρωπολογική άποψη. Η Αφρικανική πολιτισμός της Αιγύπτου επηρέασε καταλυτικά τον ελληνικό κόσμο και τη γέννηση του κλασικού πολιτισμού, αφού οι αρχαίοι Έλληνες δανείστηκαν , ή πιο σωστά «έκλεψε» τη θρησκεία, την επιστήμη και την φιλοσοφία τους, τα καλλιτεχνικά και διανοητικά τους επιτεύγματα, από τους αρχαίους Αιγυπτίους, Χαναναίοι και οι Φοίνικες. Μεγάλη μορφές του αρχαίου κόσμου, όπως ο Σωκράτης, η Κλεοπάτρα ή ο Ιησούς Χριστός, ήταν μαύροι. Αλλά και στα νεότερα χρόνια ο παγκοσμίου φήμης μουσικός Λούντβιχ βαν Μπετόβεν και η αυτοκράτειρα Ιωσηφίνα της Αυστρίας. Σε γενικές γραμμές, το σύνολο του λευκού δυτικού πολιτισμού ή τουλάχιστον οι ευγενέστερες εκφράσεις του οφείλονται στους μαύρους λαούς της Αφρικής.Ανεξάρτητα από το πώς εξωπραγματικό αν ακούγονται όλα αυτά, πολλά μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και των λοιπών εκπαιδευτικών βαθμίδων στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν υιοθετήσει πλήρως και τα έχουν συμπεριλάβει στο πρόγραμμα διδασκαλίας τους. Εκτός από το βασικό πυρήνα των διδασκαλιών, Afrocenrtrism φτάνει σε ακόμα περισσότερα ακραίες και ανιστόρητες απόψεις. Jochannan ισχυρίζεται ότι ο Πλάτωνας άντλησε τις φιλοσοφικές απόψεις του από το αιγυπτιακό ιερατείο, που είχε αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα ιδεών. Στην πραγματικότητα ο Πλάτων δεν επισκέφθηκε ποτέ την Αίγυπτο και η σχετική λογοτεχνία για την Ελληνική - αιγυπτιακή φιλοσοφία υπό Ερμής ο Τρισμέγιστος αναπτύχθηκε κατά τους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες, 500 χρόνια μετά το θάνατο του Πλάτωνα. Jochannan αναφέρει επίσης, όπως είχε αρχικά αναφερθεί, ότι ο Αριστοτέλης μετέβη στην Αίγυπτο, όπου και μελέτησε πολυάριθμα αιγυπτιακά έγγραφα στη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Αυτά τα συγγράμματα τα μετέφρασε στα ελληνικά και στη συνέχεια εκ νέου δημοσίευσε ως δικό του. Μια μικρή λεπτομέρεια που αγνοεί αφροκεντριστής συγγραφέας είναι ότι η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας ξεκίνησε να χτίζεται κατά τη διάρκεια του 300-290 π.Χ. από τον Πτολεμαίο του Λάγος, χρόνια μετά τον θάνατο του Αριστοτέλη (322). Ο Σταγειρίτης ποτέ δεν επισκέφθηκε την Αίγυπτο. Cheikh Anta Diop στο βιβλίο «Πολιτισμός ή βαρβαρότητα: Μια αυθεντική ανθρωπολογία» υποστηρίζει ότι ακόμη και ο εφευρέτης Αρχιμήδης έκλεψε (λέξεις αναφέρεται σε κλοπή χρησιμοποιούνται συχνά από αφροκεντριστές) μαθηματικές γνώσεις του από τους Αιγυπτίους. Άλλα αφροκεντριστής συγγραφείς μας διαβεβαιώνουν ότι η ανακάλυψη της Αμερικής οφείλεται στους Αφρικανούς, οι οποίοι είχαν φθάσει στην ήπειρο πριν από τον Κολόμβο, κηρύσσοντας την έναρξη των Μεσοαμερικανικό πολιτισμών. Επιπλέον, η μελανίνη, η ουσία με την οποία καθορίζεται το χρώμα του δέρματος, καθιστά τους μαύρους ανώτερους, πνευματικά και σωματικά, από τους λευκούς. Έτσι, αφροκεντρισμού προσελκύει αμιγώς ρατσιστικές υποθέσεις για τις οποίες η άλλη πλευρά είναι συχνά υπαίτιες. Συγγραφέας Francis Welsing υποστηρίζει την manichaeistic πολιτιστικό πρόγραμμα που χωρίζει την ανθρωπότητα σε δύο μεγάλες κατηγορίες: τον ήλιο Άνθρωποι και της Λαϊκής Πάγου. Η πρώτη είναι φυσικά όλοι οι μαύροι που έχουν την πιο ήρεμη και πολιτισμένη χαρακτήρα, έχουν επίσης μια πολύ εξελιγμένη αίσθηση της κοινότητας. Το Ice άνθρωποι, η λευκή φυλή, εξακολουθούν να είναι στη νοοτροπία των ανθρώπων σπηλιά.Τείνουν να είναι επεκτατική, χωρίζουν τον κόσμο, την εγκατάσταση συστημάτων πατριαρχική και εισάγουν την αίσθηση του ατομικισμού και της μικρής ομάδας των κοινών συμφερόντων. Οι υπερβολές του αφροκεντρισμού είναι πράγματι διάφορες και πολλές, αλλά θα ήταν πιο κατάλληλη για τη διερεύνηση των συνθηκών που οδήγησαν στη γέννηση αυτών των απόψεων. Προέλευση και ιστορική καταγωγή του αφροκεντρισμού. Αφροκεντρισμός εμφανίστηκε σε μια πιο συγκεκριμένη και συμπυκνωμένη μορφή κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90 σε Οι Ηνωμένες Πολιτείες. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η αμερικανική κοινωνία -already ένα μείγμα από λευκό Αγγλοσάξονες, μαύροι, ισπανόφωνοι και διάφορα άλλα έθνη και θρησκειών ήταν προσανατολισμένο προς την ιδέα της πολυπολιτισμικότητας. Υπό το πρόσχημα της δημοκρατικής εξίσωσης όλων των ομάδων του πληθυσμού και των μειονοτήτων, η προοπτική της σχετικότητας και υποκειμενικότητας των ιστορικών γεγονότων προέκυψε. Δεν υπάρχει πλέον ήταν μια ενιαία αλήθεια, απλώς υποκειμενικές καταστάσεις εκεί? δεν υπήρχε σταθερή ιστορία, απλά ένα άθροισμα των αφηγήσεων. Κάθε ομάδα του πληθυσμού θα μπορούσε (και πρέπει) να κατασκευάσει το δικό της ιστορικό υπόβαθρο. Με αυτόν τον τρόπο η αυτογνωσία θα μπορούσαν να ληφθούν και να διακριθεί χαρακτήρα θα διατηρηθεί. Για την εύνοια του συνεχώς αναζωπύρωση πολιτική ορθότητα η ιστορική ακρίβεια έχει παραμεληθεί σκόπιμα. Κάτι που δεν μειώνουν τον ιδιαίτερο εγωισμό αυτών των ομάδων ή δεν πάει ενάντια ισχυρογνώμων ιστορικές και πολιτικές απόψεις τους θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως πραγματική. Οι ομάδες των μαύρων, φεμινιστριών και των ομοφυλοφίλων διεκδίκησαν την αναθεώρηση της ιστορίας, ώστε να διευκολυνθεί η καθιέρωση των δογματικών και προ-διαμορφωμένο τις απόψεις τους. Κλασική παιδεία των αρχαίων και ελληνικών γνώση απέδωσε σημαντικά, όπως αντικαταστάθηκαν σε πολλά πανεπιστήμια και άλλα ιδρύματα από μελέτες της μειονοτικής ομάδας, φεμινιστικό, το φύλο και ομοφυλοφιλικές σπουδές.Ειδικά όσον αφορά αφροκεντρισμού, ας σημειωθεί ότι σε πολλά σχολεία και πανεπιστήμια η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής ιστορίας και γλώσσας αντικαταστάθηκε από τους μύθους και τις παραδόσεις των αυτοχθόνων φυλών της Αφρικής. Ήταν μέσα σε ένα τέτοιο κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο της εμμονή ότι η υπεράσπιση του ελληνικού χαρακτήρα της Μακεδονίας με ιστορικά αποδεδειγμένα γεγονότα ήταν λάθος για μια εγωιστική προσπάθεια αποκλεισμού του σημείου Σκοπιανό θέα. Πολύ πριν από τη δεκαετία του 90 υπήρχαν πολλές μελέτες ψευδο-λογοτεχνία που υπήρχε στο βούρκο της επιστημονικής έρευνας στην οποία αναφέρονται οι πτυχές των αφροκεντριστές. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι μελέτες αυτού του είδους κατατάσσονταν στην ίδια κατηγορία με τα βιβλία που υποστήριζαν ότι η γη ήταν επίπεδη. Αν κάποιος επιθυμεί να βρει τις ρίζες του αφροκεντρισμού, τότε θα πρέπει να πάμε πίσω στο 19ο αιώνα. Μετά τον Αμερικάνικο Εμφύλιο (1861-1865) το κίνημα κατά της δουλείας των μαύρων ψηφίστηκε, και ουσιαστικά με κατεύθυνση προς το επικρατήσουμε των πολιτικά και οικονομικά περιοχές του Νότου. Ήταν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ότι οι πρώτες υποθέσεις για τις αφρικανικές ρίζες του αιγυπτιακού πολιτισμού, όπου αναφέρεται. Συγγραφέας Frederick Douglas (1817-1895) υποστήριξε ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι ήταν μαύροι κανονική: "άλλο ατυχές είναι τυχαίο ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι δεν ήταν λευκοί, αλλά αναμφίβολα ήταν τόσο μαύρα όπως πολλοί από συμπατριώτες μας που σήμερα θεωρείται γνήσιο Νέγκρος . »Ανάλογες ήταν οι πεποιθήσεις των Edwart Wilmot Blyden (1832-1912), ο οποίος είχε μελετήσει την κλασική αλλά έμεινε σταθερά στην αφρικανική άποψη. Μετά πήγε στην Αίγυπτο το 1866, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πυραμίδες θα μπορούσε να είναι μόνο το έργο των μαύρων Αφρικανών. "Αυτό, σκέφτηκα, ήταν το έργο των προγόνων μου Αφρικανών. Νόμιζα ότι άκουσα τον ήχο αυτών των ένδοξων εκείνων Αφρικανών, όπως αν και ένιωθα την ορμή των ανήσυχων πνευμάτων τους που έστειλαν στην Ελλάδα τον πολιτισμό. Αν μόνο η φωνή μου να φτάσει σε κάθε Αφρικανό πάνω στη γη, θα ήθελα να του πω με μεγάλη ειλικρίνεια. Επαναφέρατε τη δόξα σου! »Η πεποίθηση ότι ο αιγυπτιακός πολιτισμός ήταν μαύρος συνεχίστηκε με τον ερασιτέχνη ιστορικό WEB du Bois (1868-1963), αλλά και με μέλη της Αμερικανικής Ελευθεροτέκτονες με αφρικανικής καταγωγής. Με αυτόν τον τρόπο ένα ουτοπικό ανησυχία για την αρχαία Αίγυπτο διασώθηκε, όπου ο μαύρος πληθυσμός επιτύχει το μεγαλείο στην επιστήμη, τη λογοτεχνία και τη φιλοσοφία. Οι ίδιες πεποιθήσεις διακρίνονται στο έργο του Marcus Garvey Mosya (1887-1940), μαύρου ακτιβιστή και επικεφαλής του παρα-πολιτικών οργανώσεων της μαύρης κοινότητας της Αμερικής. Garvey ήθελε να χρησιμοποιήσει επιχειρήματα ιστορικής φύσης για σκοπούς καθαρά πολιτικού χαρακτήρα. Με την πίστη ότι η μαύρη φυλή είναι προφανώς μεγαλύτερο από το λευκό, που θεώρησε ότι οι λευκοί Έλληνες και οι Ρωμαίοι έκλεψαν τον πολιτισμό τους από την Αίγυπτο. Στο δοκίμιό του «ποιος και τι είναι ένας νέγρος; -1923) "Γράφει" Κάθε μαθητής χωρίς προκαταλήψεις της ιστορίας γνωρίζει ότι ο νέγρος κυβερνούσαν τον κόσμο, όταν οι λευκοί όπου απλώς άγριοι που ζουν σε σπηλιές? ότι στην αρχαία χρόνια χιλιάδες Negro εκπαιδευτικοί διδάσκονται στα πανεπιστήμια της Αλεξάνδρειας, που ήταν τότε το κέντρο της γνώσης? ότι η αρχαία Αίγυπτος έδωσε τον πολιτισμό στον κόσμο, ενώ η Ελλάδα και η Ρώμη έκλεψε τις τέχνες και τη γλώσσα του και πήρε όλο της το μεγαλείο με τον εαυτό τους. "Αυτοί οι πρώτοι συγγραφείς αφροκεντριστής ζητηθεί επανειλημμένα τους αναγνώστες τους να απορρίψουν ασυζητητί όλα τα λευκά ιστορικοί, σε μια πολύ σαφή απόδειξη της φυλετικής μισαλλοδοξία. Απευθυνόμενος στους αναγνώστες του, Garvey αναφέρει ότι «Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα κρύβει την αλήθεια για Negros. Διαβάστε, για παράδειγμα, ότι οι Αιγύπτιοι όταν ένας μεγάλος αγώνας, και οι Καρχηδόνιοι, οι Λίβυοι και άλλοι, αλλά ποτέ δεν θα σας πουν ότι ήταν Νέγρων ή μαύρο. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να προχωρήσει πέρα από τις απλές εγγραφές αυτών των γεγονότων και να ανακαλύψουν την αλήθεια που τιμά τη φυλή σου "Η κατάχρηση των σημαντικών αρχαίων πολιτισμών, όπως ο Αιγύπτιος ή Καρχηδονίων, αφορά μια πολιτική ανάγνωση της ιστορίας και μια ιδεολογική κατάχρηση των επιστημονικών δεδομένων. Και όπως τότε, τα διάφορα επιχειρήματα που φαίνεται είναι στην ουσία της πολιτικής σκοπιμότητας στις μέρες μας. Κατά τον 19ο αιώνα και μέχρι την πλήρη χειραφέτηση του μαύρου πληθυσμού της Αμερικής, η πολιτιστική δημιουργικότητα των μαύρων πολιτών που απαιτούνται για να αποδειχθεί. Σήμερα, στο πλαίσιο ενός αυθαίρετου ορισμού της πολυπολιτισμικής, καταλυτική συμβολή τους στη γέννηση του δυτικού πολιτισμού θα πρέπει να έφερε στο προσκήνιο. Σύμφωνα με μια λεπτομερή μελέτη του αφροκεντρισμού "σοβινιστική ιστορικοί (Αφρική) θεωρούν τον επείγοντα χαρακτήρα της καταστροφής των πτυχών που δημιούργησε η Δυτική ιστοριογραφία. Η αιγυπτιακή ιστορία μπορεί να κληθεί Αφρικής σε μια φυλετική έννοια, αν υποτεθεί ότι το αίμα των Νέγρων τρέξει ελεύθερα εντός των vains της αρχαίας Αιγύπτου »(Ιωάννης Μαρκάκης, Παναφρικανισμός: η ιδέα και το Κίνημα, Ph.D.Dissertation, Κολομβία Πανεπιστήμιο, 1965). Μετά τις αφρικανικές συγγραφείς που εξελίχθηκε αφροκεντρισμού τους ως αντίδραση στο σύστημα της αποικιοκρατίας, η σύνδεση με την πρόσφατη επανεμφάνιση της ιδεολογίας είναι το βιβλίο Κλεμμένος Legacy -1954 του Γιώργου Ιακώβου. James ήταν καθηγητής των αρχαίων ελληνικών στη μέση εκπαίδευση. Σε μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση, είπε ότι «ο όρος ελληνική φιλοσοφία είναι στην πραγματικότητα λάθος, διότι δεν υπάρχει τέτοια φιλοσοφία. Οι Έλληνες δεν έχουν μια φυσική ικανότητα που απαιτούνται για την ανάπτυξη της φιλοσοφίας. Η ελληνική φιλοσοφία δεν εφευρέθηκε από τους Έλληνες, αλλά από τους Μαύρους της Βόρειας Αφρικής, των Αιγυπτίων ». James μετρητές της έλλειψης οποιασδήποτε απόδειξης τι τόσο πάντα με το επιχείρημα ότι υπάρχει μια λευκή ευρωπαϊκή συνωμοσία από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, προκειμένου να κρύψει τη συμβολή της μαύρης φυλής στον πολιτισμό. Αυτά τα σημεία επανήλθε στο προσκήνιο ανανεωθεί στο τέλος της 80 προκαλώντας πολλές συζητήσεις και εγείροντας την αντίδραση πολλών γνωστών επιστημόνων για πρώτη φορά.Αυτό συνέβη με ένα ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο βιβλίο, τη Μαύρη Αθηνά. Η Μαύρη Αθηνά και η πλαστογραφία της ιστορίας. Ο τίτλος ίδια είναι προκλητική: Μαύρη Αθηνά: Οι Afroasiatic ρίζες του κλασικού πολιτισμού - το πρώτο τόμο δημοσιεύτηκε το 1987, η δεύτερη το 1991 . Η Αθηνά, ένα σύμβολο του ελληνικού κόσμου, της σοφίας και του πολιτισμού ήταν σύμφωνα με αυτό το βιβλίο, το μαύρο. Ο συγγραφέας αυτού του βιβλίου είναι ο Martin Bernal (γεν 1937), η British από την εβραϊκή καταγωγή. Στην πραγματικότητα ο Bernal είναι σινολόγος, ένας μελετητής του πολιτισμού της Κίνας και των γειτονικών τους ανθρώπους. Όπως αναφέρει ο ίδιος στον πρόλογο του πρώτου τόμο (η κατασκευή της αρχαίας Ελλάδα 1785 έως 1985), μόνο δραστηριότητά του με το θέμα της προέλευσης του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού ήταν αποτέλεσμα μιας προσωπικής κρίσης, που τον οδήγησε στην προσέγγιση των Εβραϊκά ρίζες και την ταυτότητά του. Κατά τη διάρκεια αυτής της έρευνας που εξέτασε τις επαφές μεταξύ των Ελλήνων και των σημιτικών λαών και κατέληξε σε ορισμένες ιδέες ότι η ιστορική, αρχαιολογική και γλωσσολογική επιστήμη ουδέποτε αναγνώρισε. Bernal θεωρεί ότι το 25% της ελληνικής γλώσσας είναι σημιτικής καταγωγής, το 25% είναι αιγυπτιακής καταγωγής, Στη συνέχεια, επιτρέπει σε ένα ποσοστό 40-50% να είναι ινδοευρωπαϊκή. Βασική πεποίθησή του είναι ότι το αρχαίο ελληνικό πολιτισμό διαμορφώνεται από τον πολιτισμό της Αιγύπτου, και δευτερευόντως από Χαναναίοι και οι Φοίνικες. Bernal διακρίνει δύο γενικές κατηγορίες ερμηνείας της προέλευσης του ελληνικού πολιτισμού. Πρόκειται για το πρότυπο των αρχαίων και την Άρια μοντέλο (ορολογία από Bernal). Η Άρια μοντέλο είναι νεότεροι, που ιδρύθηκε τον 19ο αιώνα, κυρίως από Γερμανούς ερευνητές και υπάρχει μέχρι σήμερα ως επί το πλείστον. Είναι η θεωρία της ινδοευρωπαϊκής καταγωγής των ελληνικών φυλών, η οποία ήρθε στην Ελλάδα την Εποχή του Χαλκού ή νωρίτερα (διάφορες ενδιαφέρουσες αλλαγές υπάρχουν σχετικά με την θεωρία σχετικά με την αρχική κοινή κοιτίδα των Ινδο-Ευρωπαίοι). Το πρότυπο των αρχαίων, η οποία σύμφωνα με Bernal οι αρχαίοι Έλληνες οι ίδιοι συμφώνησαν να θέλει τους προγόνους των Ελλήνων που ζουν ως παθητικά στοιχεία σε απλές και πρωτόγονες κοινωνίες. Η εξέλιξη του πολιτισμού οφείλεται σε Αιγυπτίους και Σημίτες αλλοδαπούς που κυριάρχησαν στο Αιγαίο χώρο προκαλώντας την πολιτισμική έκρηξη του ελληνικού κόσμου. Σύμφωνα με αυτόν τον τρόπο σκέψης, οι μύθοι για την έλευση του Κάδμου ερμηνεύονται ως μια αιγυπτιακή - σημιτική αποικισμό της Βοιωτίας μετά την ίδρυση της Θήβας από ανατολικά στοιχεία, ενώ η παράδοση του Δαναού, που ήρθε στο Άργος από την Αίγυπτο αφορά την εισαγωγή του αιγυπτιακού πολιτισμού στην Πελοπόννησο. Bernal θεωρεί ότι μια εισβολή των Σημίτες Υκσώς στην περιοχή της Αιγύπτου κατά τη διάρκεια του 1700-1600 πΧ. Η Υκσώς, παρά το γεγονός ότι ήταν σημιτικής καταγωγής, διαδώστε το αιγυπτιακό πολιτισμό στην Ελλάδα. Bernal ξεπερνά αυτό το παράδοξο με τη χρήση ιστορική αναλογία προς απόδειξη των ισχυρισμών του. Κατά τη διάρκεια της εξάπλωσης και την εδαφική επέκταση των νομαδικών πληθυσμών ενός, ότι ο πληθυσμός μεταφέρει τον πολιτισμό των χωρών που κατέκτησε. Στο 4ο και 5ο αιώνα π.Χ., την άφιξη των Ούννων στη Δυτική Ευρώπη είχε ως αποτέλεσμα την εξάπλωση των γοτθικά πολιτιστικά στοιχεία, όχι αυτοί Μογγόλων. Επίσης, η εισβολή των Νορμανδών το 1066 στην Αγγλία μετέφερε τη γαλλική κουλτούρα στην Αγγλία, παρά την κουλτούρα Βίκινγκ που ήταν η αρχική προέλευση των Νορμανδών. Κάτι παρόμοιο συνέβη και με τους Υκσώς, ο οποίος μετέφερε τις αιγυπτιακές πολιτιστικές πρακτικές. Εδώ Bernal φαίνεται να ξεχνά ότι οι Αιγύπτιοι μισούσαν τους Υκσώς ως εισβολείς και κατακτητές. Επίσης, ότι οι Υκσώς ήταν Σημίτες με διαφορετικό πολιτισμό και ότι μεταξύ των δύο ομάδων υπήρχε άγρια ​​αντιπαράθεση που οδήγησε στην οριστική εκδίωξη των Υκσώς από την Αίγυπτο. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ελληνικού πολιτισμού ως εκ τούτου προέρχονται από τη μαζική επιρροή που προκύπτουν από την απρόσκλητος Αφρικής -Semitic ομάδες. Το γεγονός αυτό διασώθηκε στις παραδόσεις των Ελλήνων μιλώντας για ήρωες από την Ανατολή και την Αίγυπτο, στην αφήγηση του Πλάτωνα για Τίμαιο, οι αναφορές στην αρχαία αιγυπτιακή σοφία, καθώς και τα ονόματα των θεών που είναι ως επί το πλείστον της αιγυπτιακής προέλευσης. Αλλά πώς είναι ότι αυτή η υποτιθέμενη ιστορική πραγματικότητα, ότι οι αρχαίοι Έλληνες αναγνώρισαν οι ίδιοι, αγνοήθηκε; Ήταν η έλλειψη της επιστημονικής έρευνας και η άγνοια ή σκόπιμη καταστολή και την έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων εκεί; Bernal θεωρεί το δεύτερο. Εδώ εισέρχεται η Άρια μοντέλο για την προέλευση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Η δημιουργία της Άριας μοντέλο του 19ου αιώνα απέρριψε την σημιτική και αιγυπτιακή συμβολή στο σχηματισμό του ελληνικού κόσμου για τη φυλετική και αντισημιτικών λόγους. Τα Γερμανού φιλέλληνα λόγιοι που καθιέρωσαν την ινδοευρωπαϊκή θεωρία με τις σπουδές τους, απορρίπτονται όλες οι ανατολικές συμμετοχή, γιατί σύμφωνα με Bernal, που κινήθηκαν από ρατσιστικές και ευρω-κεντρική κίνητρα. Εξελισσόμενη περαιτέρω αυτή την άποψη, Bernal καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «φιλελληνισμός είχε πάντοτε Άρια και ρατσιστικές διασυνδέσεις". (Black Athena vol. I, 291). Φτάνει στο σημείο να καταλογίσει στους Ευρωπαίους λογίους του 19ου αιώνα ρατσιστική προκατάληψη κατά των Τούρκων, όσον αφορά την ελληνική επανάσταση αφορούσε, αφού υπερασπίζονταν ιδανικό ευρωπαϊκή ομάδα των Ελλήνων -μία κατά Bernal απέναντι στους Ασιάτες Τούρκους. Δεν ήταν τυχαίο ότι η Μαύρη Αθηνά είχε θεοποιηθεί στην Τουρκία από τους τοπικούς ιστορικούς και μία φιλική βιβλιοκριτική φιλοξενείται στην επίσημη ιστοσελίδα του Τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών.(www.mfa.gov.tr/grupa/percept, άρθρο του Ορχάν Kologlou) Η συνειδητή υποτίμηση και η απόσβεση του ανατολικού πολιτισμού έφερε σύμφωνα με Bernal μια συστροφή ιστορικά στοιχεία. Ο σκοπός αυτής της (μέχρι στιγμής) βιβλίο δύο τόμο αποσκοπεί, όπως ο συγγραφέας προτείνει ο ίδιος, "για να μειώσετε την ευρωπαϊκή πολιτιστική αλαζονεία (περιοδικό Time 23/7/1991). Είναι μια εργασία με σαφείς ιδεολογικές καταβολές και συνειδητή πολιτικούς σκοπούς. Η πρώτη δυναμική απάντηση στις ιστορικές θεωρίες του αφροκεντρισμός προήλθε από Mary Lefkowitz, Καθηγήτρια Κλασικών Σπουδών στο Wellesley College της Μασαχουσέτης. Με μία σειρά δημοσιευμάτων, άρθρων, κριτικών και απαντήσεων, στον αμερικανικό και ευρωπαϊκό Τύπο, καθώς και στο Διαδίκτυο, Lefkowitz αναίρεσε με άρτια δομημένα επιχειρήματα τις θέσεις της αφροκεντριστές και του Bernal για την καταγωγή του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Επιπλέον Lefkowitz δημοσιεύσει δύο βιβλία για το όλο θέμα το 1996. Το πρώτο (όχι από την Αφρική: Πώς αφροκεντρισμός Έγινε μια δικαιολογία για να διδάξει Μύθος και Ιστορία, Basic Books 1996) είναι δική της αναλυτική επισκόπηση και κριτική διερεύνηση των διαφόρων θέσεων του αφροκεντριστών συγγραφέων και ταυτόχρονα μία ιστορική τεκμηρίωση των πραγματικών ημερομηνία. Στο δεύτερο έργο (Black Athena Revisited, το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας Press 1996) φέρνει την επιστημονική επιμέλεια της Lefkowitz και του Guy MacLean Rogers και περιλαμβάνει διάφορες επιστημονικές εργασίες από ερευνητές διαφόρων υποβάθρων, αρχαιολόγοι, ιστορικοί, γλωσσολόγοι, ανθρωπολόγοι. Τα άρθρα του τόμου αυτού εξετάζουν τους διάφορους ισχυρισμούς της Μαύρης Αθηνάς, απορρίπτοντάς τους έναν-έναν χρόνο. Η επίδραση των δύο αυτών έργων υπήρξε καταλυτικός για τη συζήτηση του αφροκεντρισμού στην Αμερική. Οι μελέτες αυτές κατέδειξαν την κενότητα των επιχειρημάτων των αφροκεντριστών και του Bernal και ουσιαστικά ξεκαθάρισαν το θέμα από ακαδημαϊκής πλευράς. Παρ 'όλα αυτά, οι αφροκεντριστές επιστρέψει μετά την αρχική τους υποχώρηση. Το 1999 εκδόθηκε το βιβλίο ενός Αμερικανού δημοσιογράφου, του Richard Poe, δόθηκε στη δημοσιότητα, που ονομάζεται Μαύρος σπινθήρας, Λευκή φωτιά, υπονοώντας τη θεμελιώδη συμβολή των αφρικανικών πολιτισμών στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Ο Poe θεωρεί ότι η αρχαία Ελλάδα είχε δεχτεί τον εκτεταμένο αποικισμό αφρικανικών ομάδων που έδωσε την ώθηση της πολιτιστικής δημιουργίας. Στο τέλος του 2001 ο Martin Bernal επανήλθε με το συλλογικό τόμο Black Athena 'γράφει πίσω (Duke University Press), όπου προσπαθεί να εξαλείψει τα σημεία των διαφόρων επιστημόνων από Black Athena Revisited και να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον για αφροκεντρισμού και τις θεωρίες του, που ήταν πτωτική κατά τη διάρκεια της τα τελευταία 5 χρόνια. Η ερμηνεία της προέλευσης του αφροκεντρισμού. Τα ιστορικά σημεία του αφροκεντρισμού αναπτύχθηκαν ως αντίδραση σε δύο βασικούς παράγοντες: η οριακή θέση του μαύρου πληθυσμού στην αμερικανική κοινωνία για δεκαετίες, και η απουσία ενός έντονα καταγραφεί ιστορικά το παρελθόν. Τι αφροκεντρισμού στοχεύει πραγματικά είναι να αδράξουν την δόξα του ελληνικού πολιτισμού με έμμεσο τρόπο. Είναι σύνηθες στον τομέα της ιστοριογραφίας, λαοί και πληθυσμιακές ομάδες που δεν έχουν ένα πεδίο ιστορικές αναφορές, όπου θα μπορούσαν να πάνε πίσω για να για να επιβεβαιώνουν την εμπιστοσύνη τους, να αντικαταστήσει την έλλειψη αυτή της ιστορίας με δική τους δείχνει δομημένη ταυτοτήτων σε άλλες συλλογικότητες, αναγνωρισμένο για την πολιτιστική τους προσφορά, όπως και τον Ελληνισμό. Στην περίπτωσή μας η αφρικανική αμερικανική κοινότητα έχει μια εγχώρια μειονέκτημα: είναι ιστορικά αιωρείται καθώς η παρουσία τους στην Αμερική ήταν το αποτέλεσμα μιας παρακείμενης εμπορικής δραστηριότητας των Λευκών Ευρωπαίων και Αράβων της Δυτικής Αφρικής, που ονομάζεται δουλεία. Πιο συγκεκριμένα, τα ιστορικά και αρχαιολογικά θεωρίες της αφροκεντριστές και του Bernal, αντίστροφη συνειδητά ή ασυνείδητα την ερμηνεία καθεστώς των πολιτιστικών diffusionism από μια υπέρτατη κέντρο. Το σύστημα αυτό οι αφροκεντριστές απορρίψει επισήμως ως ιδεολογικό προϊόν της λευκής αποικιοκρατίας και του επιστημονικού αντισημιτισμού.Τοποθετούν την αρχαία Αίγυπτο, στο κέντρο του σχεδίου τους, δεδομένου ότι ο αιγυπτιακός πολιτισμός ήταν πράγματι ένας πολύ αξιόλογος δημιουργία.Αφροκεντριστής συγγραφείς δεν αναφέρονται συχνά, τουλάχιστον το σοφότερο από αυτούς, σε ιθαγενείς της Αφρικής πολιτισμούς, όπως αυτές στο Μαλί ή Ροδεσία, επειδή η απουσία της μεγάλης ιστορικής αποφάγια δεν το καθιστά εύκολο για αυτούς να αναπτύξουν τη θεωρία τους για την αφρικανική προέλευση του πολιτισμού . Αντίθετα οι προσπάθειές τους επικεντρώνονται στην σφετερισμό της αρχαίας Αιγύπτου, το οποίο είναι το πραγματικό κλειδί στην όλη συζήτηση για αφροκεντρισμού. Ήταν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι μαύρο; Η όλη συζήτηση για το εάν ή όχι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι ήταν μαύροι ξεκινά κατά πάσα πιθανότητα από τη σύγχυση ή σε εσφαλμένη ερμηνεία της φυσικής και πολιτισμικής γεωγραφίας. Από γεωγραφικής σκοπιάς, η Αίγυπτος ανήκει στην ήπειρο της Αφρικής, αλλά δεν ανήκει εκεί από πολιτιστική άποψη. Δεν υπάρχει ενιαία Αφρικής πολιτισμό, μόνο τοπικές οθόνες. Όλα της Βόρειας Αφρικής πάνω από την έρημο της Σαχάρας είναι πολιτισμικά παρόμοιο με το μεσογειακό κόσμο και πολύ λιγότερο παρόμοια με τη Δυτική και την Κεντρική Αφρική.Πριν από την έρευνα της φυλετικής συνοχής των αρχαίων Αιγυπτίων, θα πρέπει να ορίσουμε ότι ο όρος «μαύρο» δεν αφορά εντελώς στις απόψεις των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων. Όπως λευκών λαών θα καλέσει οποιοδήποτε κάτοικο της Μέσης Ανατολής ή της Βόρειας Αφρικής, που είχε την παραμικρή πιο σκούρο χρώμα του δέρματος ως "μαύρη" "σκουρόχρωμο" "χρωματιστά". Σε κάθε περίπτωση, οι Έλληνες διακρίνονται μεταξύ των Αιγυπτίων και των Αιθιόπων (= άνθρωποι με σκούρο ματιά). Ορολογίας σήμερα δείχνει ότι ο Νέγρος (από το λατινικό niger) είναι μαύροι, και ιστορικά προέρχονται από τις περιοχές κάτω από τη Σαχάρα επιδόρπιο. Ήδη από την εποχή της Αρχαίας Βασιλείου (3100-2270 π.Χ.), οι μαύροι κατοικημένες περιοχές μακριά από την Αίγυπτο, την περιοχή της Νουβίας (σημερινό Σουδάν). Οι Nubians ήταν πράγματι ένα μαύρο πληθυσμό και ως τέτοιοι απεικονίζονται στην αιγυπτιακή τέχνη. Οι ίδιοι οι Αιγύπτιοι απεικονίζονται ως διαφορετικές από τις Nubians και σε αντιδιαστολή προς αυτά. Η επιστήμη της φυσικής ανθρωπολογίας θεωρεί ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι μια φυλή μεσογειακής καταγωγής που φαίνονταν να έχουν, σε σημαντικό ποσοστό, η σχετικότητα με τα λευκά ινδο-ευρωπαϊκών εθνών. (Loring Brace στο συλλογικό τόμο Black Athena Revisited, Το Πανεπιστήμιο του Τύπου της βόρειας Καρολίνας, Chapel Hill και στο Λονδίνο το 1996 και John Baker, Φυλή, Oxford University Press 1974). Υπήρχε ένα σημαντικό ποσοστό του αιγυπτιακού πληθυσμού που έμοιαζε με λευκά χαρακτηριστικά.Τα αρχαία αιγυπτιακά μνημεία μας δώσει πολλές τέτοιες ενδείξεις. Μια τοιχογραφία από την περίοδο του αρχαίου βασιλείου απεικονίζει την κόρη του Φαραώ Χέοπα βασίλισσα Hetep-Heres Β, που έχει μαλακό χαρακτηριστικά και ξανθά μαλλιά. Υπάρχουν δεκάδες ταριχευμένα σώματα ευρέως γνωστό ως μούμιες που διατηρούν τα μεσογειακά ανθρωπολογικά χαρακτηριστικά. Μούμιες των σημαντικών προσώπων, όπως του Φαραώ Σέτι Ι (1306-1290 π.Χ.) έχουν χαρακτηριστεί από τους ειδικούς ως μεσογειακού τύπου. Η περίπτωση του ταριχευμένο σώμα του Ραμσή ΙΙ είναι πολύ γνωστή (εκτίθενται στο Μουσείο του Καΐρου). Αυτή η μούμια έχει κόκκινα μαλλιά και ένα ανθρωπολογικό τύπο παρόμοιο με τις διαπιστώσεις της ευρωπαϊκής εσωτερικής. Στην ίδια κατηγορία ανήκουν τα αποθηκευμένα ανθρωπολογικές περισσεύματα από τις πιο Φαραώ, ιδίως των παλαιοτέρων φάσεων. Μια διαφοροποίηση στο ανθρωπολογικό υλικό και την απόδοση των χαρακτηριστικών παρατηρείται με τη δήλωση στο θρόνο της δυναστείας των ξένων Nubian πρίγκιπες. Τον 8ο αιώνα π.Χ. το αιγυπτιακό κράτος εισέβαλαν από Nubians, ο οποίος καθιέρωσε την 25η Δυναστεία (746000000-655000000 εκατομμύρια π.Χ.), με Tankhara ως πρώτος βασιλιάς. Οι Αιγύπτιοι είχαν συνείδηση ​​ότι ήταν ένας διαφορετικούς ανθρώπους από μαύρο νότιους γείτονές τους. Αυτό μπορεί επίσης να δει στις γραφές ιερογλυφικά που απεικονίζει τις Nubians. Η κατάκτηση της Νουβίας από τους Αιγυπτίους ολοκληρώθηκε το 1840 π.Χ. από τον Φαραώ Σέσωστρη ΙΙΙ. Σέσωστρη κατασκευάζονται εντυπωσιακά οχυρά στη Νουβία και τα σύνορά της με την Αίγυπτο για να υπερασπιστεί το βασίλειό του από μια πιθανή επίθεση από τις μαύρες Nubians. Η στήλη προσφορά σε Semmeh, έθεσε το Φαραώ χαρακτηριστικά διαβάζει "το νότιο σύνορο κατασκευάστηκε τον 8ο χρόνο από το ένδοξο βασιλιά της Άνω και Κάτω Αιγύπτου Σέσωστρη ΙΙΙ, ώστε να αποτραπεί κάθε μαύρο που προσπαθούσαν να περάσουν, από το νερό ή από την ξηρά, στο πλοίο ή οποιοδήποτε άλλο κοπάδι των μαύρων. Εξαιρούνται οι μαύροι έρχονται στο εμπόριο σε Iken ή διέρχονται με την άδεια. »(James H. Breasted, Ιστορία της Αιγύπτου, Λονδίνο 1909, 69). Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι, όπου μεσογειακής καταγωγής, Nubians ήταν μαύροι, όπως υποδηλώνει το ιστορικά δεδομένα. Η μαύρη κλασική φιλόσοφος Frank Snowden παρακινεί τις αφροκεντριστής συγγραφείς να μελετήσουν τις Nubians ως ο πρώτος μαύρος πολιτισμό και όχι όπως οι αρχαίοι Αιγύπτιοι που ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό. Bernal θεωρεί ότι ο Σωκράτης ήταν αφρικανικής καταγωγής. Ως απόδειξη, ζητά τις αναφορές του Πλάτωνα και του Ξενοφώντα οι μαθητές που έμοιαζε με σάτυρο. Επίσης, ορισμένες από τις προτομές που δημιουργήθηκαν μετά το θάνατο του Σωκράτη του εικόνα με μια πατημασιά μύτη, μεγάλη ρουθούνια και μεγάλο στόμα, και όλα αυτά είναι ενδείξεις ότι ήταν μαύρος, σύμφωνα με Bernal. Στην πραγματικότητα, τα αρχαία γλυπτά αναπαρήγαγε απλώς τις ειρωνικές παρατηρήσεις και τα περίεργα σχόλια που εξαπλώνονται τότε για έναν άνθρωπο του οποίου οι ιδέες προσέλκυσε την προσοχή του κοινού. Εκτός αυτού, οι αρχαίοι Έλληνες έδωσαν τη μύτη χαλί τόσο Αιθίοπες και των Σκυθών που κατοικούσαν Νότια Ρωσία. Αν ο Σωκράτης ή ένας από τους προγόνους του είχε έστω και λίγο σκούρο χρώμα του δέρματος που δεν θα διαφύγουν της προσοχής των συγχρόνων του, εξάλλου την προσοχή των σοφιστών ή κωμικού Αριστοφάνη που σατίρισαν Σωκράτης ανελέητα. Όσον αφορά το ζήτημα της ανθρωπολογικό τύπο της βασίλισσας Κλεοπάτρας ανησυχεί, ας αναφερθεί ότι σε όλες τις γνωστές απεικονίσεις, γλυπτά και νομίσματα, η Κλεοπάτρα έχει σαφώς μεσογειακά χαρακτηριστικά. Η δυναστεία των Πτολεμαίων στην Αίγυπτο είχε ακολουθήσει την τακτική της ενδογαμίας, ενώ ο αριθμός των Ελλήνων τηρούσε τις αποστάσεις της από τις αιγυπτιακές κατοίκους. Οι αφροκεντριστές συνειδητά αγνοήσουμε το γεγονός ότι η δυναστεία των Πτολεμαίων ήταν ηγεμόνες ελληνικής καταγωγής, δεν είναι Αιγύπτιος. Η παρανόηση σχετικά με την Κλεοπάτρα προήλθε πιθανότατα από την επιλεκτική ανάγνωση του έργου του Σαίξπηρ "Αντώνιος και Κλεοπάτρα". Ο Άγγλος ποιητής αποκαλεί την Κλεοπάτρα καστανόξανθο και μαύρο. Ωστόσο, με αυτά τα επίθετα που δεν αναφέρεται στην καταγωγή της. Σαίξπηρ είχε βασιστεί σε Αντώνιο του Πλουτάρχου και γνώριζε ότι η Κλεοπάτρα ανήκε στην ελληνική δυναστεία: «Πόσο καλή είναι και άξια σαν βασίλισσα / γεννιούνται του βασιλιά από τη γραμμή των βασιλιάδων» (Β ii 326-27, μετάφραση Βασίλη Ρώτα). Το επίθετο μαύρο δόθηκε σε αυτήν οφείλεται στην μεταφορική σχήμα λόγου ότι η Κλεοπάτρα είχε τον ήλιο ως εραστή της, ενώ ο Αντώνιος ήταν μακριά. Συμπεράσματα αφροκεντρισμός, ως ιδεολογική και πολιτική συνιστώσα, έχει μια συγκεκριμένη προέλευση και τη χρήση. Στη σημερινή της μορφή δεν είναι παρά ένα υποπροϊόν της πολυπολιτισμικής πολιτικής ορθότητας. Οι τάσεις αυτές τείνουν να καταργήσουν την ίδια αντικειμενικότητα και την ορθολογική εγκατάσταση των δεδομένων. Το παρελθόν είναι σχετικοποιείται και να γίνει σε ένα χρήσιμο εργαλείο για όποιον θέλει να σχηματίσει μια συγκεκριμένη εικόνα της ιστορίας, για να ικανοποιήσει εγωιστικό πολιτικές φιλοδοξίες.

http://ancient-medieval-macedonian-history.blogspot.gr/2010/03/ioannis-kotoulas-historian-translation.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δημοσίευση των αναρτήσεων έγκειτο στα πλαίσια ενημερωτικού blog και όχι δημοσιογραφικού . Οι αναρτήσεις, κρίνονται οι κατάλληλες από τους διαχειριστές και συγγραφείς και για αυτό γίνετε αναδημοσιευση μέσα από τον δικό μας ιστοχωρο ,διατηρώντας και τηρώντας την νομιμότητα αναδημοσιευσης.Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατά την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΕΑ * MACEDONIA NEWS δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις